מה המשותף ליום הרווקים הסיני, בלאק פריידי וסייבר מאנדיי? כולם שמות של חגיגות מבצעים ענקיות ברחבי העולם וברשת, המתרחשות במהלך חודש נובמבר. שמות מצחיקים, אבל כשמדובר בהנחות, לא באמת אכפת לנו איך יקראו לזה. כשיוקר המחייה משתולל, ישראלים רבים מעדיפים לחכות עם רשימה החלומות שלהם ולקנות בנובמבר את הג'קט, הבושם או שואב האבק שחלמו עליו. אין לכם חודש עמוס יותר במבצעים מנובמבר בעולם. ובישראל יתחילו השבוע מבצעי שופינג איי.אל.

בשנה שעברה, כ-2,700 עסקים ישראלים השתתפו ב-Shopping IL, והציעו למעלה מ-50 אלף מבצעים. כמחצית מהעסקים הציעו למעלה מ-40% הנחה, ולמעלה מחצי מיליון ישראלים ביצעו רכישות במהלך ימי המכירה עם סל ממוצע של כ-500 ש״ח. אין עוררין על כך שהשנתיים הארוכות של הקורונה יצרו מספר גדול יותר של עסקים קטנים, שהמצב עודד אותם לפתוח אתר מכירות אונליין, וחלקם אף סגרו לחלוטין את החנות הפיזית ועברו למסחר מקוון בלבד. הנתונים מדברים בעד עצמם. 

שיא חדש של עסקים השנה

זו השנה התשיעית ברציפות שחודש הקניות המקוונות העולמי יפתח עם ShoppingIL by Google, אירוע הקניות הישראלי ברשת, שיתקיים בין ה-9-11 בנובמבר, במהלכו, ישראלים יוכלו ליהנות ממוצרים כחול לבן במחירים משתלמים, לגלות מותגים ישראלים חדשים ולתמוך ב-3,000 העסקים הישראלים המשתתפים השנה בימי המכירות. המספר הגבוה ביותר של משתתפים בכל הזמנים. כל העסקים המשתתפים יופיעו באתר ShoppingIL. ההשתתפות היא ללא עלות ומותנית בעמידה בקריטריונים שמפרסמת גוגל ישראל כ-3 חודשים לפני החגיגה.

קרוב לחצי (44%) מהעסקים שנרשמו השנה הם עסקים משפחתיים, מתוכם כל עסק חמישי עובר במשפחה כבר לפחות בין שני דורות. 14% מהעסקים הם עסקים חדשים בני פחות משלוש שנים, ומנגד 5% הם בעלי ותק של למעלה מ-50 שנה. 1.5% מבעלי העסקים עצמם הם בני 76 ומעלה. 

אווירת חגיגות שופינג איי אל במשרדי גוגל בתל אביב (צילום: שאולי לנדנר)
אווירת חגיגות שופינג איי אל במשרדי גוגל בתל אביב (צילום: שאולי לנדנר)

למרות גל ההתייקרויות במשק, רוב העסקים יציעו הנחות משתלמות במיוחד. כ-75% מהעסקים המשתתפים מצהירים שההנחות השנה יהיו דומות או אף טובות יותר לעומת שנים קודמות. כמחצית מהעסקים (43%) מתכננים להציע ב-ShoppingIL 2022 הנחות גבוהות מאלו שיציעו ב-Black Friday, ו-47% יעניקו הנחות דומות. לפי Zap, המרכזת את זירת המבצעים, עשרות אלפי מבצעים כבר עודכנו באתר וממשיכים להתעדכן ממש עד תחילת המכירות ב-9 בנובמבר. 

ברק רגב, מנכ״ל Google ישראל: ״חצי מהעסקים המשתתפים השנה ב-ShoppingIL יציעו את המבצעים הכי משתלמים שלהם בשני ימי המכירות שלנו. בתמורה, בעלי העסקים נהנים מגידול במחזורים והגדלת קהל הלקוחות שלהם. בשנה שעברה, כ-80% מהעסקים שהשתתפו ב-ShoppingIL דיווחו על עלייה בתנועה באתר שלהם, שניים מכל שלושה עסקים מכרו יותר מביום רגיל וכל עסק רביעי יותר מהכפיל את המכירות במהלך ShoppingIL״.  

ShoppingIL by Google החל ב-2014 כיוזמה של Google לחיזוק תעשיית המסחר המקוון המקומית. מאז, ShoppingIL מסייע לעסקים ישראלים לצמוח ומספק לצרכנים הישראלים חוויית קניות טובה, משתלמת ואקולוגית יותר. מספר העסקים המשתתפים ב- ShoppingIL גדל בעקביות מדי שנה והשנה הגיע למספר שיא של כל הזמנים - קרוב ל-3,000 עסקים. במהלך כל השנה, Google מעניקה לבעלי עסקים ללא עלות, כלים, תוכניות והכשרות באמצעות אקדמיית ShoppingIL שפתוחה לקהל הרחב ובשנתיים וחצי מאז הקמתה, 773 עסקים כבר סיימו את ההכשרה בה בהצלחה. ShoppingIL מתקיים בשיתוף מטה כחול-לבן במשרד הכלכלה והתעשייה, שמפעילה את מתחם כחול-לבן ליצרנים ועם ׳זאפ השוואת מחירים׳, שמפעילה זירת מבצעים ייעודית המציגה לגולשים עשרות אלפי מוצרים בהנחות מיוחדות. 

לא יכולים להתאפק

למרות שהאתר הרשמי של גוגל יפתח רק ביום רביעי, עסקים רבים הקדימו לחגוג ומציעים כבר עכשיו מבצעים והנחות תחת הכותרת שופינג איי.אל. כך למשל ברשת המשביר, תוכלו למצוא הנחות של 40% על מותגי אופנה מובילים כמו: מורגן, פונט רומא, KENNETH COLE NY, ,ETAM ועוד וליהנות מהנחה של 30% על בשמים נחשקים כמו: רושאס, נרסיסו, הוגו בוס ורבים נוספים. בנוסף עד 90% הנחה על מוצרי ביגוד, מגבות, סירים ומחבתות ועוד.

30% הנחה על בושם נרסיסו לאישה ברשת המשביר (צילום: יחצ חול)
30% הנחה על בושם נרסיסו לאישה ברשת המשביר (צילום: יחצ חול)

40% הנחה על מותג פונט רומא ברשת המשביר (צילום: יחצ חול)
40% הנחה על מותג פונט רומא ברשת המשביר (צילום: יחצ חול)