המותג Pharmaceris הפולני, שנכנס למדפי רשת סופר־פארם, הוא למעשה תת־מותג של קונצרן Dr Irena Eris, שם מוכר בעולם העסקים הפולני ובעולם הטיפוח בפרט. מי שעומדת מאחוריו היא ד”ר אירנה אריס (72), רוקחת במקצועה, שהתחילה את הקריירה שלה במחלקת מחקר בחברת תרופות בוורשה. לדבריה, הרגישה לא מסופקת בעבודתה ולכן יצאה לחפש אחר האתגר הבא, שהוביל אותה אל עולם הקוסמטיקה.

“הבחירה בתחום הזה לא הגיעה במקרה”, היא מספרת. “כנערה חלמתי להיראות טוב, אבל סבלתי מבעיות עור. זה היה בתקופה שפולין עוד נקראה ‘הרפובליקה העממית הפולנית’ והשלטון בה היה סוציאליסטי־קומוניסטי. לא הייתה יציבות כלכלית ופוליטית, כך שקוסמטיקה וטיפוח לא היו נגישים עבור הנשים הפולניות, ונדיר היה למצוא קרמי טיפוח על המדפים”.

מתוך ההבנה שלבעיות עור קוסמטיות היא תצטרך למצוא פתרון בעצמה, אריס פתחה לפני 40 שנה עם בעלה הנריק מעבדה קטנה, שבה הם ייצרו קרם אחד - שילוב של קרם לחות וארניקה, שמרגיע את העור ומלחח. עם הזמן החלו לייצר עוד קרמים. בתחילת הדרך המשיכו השניים לעבוד במשרות הרגילות שלהם, כשכל ערב, אחרי העבודה, בעלה היה נוסע לחנויות כדי למכור את הקרמים בפיאט הקטנה שלו. בתחילה החנויות הגדולות לא רצו לקנות את הקרמים, אבל לאט־לאט הסכר נפרץ.

כיום, מה שהתחיל כמעבדה קטנה הוא למעשה מפעל ענק בוורשה שמייצר 25 מיליון מוצרים בשנה, בהם מוצרים שמגיעים ל־67 מדינות. כמו כן, תחת המטרייה שלה יש 24 מכוני קוסמטיקה שבהם מתקיימים 150 אלף טיפולים בשנה, ושלושה בתי מלון ספא שממוקמים בטבע הפתוח. כשהיא נשאלת מה היה הרגע הכי משמעותי בקריירה שלה, ד”ר אריס משתפת: "כשנכנסנו לפני עשור לאיגוד של המותגים הכי יוקרתיים שהקימה קבוצת גרלן. אנחנו החברה הפולנית היחידה שנמצאת בארגון וחברת הקוסמטיקה היחידה שהיא לא צרפתית".

ד''ר אירנה אריס (צילום: יח''צ חו''ל)
ד''ר אירנה אריס (צילום: יח''צ חו''ל)

15 סדרות

ד”ר אריס הייתה בטיול בארץ לפני 15 שנים. “הופתעתי לגלות שמבחינה קולינרית האוכל הישראלי אקזוטי", היא מתארת. "זה לא מה שציפיתי מהיכרותי עם האוכל היהודי הפולני שאני מכירה".

המותג Pharmaceris יימכר בלעדית ברשת סופר־פארם, ואת הקמפיין שלו תוביל הדוגמנית שירלי בוגנים. למותג 15 סדרות מוצרים לטיפול בבעיות עור פשוטות ומורכבות. לישראל יגיעו בשלב הראשון שתי סדרות: A - לטיפוח עור רגיש/אלרגי ו־H - סדרת מוצרים לשיער ולקרקפת.

סדרת A כוללת מוצרים טיפוליים לעור הפנים, בהם סרום טיפולי, קצף ניקוי, תמיסת לחות, קרם פנים עם הגנה ומי פנים. סדרת H לטיפוח השיער כוללת שמפו מרגיע, שמפו מרוכז לשיער חלש ודק, שמפו טיפולי המסייע לאיזון הפרשת החלב לקרקפת הסובלת מסבוריאה (קשקשים) ונטייה לגירויים.

בהמשך יעשו עלייה גם סדרות E - לטיפול בעור יבש, T - לטיפול ושיקום עור הנוטה לאקנה ו־N - לטיפול באדמומיות והופעת נימים בעור הפנים. המוצרים נבדקו קלינית על ידי דרמטולוגים במכוני מחקר עצמאיים ובתי חולים.

טווח המחירים של המוצרים: 99־129 שקלים ברשת סופר־פארם.