ב-15 בדצמבר מציינים ברחבי העולם את יום התה הבינלאומי, הנחשב לאחד המשקאות הנצרכים ביותר בתבל. לפי נתוני סטורנקסט (2022), שוק התה בישראל, אותו מובילה חברת ויסוצקי עם נתח שוק של 76% בקטגוריה, מוערך בכ-360 מיליון ש"ח. אנחנו אוהבים תה, ואיך אפשר שלא? יש כל כך הרבה סוגים. אפשר לשתות אותו חם או קר, ומומלץ לשלב אותו בשגרת היומיום.

שעת התה כהלכתה

קבלו השראה. במלון וולדורף אסטוריה בירושלים אימצו את המנהג ופותחים את החורף בארוחת תה מנחה חגיגית כמיטב המסורת הבריטית, הכוללת כיאה למלון היוקרתי, הגשה אלגנטית מרשימה בכלי פורצלן יוקרתיים מלווים בסכין חמאה, מזלג מנה אחרונה וכפית תה העשויים כסף, לצד מנות אנינות המוגשות כפינגר פוד: כריך נתחי סלמון מעושן, קרם שמנת ופרוסות מלפפון צעיר, פיננסייר - מיני עוגת שקדים צרפתית עם פירות יער, עוגיות מדלן דבש ולימון, בראוניז גבינה, סקונס צימוקים לבנים, קצפת וריבות ועוד פינוקים. לאורחים מוצע תפריט תה איכותי ומגוון ביותר שכולל: 

  • ארל גריי - תערובת תה שחור מבושמת בתמצית ברגמוט איטלקי עם נגיעת פרחי לבנדר ועלים כחולים.
  • צ'אי הודי - תערובת מעוררת ומהנה עם קורטוב חריפות, ניחוח מתוק וגוון חום עמוק.
  • דרג'ילינג - תה הודי ממחוז דרג'ילינג. צבר מוניטין בזכות הייחודיות והאיכות שלו ונחשב לעילית של התה השחור. 
  • תה ירוק סנצ'ה - תערובת עלי תה סנצ׳ה מאודים המאפיינת את איזור מקינוהרה שביפן.
  • תה ירוק אולונג - תה ירוק סיני איכותי, בעל טעמים מורכבים. עובר תהליך של ייבוש, גלגול וחמצון קצר.
  • תה ירוק מאו-ג'ין - תה ירוק הגדל בהרים הגבוהים בסין, בעל צבע צהבהב ועלים קטנים. אחד מעשרת סוגי התה המפורסמים והאהובים ביותר על תושבי סין.
  • חליטת צמחים (ללא קפאין) פירות יער - תערובת מרעננת עם שילוב של חמוץ ומתוק, ניחוח פירות וגוון ארגמני מפתה.
  • חליטת צמחים (ללא קפאין) לימונית ולואיזה - תערובת צמחים מרגיעה של לימונית ולואיזה עם טעם עדין וייחודי. 
  • חליטת צמחים (ללא קפאין) קמומיל - תערובת מרגיעה של פרחי קמומיל שלמים, קמומיל עם טעם מנטה, ארומה פרחונית וגוון צהוב בהיר.

גם בתה יש קפאין, וזה לא בהכרח רע

מומחי 'פומפדור', מותג חליטות הצמחים והפירות המוביל ביותר בעולם, מסבירים שהמשותף לסוגי התה והחליטות השונים שהם נוגדי חמצון העוזרים למניעת מחלות שונות ולחיזוק מערכת החיסון. תה שחור תמיד מכיל קפאין, במידה וכתוב על התה 'ללא קפאין', יש להניח שמדובר בחליטת צמחים. חשוב לזכור שלקפאין יש גם השפעות חיוביות: הוא מגביר עירנות, הוא ממריץ ולכן מומלץ לפני ביצוע פעילות גופנית. בכמויות סבירות הוא בהחלט אינו מזיק ואפילו מועיל.

תה ירוק הוא תה שעבר חימצון מינימלי בתהליך העיבוד, בשונה מתה שחור שעובר חימצון מלא. למי שלא אוהב לשתות מים: מומלץ לבחור חליטת תה ירוק או צמחים או פירות בטעם אהוב, ולהכין על הבוקר קנקן תה קר לשימוש במהלך היום, ללא תוספת סוכר. מי שאוהב להמתיק את התה: מומלץ להמתיק את התה עם דבש במקום סוכר. 

