בשנים האחרונות טיפולי ההזרקות האסתטיות הפכו לפופולריים במיוחד, והביקוש עבורם עלה בצורה משמעותית. טיפולי ההזרקות הגיעו לרמה גבוהה ממה שהכרנו בעבר, והם נותנים כיום מענה שאין דומה לו, כאשר מדברים על טיפול בסימני הגיל ושיפור מראה הפנים והגוף. 

לפני כעשור, לא היינו שומעים על טיפולי הזרקות בכל מקום ובוודאי לא מצמרת תעשיית הביוטי המקומית. המוניטין של התחום היה שנוי במחלוקת, בעיקר עקב פנים שנראו ״עשויות״ מדי ולא טבעיות. ואולם, בשנים האחרונות חל מהפך בתחום הטיפולים האסתטיים הללו וההזרקות התפתחו, השתנו והפכו לעניין שבשגרה. 

למעשה, היום רבות מן הדמויות המוכרות שאנו רואים על המסך וברשתות החברתיות וכלה בנשים היפות והמצליחות ביותר כמו בר רפאלי, לירן כוהנר ועוד, מדברות על טיפולי הזרקות כאלו ואחרים שהן עברו בצורה גלויה וללא חשש.

אז מה השתנה? 

לדברי ד"ר מעיין דרויאן, בעלת קליניקה להזרקות אסתטיות, תחום ההזרקות השתכלל לאין שיעור ויודע לספק היום תוצאות עדינות שלא נראות לעין אך מדגישות את היופי הטבעי. "השיטות שאנו משתמשים בהן יחד עם חומרים חדשים ומתקדמים שנכנסו לשוק, שינו לחלוטין את חוקי המשחק", היא מספרת.

איך מגיעים לתוצאות העדינות והטובות ביותר? 

לדברי ד"ר דרויאן, התשובה לשאלה הזו מורכבת ממספר חלקים שיש לקחת בחשבון לפני שיוצאים לדרך:

ד''ר מעיין דרויאן (צילום: שרית גופן)
ד''ר מעיין דרויאן (צילום: שרית גופן)

1. החומרים והשיטות

ד"ר דרויאן ממליצה לבחור ברופאים שעובדים עם החומרים והשיטות המתקדמים ביותר. היא מסבירה כי כיום ישנן שיטות מחקר ומתודולוגיות שלא היו בעבר, וההזרקות הופכות יותר ויותר למדע מדויק במקום אוסף של השערות והנחות כמו שהיה נהוג בעבר.

אחת הדוגמאות הבולטות לכך, לדבריה, היא שיטת הטיפול של ד״ר מאוריציו דה מאיו, פלסטיקאי ברזילאי שפיתח את מערך ה-MD codes, שמטרתו היא טיפול שיטתי ומדויק, שניתן לנבא את תוצאותיו פעם אחר פעם מראש. "שיטת הטיפול של ד״ר דה מאיו מתבססת על אנטומיה ונותנת תוצאות טבעיות והרמוניות. צריך למשל לדעת מנין קמטים וקפלים נוצרים ולדעת כיצד לטפל בגורם להם ולא רק בתוצאה, לדעת להזריק בנקודות מפתח שמביאות להרמה ומתיחה לפני שעושים מילוי קפל או קמט בודד. בנוסף, יש להכיר את הפרופורציות הנכונות ואת מבנה שכבות העור השונות ולדעת להזריק בצורה מאוזנת ומותאמת לכל אזור. כל אלו יתרמו למראה טבעי לחלוטין", מסבירה ד"ר דרויאן.    

2. תיאום ציפיות

תיאום ציפיות הוא מרכיב נוסף שעליו מצביעה ד"ר דרויאן, ככזה שיסייע לכם להשיג את התוצאה הרצויה בטיפול, שכן יש משמעות רבה, לדבריה, לתיאום ציפיות כנה בין הרופא למטופל. "תיאום ציפיות איכותי חשוב על מנת להעביר את מבוקשכם לרופא, והן על מנת ֿלבסס ציפיות ריאליות לפני שאתם נכנסים לחדר הטיפולים", היא מציינת. "לאחר שיחה בה תדברו עם הרופא על מה שמפריע לכם ותקבלו הסברים מפורטים על האפשרויות והגישה לטיפול, הרופא יוכל לבנות ולהתאים את תכנית הטיפול הנכונה והטבעית ביותר עבורכם".

3. אם מצאתם רופא שאתם סומכים עליו, נסו להבין את תכנית הטיפול 

להבדיל מטיפולי אסתטיקה אחרים, ההזרקות האסתטיות הן הליך רפואי לכל דבר. ד"ר דרויאן סבורה כי ברגע שמצאתם רופא שאתם מתחברים אליו והחלטתם ללכת על זה, חשוב שתסמכו עליו ותנו לו לתכנן את הטיפול עבורכם. "הרופא יתן לכם תכנית טיפול מפורטת ומדויקת על מנת להגיע לתוצאה המיטבית עבורכם, ויסביר מהן הכמויות והאזורים המוגדרים שיש להזריק בהם כדי להגיע לתוצאה הרצויה. על מנת לקבל תוצאה טבעית והרמונית יש צורך לטפל בפנים כמכלול ולהבין את כלל המרכיבים האנטומיים, ולרוב לא רק לגשת למלא קמט בודד", היא מסבירה. 

"עניין נוסף שיש לשים אליו לב הוא הכמות המוזרקת בפגישה אחת, אם מדובר בטיפול גדול הרופא ימליץ לחלק אותו למספר מפגשים כאשר בכל מפגש תוזרק כמות קטנה יותר, יש לכך משמעות רבה גם בהיבט הבטיחות והימנעות מסיבוכים בטיפול".

4. הקפידו על ההנחיות לאחר הטיפול

בסיומו של כל אחד מטיפולי ההזרקות תקבלו הנחיות פרטניות לימים שאחרי. כך, לדוגמה, ביממה שלאחר הטיפול תתבקשו להימנע מפעילות גופנית מאומצת, מאיפור וחשיפה ממושכת לשמש, על מנת להפחית סיכוי לזיהומים. לדברי ד"ר דרויאן, "חשוב להישמע להנחיות אלו כדי לאפשר את הצלחת הטיפול ולהפחית את הסיכוי לסיבוכים ותופעות לוואי".

תשובות לשאלות נוספות ניתן למצוא באתר של ד"ר מעיין דרויאן