קפה ידוע כממריץ דם, מפחית דיכאון ומשפר זיכרון, משפר את חילוף החומרים ואפילו תורם להרזיה  אבל בואו נהיה כנים- הוא פשוט נותן לנו את הכוחות להיות נחמדים אל אנשים אחרים..

אחרי הקורונה לא הפסקנו לשמוע כמה צריכת היין הבייתי עלתה, כמה אנשים התחילו לבשל מקצועי מהבית, או ללמוד דברים חדשים. כתוצאה מהסגרים וההשבתה נוצר מצב ששהינו מלא בבית והתחלנו לאבזר אותו במכשירים וחומרי גלם איכותיים יותר כדי להפוך את השהייה לכיפית יותר

אחד הדברים שתפסו תאוצה היא צריכת הקפה הבייתית, אם זה כי אנשים עובדים יותר מהבית או מארחים יותר או פשוט בא להם לשלוט בכוס הקפה שלהם, זה לא משנה- אנשים כבר לא מסתפקים רק בקפה שחור או נס ואת מכונות הנספרסו עם הקפסולות תופסות יותר ויותר מכונות אוטומטיות שגם טוחנות את הקפה ומספקות למכ וריהקפאי הממוצע את הכיף והיכולת להכיר פולי קפה שונים, ללמוד טעמים ותערובות שונות.

למה בראד לא מזמין אותנו לקפה? דלונגי ובראד פיט (צילום: יחצ)
למה בראד לא מזמין אותנו לקפה? דלונגי ובראד פיט (צילום: יחצ)

אז איך אנחנו כחובבי קפה שעובדים מהבית, ולא כמכורי קפה שיוציאו 20000 שקלים,
רוכשים מכונה שתספק לנו קפה טוב בלי יותר מידי כאב ראש?

התיישבנו לשיחה על קפה כמובן (ובלי עוגיות!) עם מור מוסקוביץ מנהל חטיבת מוצרי מטבח בברימאג שמשווקת את דלונגי  שכיום מהווים את נתח השוק הכי גדול בתחום מכונות הקפה הביתיות ( עם בראד פיט אהובי) ושנינו ניסינו לעשות לכם קצת סדר:

  1. המלצה // כשניגשים לרכוש מכונת קפה בדרך כלל מסתמכים על כמה דברים , האחד זה המצות חברים , אין דבר יור טוב מנסיום של מישו אחר ולכן חשוב לבדוק את התגובות של האנשים שכבר חוו את המכונה שאם מחשפים
  2. מחיר // מה התקציב שאתם רוצים להוציא על המכונה הראשונה שלכם, תמיד אפשר לעלות, אבל קצת חבל לקפוץ למכונות מוגזמות שיעשו לכם חור בכיס ותכלס יספקו את אותו מוצר כמו מכונה במחיר שפוי  יותר
  3. הגודל כן קובע // המטבח של רובנו עמוס בשלל מכשירים חשמליים ומכונת קפה היא לא דבר קטנטן, וזו אחת הסיבות להצלחה של נספרסו הקלאסית ד"א, ולכן חשוב להבין מה גודל המכונה ואיפה היא נכנסת לכם במטבח בלי שהיא תעצבן אתכם.
  4. קלות הכנה וניקוי //היתרון הגדול במכונות הקפה האוטומטיות הוא פשטות ההכנה. המכונה מכילה מיכל לפולים ששומר על הטריות שלהם ומספק קפה טחון טרי בכל הכנת כוס קפה וזה בלי ההתעסקות בניקוי המכונה בכל פעם או קניית קפה טחון- מה שנקרא- שגר ושכח. 
    את התזכורות אתם תקבלו מהמכונה אחת לחודש כשהגיע הזמן לנקות אותה וגם זה יחסית פשוט ממש.
  5. לדעת שיש על מי לסמוך // אם אתם כמוני, חובבי קפה אבל לא פריקים של קפה, זה אומר שההבנה שלכם בקפה היא גבוהה מהרגיל אבל כזו שזקוקה לעזרה ולא כזו שתתחיל לפרק את המכונה כדי למצוא למה היא לא מוציאה קפה בלחץ שחשבתם. לכן לא פחות חשוב מהמכונה , חשוב שיהיה מי שיהיה לצידכם, יספק הדרכה, אחריות ואפילו מכונה חלופית. כן כן, אם אתם מצפים לטלפון חלופי מהמעבדה שלכם – למה שלא תקבלו מכונה חלופית אם היא מתקלקלת? לפחות בדלונגי מבטיחים לספק הדרכה צמודה למי שקונה כולל מכונה חלופית אם המכונה נתקלת בבעיות שבאחריות.
  6. לסוף בואו נדבר גם אקולוגית-, מכונת קפה אוטומטית היא יחסי מוצר של צרכנות ירוקה, כלאו לפחות כזו ששומרת על איכות הסביבה, כי  בשונה מקפסולות, בפולי קפה אין שימוש באלומיניום, שימוש באריזה שאינה מתכלה  או צורך במיחזור. הערך המוסך הוא השימוש בפסולת הקפה לדישון צמחים.

למה בכלל לעבור מקפסולות לקפה טחון?

טעמים וריגושים // בשונה ממכונות קפה מבוססות קפסולה – יש לכם את היכולת לשחק עם בלנדים שונים, לקנות כמויות קטנות של קפה ולמצוא את התערובות שאתם אוהבים, הקלילות שבהכנה מייצרת חווית אירוח מושלמת ומספקת לכם שתיה מקפה טרי שהרגע נטחן.

מחיר // קפסולת קפה עולה בין שקל וחצי לשלושה שקלים, כך שלחודש ולשתיית 3 כוסות קפה ביום תגיעו לסכום של כ-200 שקלים ומעלה בעוד ששקית של 1 ק"ג פולי  קפה איכותיים תעלה בממוצע 100-120 לקילו ותספק בערך 200 כוסות קפה בחודש- הוזלה הרבה יותר משמעותית.

והכי חשוב, אתם יכולים לבנות לעצמכם את כוס הקפה מושלמת, להתאים את כמות המים לאספרסו הקצר שאתם אוהבים, את חום החלב לקפוצינו המושלם ואת החוזק . למה אנחנו עובדים קשה כל כך אם לא בשביל ההנאות הקטנות.

עכשיו תסלחו לי - הלכתי לשתות קפה עם בראד פיט...

המכונה שעושה לנו שקט בראש ונעים בבטן (צילום: יחצ)
המכונה שעושה לנו שקט בראש ונעים בבטן (צילום: יחצ)