השנה מציינת נספרסו, החברה שהובילה לשינוי בתרבות צריכת הקפה, את יום הקפה הבינלאומי שחל ב-1 באוקטובר ברחבי העולם, בכך שהיא מדגישה את האיום הנשקף משינויי האקלים על יצור הקפה ברמה העולמית ומפנה זרקור על המאמצים שהחברה עושה על מנת להגן על האדמות לגידול דובדבני הקפה.

בקמפיין גלובלי "צריך לחשוב מחוץ לספל, כדי להגן על הקפה שבתוכו" מציגה נספרסו את הסיכון ששינויי האקלים מציבים בפני קהילות חקלאיות ואת מחויבות ארוכת הטווח של המותג לשמר את הקפה האיכותי. השחקן ג'ורג' קלוני, שמוביל את הקמפיין, אוחז בכוס קפה ריקה, כסמל לסיכון העומד בפני מגדלי קפה רבים ברחבי העולם, מתוכם למעלה מ-140,000 העובדים ישירות עם נספרסו. כיום, 60% ממיני הקפה נמצאים בסכנת הכחדה, ו-50% מהאדמה המשמשת לגידול קפה עלולה להפוך ללא שימושית עד שנת 2050 עקב שינויי האקלים. זן הערביקה רגיש במיוחד לשינויי מזג האוויר.

נספרסו. המלכה האם. לחשוב מחוץ לספל. יום הקפה 2022 (צילום: אנטולי מיכאלו,יחצ חול)
נספרסו. המלכה האם. לחשוב מחוץ לספל. יום הקפה 2022 (צילום: אנטולי מיכאלו,יחצ חול)

סוניה נסטסה, מנכ"לית נספרסו ישראל: "אוהבי קפה בכל העולם ובישראל יודעים להעריך קפה איכותי. אנו מקווים שקמפיין זה מפנה את תשומת הלב לאיום הקיומי הניצב בפני ייצור הקפה ושל קהילות החקלאים של מגדלי הקפה וכי הוא יעורר השראה לפעולה להגנה על הסביבה באמצעות חקלאות מחדשת".

אופיר קרניצמן, מנכ"ל קפה ג'ו: "לפני כעשור, רק בכחמישה אחוזים מהבתים הייתה מכונת קפה ביתית, ואילו כיום על פי הערכות, בכ-40% מהבתים בהם שותים קפה, יש היום מכונה ביתית. הישראלים אוהבים לשתות הרבה מאוד קפה, בין שלוש לארבע כוסות קפה ביום, כאשר בממוצע, על פי מחקרי צרכנות שונים, אחת מכוסות הקפה האלו הוכנה באמצעות מכונת קפסולות קפה ביתית. שוק הקפסולות מגלגל כ-500 מיליון שקל בשנה (לא כולל נספרסו). אנו בקפה ג'ו, ממשיכים לחדש ולרגש את קהל הצרכנים ומשיקים בימים אלו את סדרת קפסולות האלומיניום החדשה ובכך נמשיך להוביל את החדשנות ואת איכות הקפה בישראל".

בית קפה בבית. צילום באדיבות משקה שיבולת שועל אוטלי (צילום: יחצ)
בית קפה בבית. צילום באדיבות משקה שיבולת שועל אוטלי (צילום: יחצ)

חיים בקפסולה

קפה ג'ו, המובילה מזה למעלה מ-20 שנה את תרבות הקפה האיכותי ומציעה חווית אירוח ביתית, אינטימית וחמימה על כוס קפה גורמה משובח, ממשיכה לחדש בתחום קפסולות הקפה ומשיקה קפסולות קפה אלומיניום חדשות. הקפסולות מוצעות במגוון טעמים נבחרים מהמומחים של ג'ו ומתאימות לכל מכונות הקפה תואמות נספרסו: תערובת הבית %100 פולי קפה מסוג ערביקה, תערובת אולטרה חוזק מלווה בטעמים של שוקולד מריר, ונילה וקולומביה. 

