תקופת החגים עלולה להיות תקופה מלחיצה עבור רווקים ורווקות רבים, כאשר הארוחות המשפחתיות מביאות איתן שאלות נוקבות על סטטוס חיי האהבה שלהם. מחקר של אפליקציית ההיכרויות Bumble, שבה נשים עושות את הצעד הראשון, מראה שכמעט 2 מתוך 3 רווקים ישראלים חוו סינגל שיימינג.

שמאל, ימין, שמאל: כך השפיעה טינדר על החיים הרגשיים של המשתמשים | ד"ר לירז מרגלית‎‎

שלא ידפדפו אתכם: המדריך המלא להישרדות באפליקציית היכרויות

סינגל שיימינג הוא מושג המתאר את התחושה שחווים רווקים ורווקות כשהם מרגישים שיפוטיות מהסביבה הקרובה לגבי המצב הזוגי שלהם, בדרך כלל כתוצאה משאלות ועצות לא רצויות. 

מתוצאות הסקר שערכה Bumble בקרב 500 רווקים ורווקת ברחבי הארץ, עולה כי 82% מהם מרגישים שהחגים מגבירים אצלם את המודעות לעצם היותם רווקים. במהלך תקופה זו 3 מתוך 4 73%, חשים לחץ מוגבר להיות במערכת יחסים.

כמו כן, עבור יותר מאחד מכל שלושה רווקים הישראלים, שהם 40 אחוזים, חווית הסינגל שיימינג גורמת לחשוש מהשתתפות בארוחה משפחתית או באירוע. יחד עם זאת, בקרב נשים מדובר באחת מתוך שתיים - שהם 48%. 

עוד עולה מהסקר כי 72% מהנשים חוו את התופעה, לעומת 57% מהגברים. החוויה של סינגייל שמיינג משאירה 73% מהעונים על הסקר עם תחושת אי נוחות, ואף גורמת לחרדה עבור רובם. אפילו בקרב אנשים שהעידו שלא חוו את התופעה, כמעט מחציתם (49%) עדיין מרגישים אי נוחות כשהם נשאלים על חיי האהבה שלהם על ידי המשפחה.

אפליקציית ההיכרויות באמבל (צילום: יחצ)
אפליקציית ההיכרויות באמבל (צילום: יחצ)

כיצד מתבטא סינגל שיימינג? 

בין ההערות המובילות המעידות על התופעה נמנות - השוואה באופן שלילי לאנשים בזוגיות או ניסיון לשדך מבלי בקשה ועם מעט התחשבות במה שאתה רוצה. דרך נוספת היא לקבוע שבררנות היא הסיבה לרווקות.

עם זאת, לא הכל שלילי, והשנה החדשה מביאה גם תחושה של התחדשות. עבור 75% מהרווקים בישראל, השנה החדשה מביאה אופטימיות ותקווה לגביי חיי האהבה שלהם.

"תקופת החגים היא תקופה מיוחדת, אבל עבור רבים מהרווקים והרווקות הישראלים, היא מלווה בשאלות חודרניות ושיפוטיות על חיי האהבה שלהם. זה נכון בעיקר עבור נשים שלא רוצות אפילו ללכת לארוחות משפחתיות או לאירועים בציפייה שאנשים יגידו להן שהן לא מתאמצות מספיק, או לחילופין מנסים לשדך להן מישהו", מסרה נעמי ווקלנד, סגנית נשיא Bumble אירופה.

באמבל (צילום: יחצ bumble)
באמבל (צילום: יחצ bumble)

"אנחנו יודעות שבימים אלה אנשים הרבה יותר מדוייקים לגביי סוג ההיכרות שהם מחפשים. ב-Bumble ניתנת האפשרות להכיר בתנאים שלך. באפליקציה הנשים תמיד בשליטה, בוחרות מה חשוב להן ועם מי ואיך הן רוצות להכיר", היא מוסיפה.

מהסיבה הזו, ולרגל השנה החדשה, Bumble מארחת אירוע רווקים ורווקות נטול סינגל שיימינג. 80 רווקים ורווקות יוזמנו להצטרף לארוחת שף פרטית עם הופעה של הזמרת קורל ביסמוט. כדי לזכות באפשרות להשתתף, יש להוריד את האפליקציה, למלא את הפרטים ולהיכנס להגרלה.

המחקר נערך על ידי iPanel, בהזמנת Bumble באמצעות סקרים מקוונים בין 8.9-14.9 עם מדגם 505 בישראל בגילאי 25-45.