גוף האדם פועל בדרכים מורכבות מאוד והרגלי רחצה מסוימים, בין אם הם נפוצים או נשכחים, עלולים להיות בעלי השפעות שליליות על מערכת העיכול, מחזור הדם או הבריאות הכללית, אמרה הדיאטנית ד"ר גארימה גויאל ל"אינדיאן אקספרס".

גם ד"ר דימפל גנגדה פרסמה לאחרונה סרטון באינסטגרם בו הדגישה את החשיבות של שמירה על שלושה הרגלים במקלחת:

שתו כוס מים לפני המקלחת: כוס מים חמים או בטמפרטורת החדר לפני המקלחת יכולה לסייע בבעיות הקשורות ללחץ הדם בגוף. לדברי גננדה, "שתיית מים חמים מחממת את הגוף מבפנים", מרחיבה את כלי הדם ומאפשרת ליותר דם לזרום מהגוף דרכם ובכך מסייעת להורדת לחץ דם. "התוצאה היא התרחבות דומה של מחזור הדם על פני העור", הוסיפה.

להתקלח לפני האוכל: מקלחת מפחיתה את האנרגיה החמה בקיבה ובמעיים, מה שמסייע לעיכול, ספיגה והטמעה של חומרי הזנה. כאשר אתם אוכלים ארוחה מלאה, הגוף דוחף דם למערכת העיכול כדי לסייע בתהליך העיכול. אבל המקלחת מסיטה את זרימת הדם והאנרגיה מהקיבה ומפנה אותה במקום זאת אל פני העור. כך, הגוף נחשף לירידת טמפרטורה הנגרמת על ידי המים, ומסייעת בגירוי המערכת החיסונית, בהרפיית מערכת העצבים ובגירוי בלוטות הזיעה לסלק רעלים. מקלחת לאחר ארוחה מלאה עלולה לבלבל את הגוף באופן כללי, ועלולה לגרום להתכווצויות בבטן, הפרעות עיכול או נפיחות. עדיף להמתין לפחות 45-30 דקות לאחר כל ארוחה לפני המקלחת.

ד"ר גארימה הסכימה שזה אכן אידיאלי להתקלח לפחות שעה לאחר הארוחה, או להתקלח לפני האוכל כדי להמריץ את הגוף.

רחצה לפני השקיעה: הגוף מתחיל להתקרר לאחר השקיעה, וזהו אחד הסימנים לגוף שהגיע הזמן להאט את הקצב וללכת לישון. מקלחת לפני השינה עלולה לסתום את נקבוביות העור וללכוד את חום הגוף. למעשה, עלייה בטמפרטורת הגוף הפנימית יכולה לשבש את קירור הגוף, מה שעלול לגרום לנדודי שינה.

ד"ר גנגדה גם ממליץ להקפיד להשתמש במים פושרים מתחת לגובה הלב בעת המקלחת לשיפור זרימת הדם, תוך שימוש במים בטמפרטורת החדר לשטיפת הפנים. לגבי קשישים, חולים וילדים, יש להשתמש במים חמים מעט.

באשר לאמבטיות מים קרים או אמבטיות קרח, ד"ר גרימה הסבירה כי הן יעילות רק כדי להתאושש מפציעה, שכן האמבט הקר מפחית נפיחות באופן מיידי, מסייע בהוצאת חומצת חלב מהגוף ומוביל להידוק של כלי הדם.