"נרות, מלבד היותם יפים למראה ומבשמים, מייצרים הרמוניה בחלל", אומרת שרי שמי קרן, מייסדת ובעלת המותג FUSHIA המייצרת ומעצבת נרות, מבשמים וסבונים לעסקים ובתים פרטיים. "הריח טומן בחובו מסע של זיכרונות, מייצר תחושת שלווה, אינטימיות ואוירה. כיום, גם במשרדים גדולים יש נטייה להשתמש בנרות על מנת שהאוירה תהיה נעימה ותיצור תחושת ביתית. נרות מביאים איתם סגנון, הם מגיעים מבושמים, וגם כאן, ניתן לרקוח את הניחוח בהתאמה אישית ולשלב בין נרות ומפיצי ריח בניחוח זהה".

לתחום הריחות היא הגיעה מעולם העיצוב וכחלק מקולקציית לייף סטייל שעיצבה עבור רותי ברודו מבעלי R2M, שזיהתה את העוצמה שבריח והשפעתו על היכולת לייצר חוויה. הניחוח שרקחה הפך מהר מאוד גם לריח של מלון מונטיפיורי בתל אביב, ומשם המשיכה שרי לייצר ריחות חדשים לבתי עסק ומסעדות נחשקים ביניהם: Disney home, מלון וורה, מלון נורדוי, אופנת סאקס, רשת מסעדות ג’ירף, חיים כהן, Tyo, בלו בנדנה, ועוד רבים ומצויינים. 

משמאל נרות של FUSHIA. מימין שרי שמי קרן, מייסדת המותג (צילום: ערן לוי,מיכאל שמי)
משמאל נרות של FUSHIA. מימין שרי שמי קרן, מייסדת המותג (צילום: ערן לוי,מיכאל שמי)

למעלה LAVIDO למטה SABON (צילום: אורלי אייל-לוי)
למעלה LAVIDO למטה SABON (צילום: אורלי אייל-לוי)

לבית או לעסק: איך לבחור ריח נכון?

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים ריחות ומה ההבדל בין ניחוחות לעסק, למשרד או בית מלון, לבין ניחוחות שנבחר לחלל הביתי? שמי קרן מייעצת:

בחירת ניחוחות לעסקים: כאשר בוחרים ריחות לעסק, מלון או משרד, חשוב מאוד להבין מה מהות העסק, מה סגנון העיצוב שלו, מה הוא רוצה לשדר ומי קהל היעד. הבנה מדוייקת של מאפייני המותג והחלל יסייעו בבחירת ניחוח  מתאים, למשל בתי מלון או חנויות שרוצים לשדר ניחוח של טבע, חופשה, פרחים וספא - נרקח עבורם תמצית בהתאם. לעומת זאת, לבית מלון או מסעדה שמתאפיין בסגנון אורבני, עם חדרים קטנים יחסית - נרקח ניחוח נייטרלי יותר ונקי. בסופו של דבר הרעיון הוא ליצור סביבה הרמונית משלימה באמצעות ריח. בעסקים, בשונה מבתים, עלינו להבין את החוויה שאנו רוצים ליצור, ומיהו קהל היעד. 

בחירת ניחוחות לבית: בבתים לעומת זאת, התאמת הריח מבוססת לרוב על ידי אפיון של בעליו ולא רק מבחינת העיצוב. חללים בבית הם שונים וכל חלל יכול לקבל את הריח הנכון לו. חדר רחצה לדוגמה יקבל ריח נקי ורענן וחדר אורחים ריח חם. מכיוון שהמגוון גדול, חשוב יותר מכל בעיני הוא שבעל הבית יבחר את מה שמדבר אליו, כי זה לגמרי עניין של טעם אישי. ניתן להחליף ריחות לפי עונות השנה, טרנדים עיצוביים ועוד.

מימין למעלה: NOLA NOLA ברשת סופרפארם, DR. VRANJES ברשת Beyond skin (צילום: יחצ חול,יחצ)
מימין למעלה: NOLA NOLA ברשת סופרפארם, DR. VRANJES ברשת Beyond skin (צילום: יחצ חול,יחצ)

נר או דיפיוזר?