ביכולתו של התה להפחית את החשק למתוק ולפחמימות ולגרום לתחושת שובע. לפעמים בשעות אחר הצהריים יש חשק למשהו מתוק וזה בדיוק הזמן להכין חליטה טעימה, ללא תוספת סוכר, בטעמים שונים, כמו: חליטת אוכמניות או רימונים.  יחד עם זאת, בואו נודה באמת, אין כמו כוס תה עם משהו מתוק לצידה. אתם ממש בסדר.

פומפדור חליטות עולם (צילום: יחצ חול)
פומפדור חליטות עולם (צילום: יחצ חול)

על המדף

פומפדור מציעים מגוון חליטות מסורתיות כגון תה ירוק קלאסי, נענע, לימונית לואיזה, אך גם כמה חליטות לא שגרתיות ומיוחדות כגון: גי'נג'ר מנגו, רימונים ועוד. בימים אלה, לחורף 2023 משיק המותג סדרת חליטות תה חובקת עולם, הכוללת שלושה טעמים חדשים: מנטה-מרוקאי, תפוז-ספרדי, תפוח-תורכי. כל המוצרי הסדרה ללא קפאין, וללא חומרים משמרים.

גם ויסוצקי, המובילה את נתח השוק בישראל, מחדשת עם טעמים חורפיים, ומשיקה את GOOD NIGHT, סדרת חליטות מרגיעה לשעות הערב, במטרה להוריד קצב, לאזן את החיים ולהכין את הגוף לשינה טובה בסיום היום. חליטות הצמחים והפרחים משלבות רכיבים כמו קמומיל, לבנדר, מליסה, פרחי פסיפלורה, פרחי שומר ועוד, הידועים בסגולותיהם המרגיעות. 

ויסוצקי good night, פומפדור חליטות עולם תפוח-תורכי (צילום: יחצ חול,יוסי מור)
ויסוצקי good night, פומפדור חליטות עולם תפוח-תורכי (צילום: יחצ חול,יוסי מור)

השנה מצטרף לשוק התה בישראל המותג הבינלאומי קארפור, המבטיח מחירים שוברי שוק בהשוואה למתחרים בענף, וישווק שלוש סדרות תה: סדרת תה ירוק, סדרת חליטות וסדרת תה שחור, בעלות של 6.90 ש"ח למארז המכיל 25 תיונים. המוצרים יגיעו בהדרגה לכלל סניפי רשתות SUPER, יינות ביתן ומגה בעיר. 

חליטות תה קרפור ישראל 6.90 למארז המכיל 25 תיונים (צילום: יחצ חול)
חליטות תה קרפור ישראל 6.90 למארז המכיל 25 תיונים (צילום: יחצ חול)
 
מחלקת חליטות תה עשירה ומגוונת מהארץ והעולם, בה מוצעים כ- 50 סוגי חליטות תה, ניתן למצוא בסניפי טיב טעם ברחבי הארץ: נתניה, אשדוד,  רמת החייל, אשקלון, ראשל"צ מזרח, באר שבע, רחובות ועוד. לדוגמה: חליטת פירות יער תה ירוק אפרסק, סיידר חם, תפוח קינמון, תה ירוק עם יסמין, צ'אי הודי מסאלה ועוד. מחירים: החל מ- 11.50 ₪ ועד 14.90 ₪ ל- 100 גרם. 
מחלקת חליטות תה בסניפי טיב טעם. - 11.50-14.90 ₪ ל- 100 גרם  (צילום: ערן לם)
מחלקת חליטות תה בסניפי טיב טעם. - 11.50-14.90 ₪ ל- 100 גרם (צילום: ערן לם)

T LAB חנות הקונספט החדשה של ויסוצקי, לוקחת את התה צעד קדימה, ומציעה מארזי מתנה יוקרתיים, הכוללים תערובות תה מובחרות (בתפזורת או בשקיקי אורגנזה), כלים ומוצרים משלימים, אביזרים ופריטים מעוצבים, כולם ארוזים בקופסאות ועטיפות יוקרתיות, שילוב של ניחוחות, עיצוב, יוקרה וטאץ' אישי, בקופסת מתנה מהודרת שאי אפשר להתעלם ממנה. מחירי המארזים נעים בין 119 שקלים ל 325 שקלים. ניתן להזמין באתר www.tlab.co.il או בחנות ברחוב החשמונאים 103 תל אביב.

TLAB ויסוצקי מארזי מתנה יוקרתיים. החל מ-119 שקלים (צילום: אפרת אשל)
TLAB ויסוצקי מארזי מתנה יוקרתיים. החל מ-119 שקלים (צילום: אפרת אשל)