לקפה עלית מגוון רחב של 19 תערובות אספרסו בקפסולות בדרגות חוזק שונות, אליו מתווספות כעת 3 תערוכות חדשות שנרקחו בשיתוף עם בתי הקלייה המקומיים והאיכותיים 'נחת' בכיכר דיזנגוף, 'עולה' בדרום ו'יוניקו' בצפון. תערובות הקפה ("בלנדים") החדשות מיוצרות בישראל ומותאמות לקהל הישראלי, היות ולבתי הקלייה היכרות עם הטעמים המקומיים וחיבור אותנטי ללקוחות בית הקפה הקבועים. הקפסולות מיוצרות על-ידי יצרן הקפסולות התואמות המוביל באירופה, ועוברות התאמה ומתאימות לכל סוגי המכונות תואמות נספרסו.

למעלה: נספרסו. מימין: קפסולות עלית ו'נחת'. משמאל: קפסולות קפה ג'ו (צילום: סטודיו שטראוס,רונן מנגן,יחצ חול)
למעלה: נספרסו. מימין: קפסולות עלית ו'נחת'. משמאל: קפסולות קפה ג'ו (צילום: סטודיו שטראוס,רונן מנגן,יחצ חול)

אייס אייס קופי

שוק משקאות הקפה הקרים בכוסות ופחיות מכפיל את עצמו מאז 2018 ומגלגל למעלה מ-41 מיליון שקלים בשנה. מנוע הצמיחה הוא כניסת מתחרים חדשים עם הצעות ערך חדשות. משקאות הקפה הקר מתאימים בדיוק לרגעים האלה שצריך להתעורר ורוצים גם להתפנק: בדרך לעבודה, בהפסקה, בטיול, בפארק, או בים, ובינינו, גם בבית. פשוט כי זה טעים. הפחיות הן בתכולה של 250 מ"ל ומחזיקות בתוקף 12 חודשים.

BeanZ מותג הקפה של שטראוס, משיק סדרה חדשה של משקאות קפה קר-  Ice Coffee Latte וניל ומוקה, מתערובת פולי קפה ערביקה ורובוסטה, שפותחו על ידי מומחי הקפה של שטראוס. משקאות הקפה הקר החדשים מכילים חלב והם ללא מדבקת סוכרים אדומה וללא חומר משמר. 

קפה נמס עלית הישן והקלאסי, השיק גם הוא פחיות קפה קר מרעננות לדרך בטעמים משקה קפה נמס קלאסי ומשקה קפה נמס בטעם וניל. משקאות הקפה הקר החדשים מכילים חלב והם ללא חומרים משמרים.

קפה ג'ו, הנמכר גם בחנויות ג'ו של דלק מציע משקה אייס קפה בטעם לאטה העשוי מתמציות אספרסו וחלב אמיתי. בעתיד, כך מבטיחים, יתווספו טעמים נוספים.

אייס קפה לאטה ונילה ומוקה של בינז. אייס קפה ג'ו בטעם לאטה (צילום: סטודיו שטראוס,רונן מנגן)
אייס קפה לאטה ונילה ומוקה של בינז. אייס קפה ג'ו בטעם לאטה (צילום: סטודיו שטראוס,רונן מנגן)

"סובב טורקי" תל אביב חוזר

אירוע האופניים הגדול בישראל חוזר בחול המועד סוכות, בחסות קפה טורקי עלית ועיריית תל אביב יפו, זו הפעם ה-8, לאחר שנתיים בהם האירוע בוטל בשל משבר הקורונה. "סובב טורקי" יתקיים בחול המועד סוכות בתאריך 14/10/22 בין השעות 05:30-10:30. במסגרת האירוע תתקיים חגיגת אופניים ואורח חיים ספורטיבי לרוכבים ולתושבי ת"א, כאשר ניתן להשתתף באחד ממסלולי הרכיבה השונים (8 ק"מ, 21 ק"מ, 40 ק"מ, ו-60 ק"מ) הממוקמים ברחבי העיר, מותאמי גיל וקטגוריה רלוונטית. טווח המחירים יהיה בהתאם למקצים וינוע בין 110-130 ש"ח לנרשם יחיד ו– 290 ₪ עבור משפחה (4 נפשות).   

סובב טורקי ת''א-יפו (צילום: דוברות עיריית תל אביב יפו)
סובב טורקי ת''א-יפו (צילום: דוברות עיריית תל אביב יפו)