הליכה היא הפעילות הגופנית הפופולרית ביותר בעולם. לא צריך לשווק את ההליכה. כולם יודעים שהיתרונות שלה רבים מספור, החל משריפת קלוריות, חיזוק שריר הלב, רגיעה, הפחתה בלחץ הדם, מסייעת לאיזון רמות סוכר, שיפור היציבה, חיזוק העצמות והשרירים ועוד. 

ד"ר גיל יוסף שחר (M.D), ראש המרכז לרפואת הרמב"ם ומומחה לרפואה תזונתית מטעם אתר זאפ דוקטורס, מסביר איך אפשר להפיק כמה שיותר תועלת מההליכה. "הליכה היא פעילות נורמטיבית לבני אדם והיא אולי מספיקה לשמר את הבריאות, אך הקצב שבו רוב האנשים הולכים ביומיום, לא מספיק כדי לתקן מטבוליזם שכבר השתבש. הליכה חייבת להיות מאוד מהירה ולהביא את האדם להתנשפות מאומצת. אם אתם יכולים לנהל שיחה תוך כדי ההליכה, אז אתם לא הולכים מהר מספיק כדי לקבל את התועלות הרבות שיש להליכה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>

"צריך להבין שהגוף שלנו הוא מערכת לומדת והוא משפר ומשתפר רק כאשר דורשים ממנו לעמוד בעומסים חריגים שהוא מתקשה לעמוד בהם.  רק אז הלב מתחזק ואז נוצרים כלי דם חדשים שיגנו עלינו למשל מאירועי לב" מוסיף ד"ר שחר. 

יחד עם זאת, אנשים רבים מבצעים את ההליכות שלהם על הליכון. חשוב להבין האם קיים הבדל בהשפעה של הליכה בהליכון לעומת הליכה בחוץ? ד"ר שחר מסביר כי להליכה בחוץ יש יתרונות רבים כמו חשיפה לאור יום טבעי, לאופק ראיה ארוך טווח, היא מכניסה לגופנו אוויר נקי יותר ועוד. 

ד''ר גיל יוסף שחר  (צילום: פרטי)
ד''ר גיל יוסף שחר (צילום: פרטי)

"אבל חשוב לציין" הוא אומר, "שיש יתרון גדול אחד להליכה על הליכון - השליטה על השיפוע בה מבצעים את ההליכה. הליכה בעלייה בריאה ומועילה הרבה יותר מאשר הליכה במישור. היא מאמצת הרבה יותר וכך תתרום יותר למערכת הלב וכלי הדם שלנו, היא תחזק הרבה יותר את שרירי השוקיים שלנו וכך נרוויח לא רק פעילות אירובית, אלא גם בניה של מסת שריר.

יתרון נוסף להליכה בעליה הוא בכך שהיא שומרת על הגב שלנו הרבה יותר מאשר הליכה במישור. אנשים רבים לא הולכים בצורה נכונה ולא פעם גורמים נזק לגב. הליכה בעלייה תצמצם משמעותית פוטנציאל לנזק. אני ממליץ להתחיל מהליכה בשיפוע של חמש מעלות ולהעלות בהדרגה עד לשיפוע של 12-10 מעלות".

ואם תהיתם מהו המקום הכי טוב להליכות אז על פי ד"ר שחר - חוף הים. "הליכה על חוף הים, על החול הטובעני, כאשר אנחנו יחפים, היא בעלת ערך מוסף גדול מאוד. התוואי המשתנה והתובעני מחזק מאוד את בריאות כפות הרגליים (מה שיכול למנוע כאבי גב), היא בטבע וכאשר עושים זאת יחפים גם מרוויחים הארקה ישירה לכדור הארץ".

הגיע הזמן ללכת על זה! מהר, בעלייה, והכי טוב - בחוף הים!.