פנינה גורלי בת ה-79 כל חייה עסקה באומנות. היא למדה באקדמיה אומנות, יצרה ואף זכתה בשלל פרסים בתחום, אבל אז הגיעה הקורונה וטרפה את הקלפים. גורלי הרגישה במהלך הסגרים איך היא מאבדת את המוזה שלה וחיפשה משמעות חדשה ליצירה. היא חשבה רבות ואז החליטה שהיא רוצה לקרוא ספרות בנושא יין. "יין מאתגר את כל החושים", היא מספרת ומוסיפה: "ניחוחות היין, הרוגע, הצבע... הכל מאוד קסום בעולם הזה. החלטתי שאני רוצה להשכיל יותר ולהבין קצת יותר את המקורות של היין", וכך עשתה.

היא קנתה ספרים, למדה וחקרה, לאחר מכן החלה לרכוש בקבוקי יין ולהבין את המושגים עליהם מדברים: "עולם חדש" אל מול "עולם ישן", תהליך הכנת היין כולל התססה של ענבים והכנסת שמרים, יין יבש אל מול חצי יבש ועוד. 

"היין הוא עולם ומלואו ויש לא מעט מושגים בעולם הזה", היא מספרת. "שמחתי ללמוד ולהעשיר את הידע שלי, וכמובן אחר כך הגיעו הטעימות שהשלימו את חווית הלמידה האישית שלי. חשבתי לעצמי ערב אחד, למה שלא אחלוק את הידע ואף אלמד מאחרים על יין, הרי שמדובר בתחום מסקרן ורחב מאוד. החלטתי לחבור לדייר נוסף, כאן ב'דיור מוגן אחוזת פולג', בשם סמי פלטר, שהוא המייסד של יקב פלטר בצפון. הוא שמח על פנייתי והחל לשתף אותי בידע העצום שלו. שאלתי אותו מה דעתו על כך שנקים כאן קבוצת דיירים שתעסוק כולה בלמידה על יין. הוא אהב את הרעיון וכך, עם הרבה עזרה ממנו הקמנו כאן קבוצת יין ראשונה במקום, בה אנו משתפים סיפורים על יין ואף עורכים טעימות מסוגים שונים".

עוד סיפרה גורלי, כי "הקבוצה שלנו עוד בחיתוליה אך היא כבר מונה 10 חברים ואנחנו מקבלים המון פידבקים טובים, אנשים ממש נהנים מהחוויה הזו. בכל פעם מגיע דייר אחר עם סיפור על יין ויין לטעימות ואנחנו למדים מהפרספקטיבה של אותו דייר או דיירת, ומי שמתחבר לקונספט מאוד נהנה מהאווירה והלמידה".