חשוב לדעת שהפצת הריחות יכולה להיות באמצעות מפיצי ריח ותמציות מותאמות אישית, לצד שימוש בנרות עם ניחוחות בהתאמה אישית, כמו גם ספריי או מתקנים שונים שמפיצים את הריח באופן חשמלי ועוד. להלן האפשרויות: 

Home-Diffusers – מפיצי ריח ממותגים, בבקבוקי זכוכית במגוון גדלים ועיצובים בסגנון פריזאי מלא שיק וסטייל. 
Candles – נרות ריחניים במארזי יוקרה עשויים קרמיקה, מתכת בראס, כסף וגולד רוז. טיפ חשוב: ישנה אפשרות למילוי חוזר של נרות במרבית המקרים, הדבר חוסך עלויות כמו גם מאפשר מחזור של הכלי ושימוש חוזר לשמירה על איכות הסביבה וחסכון.
Scent-Machine – מכשירי דיפיוזר לפיזור ריחות בחלל.
Accessories – אקססוריז לנרות, מבשמים וכלים ייחודיים.

מימין למעלה: ללין, ליננז, FOX HOME (צילום: עדי גלעד,ערן לוי,אסף פינצ'וק)
מימין למעלה: ללין, ליננז, FOX HOME (צילום: עדי גלעד,ערן לוי,אסף פינצ'וק)

מה בשוק?

NOLA LOLA מותג מוצרי האווירה לבית, מציע מגוון מפיצי ריח, נרות ארומטיים, מבשמים, פצצות אמבטיה ועוד במחירים נגישים החל מ-29.90 שקלים. להשיג בסניפי סופר-פארם ובאתר האונליין. 

FOX HOME עששית עץ וזכוכית קטנה 79.90 שקלים ליחידה. עששית עץ וזכוכית גדולה 119.90 שקלים. ועוד מגוון נרות ומבשמים. להשיג בחנויות הרשת ובאתר.

ליננז משיקה סדרה של נרות ריחניים עם ניחוח עשיר שנרקחה מתמציות שמקורן בפרובאנס, בכלי זהב או כלי כרום כסוף.127 שקלים. להשיג באתר

SABON מציעים לצד מוצרי טיפוח גוף ופנים, מגוון רחב של נרות ריחניים, מפיצי ריח יוקרתיים ומבשמי טקסטיל בעלי ניחוח נעים ומתמשך. להשיג בסניפי הרשת ובאתר.

גולף & קו מציעה פמוטים, נרות ועששיות מזכוכית צבעונית בטקסטורת פסים, 16.90-59.90 שקלים. בחנויות ובאתר.

Lavan המותג החדש מבית גולף, מציע מוצרי ספא וטיפוח לגוף לצד מפיצי ריח, מבשמי אוירה לבית ונרות ריחניים. מחירים 29-359 שקלים. להשיג בחנויות ובאתר.

ללין קולקציית נרות ודיפיוזר מסדרת 'שיאה גלאם'. 69-119 שקלים. להשיג בחנויות ובאתר

LAVIDO  (לבידו) מתרחבים ומשיקים לחורף 2023 קולקציית נרות ארומטיים לבית, העשויים העבודות יד, בעיצוב מרהיב עם ניחוחות נפלאים. 69-149 שקלים. להשיג בחנויות ובאתר

MIYO SCENT מציעה מכשירים חשמליים מפיצי הריח לרכב ולמגוון חללי הבית מכל הסוגים, קפסולות ריח, נרות, קטורות, תכשירי ניקוי ועוד. 29-450 שקלים. עכשיו במבצע סוף שנה ללא מע"מ. להשיג באתר החברה.

FUSHIA מותג יוקרתי לבישום ומוצרי אווירה המשווק לחנויות עיצוב ולייף סטייל ברחבי הארץ. תמציות הריח נרקחות בצרפת. המחירים נעים בין 149-1600 שקלים. להשיג בחנות ובאתר.

DR. VRANJES הוא מותג איטלקי אולטרה יוקרתי המתהדר בנרות ריחניים המכילים תמציות טהורות ובשמים בעבודת יד. מחירים: 125- 1,845 שקלים לדיפיוזר. כן, זו לא טעות. להשיג בחנות הבוטיק BEYONDSKIN.

מימין למעלה: מפיצי הריח חשמליים MIYO SCENT, מייקאפ רבולושן ונולה נולה לסופר-פארם (צילום: יחצ חול,יחצ,סטודיו מוש)
מימין למעלה: מפיצי הריח חשמליים MIYO SCENT, מייקאפ רבולושן ונולה נולה לסופר-פארם (צילום: יחצ חול,יחצ,סטודיו מוש)