מימי קליאופטרה והעת העתיקה ועד היום, דבש ורימון משמשים רכיבים מרכזיים ביצירת מגוון תכשירים לטיפוח הגוף, השיער ועור הפנים, הודות לסגולות הרפואיות שבהם. נירית שלום, קוסמטיקאית בכירה ויועצת קוסמטית של אתר דיל קוסמטיקס משתפת ביתרונות הדבש והרימון ומעניקה טיפים למסכות שניתן לרקוח בבית לגמרי בעצמנו.

דבש – נוזל הזהב

מחקרים מדעיים רבים שהוכיחו את תכונותיו וסגולותיו מעבר לכל ספק, הדבש משמש רבות את תעשיית הטיפוח. הוא עתיר בוויטמינים ומינרלים, משמש כחומר אנטי בקטריאלי שאינו גורם לגירויים ולכן מתאים לשימוש גם על עור רגיש ביותר. ישנם סוגים שונים של דבש, הנבדלים לפי סוג הדבורים והצמחים מהם הוא מופק. כולם מכילים ויטמינים ומינרלים כדוגמת B1, 2B, 5B, 6B, ויטמין C, ניאצין וגם ברזל, מגנזיום, אבץ, זרחן ועוד. כמו כן מכיל הדבש חומצות אלפא הידרוקסיות שתורמות לאנטי אייג'ינג ולהצערתו של העור ובעלות השפעות חיוביות על עור הגוף והפנים. הוא מכיל גם אנזימים המועילים נגד חיידקים המשמשים גם כנוגדי חמצון רבי עוצמה. הדבש נחשב לסופח לחות ברמה גבוהה ביותר ומשפר את מרקם העור, יעיל בהגנה מפני קרינת שמש, בריפוי כוויות, עור פגום ומצולק ומעכב תהליכי הזדקנות.

דבש ורימון בטיפוח: BMANUKA , אלונה שכטר, וולדה, ביוטיקייר (צילום: אורי גרון,יחצ חול,יחצ)
דבש ורימון בטיפוח: BMANUKA , אלונה שכטר, וולדה, ביוטיקייר (צילום: אורי גרון,יחצ חול,יחצ)

רימון מוסיף המון

בניגוד להנחה הרווחת כי השימוש העיקרי בתעשייה הוא במיץ הרימון הנחשב לבריא, החלקים שמשמשים את תעשיית הקוסמטיקה הם דווקא מיצוי קליפת הפרי ושמן המופק מזרעי הרימון. הזרעים מכילים ריכוז גבוה ביותר של חומצות פעילות וחומצות שומן המשמשות כאנטי-אוקסידנטים רבי עוצמה, וכן חומרים אנטי דלקתיים. בנוסף  הרימון עשיר בוויטמינים ומינרלים כמו ברזל, אשלגן, סידן ואבץ. כל אלו ידועים כמשקמים את תאי העור, מגינים עליו מפני זיהום ומחלות עור שונות, מסייעים במניעת הזדקנות העור, בטיפול בקימטוטים ואף לריפוי פצעים ותיקון עור פגום. יתרונות נוספים הם בהברת גוון העור וביכולת ליחוח והזנה גבוהים, מה שהופך אותם למומלצים מאוד לבעלי עור יבש. מלבד תכונותיו וסגולותיו לתיקון ושיפור מראה העור והזנתו, הרימון גם בריא לקרקפת והשיער, מחזק את זקיקי השיער ותורם לניקוי הקרקפת ומניעת נשירה.

טיפוח השיער עם דבש: ארומה ים המלח,  ADVANCED CLINICALS, קרסטס (צילום: יחצ חול,אלכס ביינסון)
טיפוח השיער עם דבש: ארומה ים המלח, ADVANCED CLINICALS, קרסטס (צילום: יחצ חול,אלכס ביינסון)

 

ניחוח הדבש

אחד מהבשמים המובילים של מותג בשמי הבוטיק bdk הוא בושם הוולווט טונקה  א.ד.פ (Velvet Tonka) אשר זכה לאחרונה בפרס קרן הריח בצרפת לבושם הנישה הטוב ביותר למותג עצמאי. הבושם מכיל אקורדים מזרחיים של דבש, עץ אמירי וטבק המעצימים את הניחוח ומעניקים עוצמה תוססת וממכרת. התווים המרכזיים: שעועית טונקה, וניל, שקדים, תפוז וענבר מספקים יחד ניחוח אוריינטלי וחושני. 645 שקלים (במקום 749 ₪) ל-100 מ"ל. להשיג ברשת אפריל.

בושם נוסף המתהדר בניחוח דבש הוא TRUSSARDI Pure Jasmine. פרח הצ'אמפק הקיים בתווי הלב של הבושם מעובד באמצעות גרסה חדשה המייצרת תמצית מעודנת עם תווים ירוקים, פרחוניים ואבקתיים ותת גוון של דבש פרח הצ'מפאק, המסמל אושר בהודו ופורח רק פעמיים בשנה בעונת המונסון ובאביב, ומעצימות את ניחוח היסמין בתווי הלב של הבושם. 429 שקלים ל-100 מ"ל. להשיג ברשתות היופי ובאתר לילית.

ניחוח דבש בבישום: BDK, TRUSSARDI  (צילום: יחצ חול,שי אפשטיין)
ניחוח דבש בבישום: BDK, TRUSSARDI (צילום: יחצ חול,שי אפשטיין)

מסיכת דבש מזינה לעור הפנים

1 כף דבש
1 חלמון טרי

יש למרוח על העור למשך 15 דקות ולשטוף באופן יסודי במים פושרים.

מסיכת דבש לשיקום השיער

כוס דבש
חצי כוס שמן זית

יש למרוח את המסכה על השיער, לאסוף אותו למשך 30 דקות ולאחר מכן לחפוף ביסודיות עם שמפו.

* חשוב לדעת שדבש בריכוז גבוה (למשל מסכת פנים המורכבת מ- 100% דבש) עלולה דווקא לייבש את העור או השיער, ולכן מומלץ לשלב את הדבש במינון נמוך באופן יחסי יחדיו עם רכיבים נוספים.

מה בשוק

  • ביוטיקייר תרחיץ פנים צמחי לכל סוגי העור. מכיל דבש וגליצרין. 9.90 שקלים. להשיג בסניפים ובאתר
  • ביוטיקייר סבון רימונים קוסמטי לגוף ולפנים. 5.90 שקלים
  • ADVANCED CLINICALS מסכה לשיער מועשרת בויטמין E, דבש מנוקה ושמן שקדים מתוק. 54.90 שקלים. להשיג בסופר-פארם
  • WELEDA שמן רימונים ממצק. 149.90 שקלים. להשיג באתר דיל קוסמטיקס
  • Kerastse שמפו לחות לשיער המכיל דבש מאנוקה. 155 שקלים. להשיג באתר דיל קוסמטיקס
  • ארומה ים המלח. שמפו לשיער פגום המכיל דבש. 79 שקלים. להשיג באתר דיל קוסמטיקס
  • אלונה שכטר ג'ל עיניים המכיל תמצית רימונים. 200 שקלים.  להשיג באתר האינטרנט של החברה
  • BMANUKA קרם יום עם דבש מנוקה. 299 שקלים. להשיג באתר האינטרנט של החברה