מה המשותף ליום הרווקים הסיני, בלאק פריידי וסייבר מאנדיי? כולם שמות של חגיגות מבצעים ענקיות ברחבי העולם וברשת, המתרחשות במהלך חודש נובמבר. שמות מצחיקים, אבל כשמדובר בהנחות, לא באמת אכפת לנו איך יקראו לזה. כשיוקר המחייה משתולל, ישראלים רבים מעדיפים לחכות עם רשימה החלומות שלהם ולקנות בנובמבר את הג'קט, הבושם או שואב האבק שחלמו עליו. אין לכם חודש עמוס יותר במבצעים מנובמבר בעולם. ובישראל יתחילו השבוע מבצעי שופינג איי.אל.
בשנה שעברה, כ-2,700 עסקים ישראלים השתתפו ב-Shopping IL, והציעו למעלה מ-50 אלף מבצעים. כמחצית מהעסקים הציעו למעלה מ-40% הנחה, ולמעלה מחצי מיליון ישראלים ביצעו רכישות במהלך ימי המכירה עם סל ממוצע של כ-500 ש״ח. אין עוררין על כך שהשנתיים הארוכות של הקורונה יצרו מספר גדול יותר של עסקים קטנים, שהמצב עודד אותם לפתוח אתר מכירות אונליין, וחלקם אף סגרו לחלוטין את החנות הפיזית ועברו למסחר מקוון בלבד. הנתונים מדברים בעד עצמם.
שיא חדש של עסקים השנה
זו השנה התשיעית ברציפות שחודש הקניות המקוונות העולמי יפתח עם ShoppingIL by Google, אירוע הקניות הישראלי ברשת, שיתקיים בין ה-9-11 בנובמבר, במהלכו, ישראלים יוכלו ליהנות ממוצרים כחול לבן במחירים משתלמים, לגלות מותגים ישראלים חדשים ולתמוך ב-3,000 העסקים הישראלים המשתתפים השנה בימי המכירות. המספר הגבוה ביותר של משתתפים בכל הזמנים. כל העסקים המשתתפים יופיעו באתר ShoppingIL. ההשתתפות היא ללא עלות ומותנית בעמידה בקריטריונים שמפרסמת גוגל ישראל כ-3 חודשים לפני החגיגה.
למרות גל ההתייקרויות במשק, רוב העסקים יציעו הנחות משתלמות במיוחד. כ-75% מהעסקים המשתתפים מצהירים שההנחות השנה יהיו דומות או אף טובות יותר לעומת שנים קודמות. כמחצית מהעסקים (43%) מתכננים להציע ב-ShoppingIL 2022 הנחות גבוהות מאלו שיציעו ב-Black Friday, ו-47% יעניקו הנחות דומות. לפי Zap, המרכזת את זירת המבצעים, עשרות אלפי מבצעים כבר עודכנו באתר וממשיכים להתעדכן ממש עד תחילת המכירות ב-9 בנובמבר.