רבים טועים לחשוב שיש תאריך תפוגה לאהבה ולתשוקה, מעין טריטוריה לצעירים בלבד. לפי הפסיכולוגיה החיובית, עקומת האושר מגיעה לשיאה הגבוה ביותר דווקא בגיל השלישי, הבעיה היא שיש לנו נטייה להמשיך להשוות את החוויות הנוכחיות שלנו לאלו שהיו בצעירותינו. כמובן שזה לא מועיל, אחרי הכל אנחנו צריכים להעריך את כל מה שקורה בכל שלב בחיינו. 

כל שלב בחיים מאפשר לנו לקבל את כל מה שמגיע אלינו בצורה מסוימת. לדוגמה, כשאנחנו צעירים אנחנו כמעט ולא מסננים את מה שבה לפתחנו ובעצם, אנחנו מאמצים את כל מה שאנחנו מוצאים ברצון עצום ובאנרגיה אינסופית. מאוחר יותר, אנו נעשים סלקטיביים וזהירים יותר. 

בנוסף, התחלת מערכת יחסים חדשה בגיל השלישי יכולה להגיע עם אתגרים. בשונה מהגיל הצעיר, בגיל זה מגיעים כל אחד עם השבט המשפחתי שלו, ילדים ונכדים, מה שלפעמים מקשה על הקשר הזוגי. פעמים רבות הילדים מבקרים את הקשר הזוגי בגלל גורמים כלכליים, לכן יש זוגות שבוחרים לגור בנפרד כדי לנטרל את המחשבות של זוגיות וניצול כלכלי. חשוב להיות מודעים לאתגר הזה אך לא להימנע מלהיכנס לקשר בגללו.  

האמת, האהבה בגיל הזה חורגת הרבה מעבר למחשבות הילדים ואנשים שמסתכלים על כך בצורה מוזרה, לכן כדאי לא להיות אכפתיים כלפי הביקורות ודעות זרות. זהו שלב בחיים שחווים אהבה בצורה הרבה יותר נקייה וברורה. אהבה בגיל השלישי היא לא אש בוערת, אלא נהר שלוקח אותנו למסע של גילוי כזוג, שבו נוכל להמשיך לגדול, להתנסות ולטפח סוג חדש של אושר. 

אהבה בגיל השלישי לא אומרת שאנחנו מוותרים על השמחה או התמימות כמו שהייתה לנו בנערות. ביחד עם זה, אנו נזהרים שלא לחזור על אותן הטעויות. תמיד אנו צריכים להזכיר לעצמנו שכל אחד הוא נשמה אינדיבידואלית שרוצה לתת הזדמנות נוספת לאהבה.

פנינו לאיריס סלומון, פסיכולוגית, יועצת זוגית ומנהלת חברת "ספיד דייט", כדי להבין לעומק מה זה אומר להכיר ולמצוא אהבה בגיל השלישי:

האם את מאמינה שיש גיל לאהבה?.
"מאמינה בכל ליבי שאין גיל לאהבה, בכל גיל אפשר להתאהב ולאהוב מחדש".

אילו אנשים מחפשים פרק ב'?.
"האוכלוסייה של הגיל השלישי מורכבת בעיקר מגרושים ואלמנים, יש לעתים גם רווקים. רבים אוהבים להכיר דרך מפגשים מאורגנים, למשל הספיד דייטינג. השנה לדוגמה פנו אליי מדיור מוגן 'אחוזת צהלה' וביקשו לערוך ערב כזה לאחר שהדיירים הביעו התעניינות רבה בנושא".

מה שונה פרק ב' מפרק א'?.
"אני נוכחת לראות שבפעמים רבות משברי חיים כגון גירושין או מוות של בן זוג מהווים מקור לתובנות חדשות ולשיפור עצמי, שמסייעים להם לבנות פרק ב' או ג' טוב יותר, המושתתים על הדברים החשובים להם באמת (תכונות אופי וערכים), בעקבות הכרות שלהם עם עצמם במהלך החיים וניסיון חייהם. מאמינה שזה לא הגיל, זה התרגיל. התרגיל בכל גיל אמנם קצת משתנה, אבל זה באמת לא משנה! מהרגע שתחושת האהבה משתרשת, היא משמעותית ומשפיעה על כל תחומי החיים מבלי להתייחס לבאיזה גיל היא התרחשה".

מה זה אומר למצוא אהבה בגיל השלישי?.
"בגיל השלישי למצוא זוגיות ואהבה יכול לתת תקווה ומשמעות חדשה. זה לפעמים הרבה מעבר לזוגיות, לא מרגישים לבד, נותן תחושה של חברות חדשה, לפעמים בילויים ותחומי עניין חדשים, ומעלה אנרגיות".

מה הטיפ שלך לאנשים שמחפשים פרק ב'?.
"חברים צאו, הכירו והאמינו. זה יכול לקרות בכל גיל! אגב, זכרו שבמקרים רבים הגיל הכרונולוגי הוא רחוק מהגיל המנטלי, וכשמדובר באהבה נוכחתי לראות שגם אנשים בגילאי 70 ו-80 אמרו לי שהם מרגישים שהתאהבו כמו שהיו בני עשרה".