הקורונה לימדה אותנו דברים רבים שלא חשבנו עליהם בימים כתיקונם. בין השאר, היא חידדה לנו עד כמה חשוב שההורים שלנו, אותם אנשים שאנחנו הכי אוהבים בעולם, ייקחו חלק בחיים שנמשכים למרות ההגבלות, ויבינו את העולם הדיגיטלי, כי אחרת הם נשארים הרחק מאחור ומנותקים מבני המשפחה האהובים שלהם. בזמן סגרי הקורונה, קשישים רבים נשארו כלואים שלא מבחירה, בין ארבעת קירות הבית, ללא כל יכולת לקיים שיחת וידאו בוואטסאפ, לשלוח תמונות, לקבל ולהסתכל על תמונות, וכדי להבטיח שמצב זה לא יקרה שוב, להלן כמה טיפים שתוכלו ללמד את הוריכם וסביכם להיות עצמאיים בעולם הטכנולוגי והסבוך של הסמארטפונים:

הגדלת גופן - הגדלת האותיות כך שיקל לכתוב ולקרוא הודעות.

איך עושים את זה? נכנסים ל''הגדרות'' – ''תצוגה'' – ''גודל וסגנון גופן'',  ושם מזיזים את הסרגל שנפתח עד לגודל המתאים אישית.

הקלטת הודעה בוואטסאפ - בלי הצורך ללחוץ על המיקרופון לאורך כל ההקלטה. (האצבעות בגיל הזה קצת פחות יציבות, ובקלות נשלחת הקלטה חלקית בלבד, ולא כל מה שרצינו להקליט).

איך עושים את זה? לחיצה על המיקרופון ומשיכה שלו כלפי מעלה. מרגע זה המכשיר יקליט אותנו כל עוד אנו מדברים. אין עוד צורך ללחוץ על המיקרופון. שליחת ההודעה מתבצעת על ידי לחיצת החץ הירוק, כרגיל.

ביצוע שיחה קולית או שיחת וידאו בוואטסאפ - מתאים במיוחד להורים שילדיהם חיים בחו''ל. השיחות הן חינם, ואפשר לראות את מי שמדברים אתו - את הילדים, הנכדים והנינים.

איך עושים את זה? נכנסים לאיש הקשר איתו רוצים לדבר בוואטסאפ, ולוחצים על סימן מסרטת הווידאו. כך מחייגים בווידאו לאיש קשר. לחיצה על סמל השפופרת, תבצע שיחת טלפון קולית.

כדי להקל על הוריכם למצוא את האנשים אליהם הם מתקשרים בתדירות הגבוהה ביותר, ניתן להוסיף על גבי דף הבית תמונה של אותם אנשים (בדרך כלל ילדים ובני זוג). הרבה יותר קל לזהות תמונה מאשר לקרוא שם כתוב.                                                       

 איך עושים את זה? לחיצה על תמונה תאפשר חיוג ישיר לאותו איש קשר, בלי לחפש אותו בין עשרות/מאות מספרי הטלפון שרשומים אצלכם.

סיוע וירטואלי - אם על ידי סירי באייפון, או על ידי סייעות וירטואליות שונות בגוגל, באמצעות פקודות קוליות בלבד, בשפה טבעית... הן תוכלנה לפתוח אפליקציות, לחייג לאנשי קשר, לכתוב הודעות.

איך עושים את זה? פשוט אמרו "היי "Siri, ומיד אחר כך אמרו מה אתם צריכים.

הכותבת מעבירה קורסים של לימוד סמרטפון ודיגיטל לגיל השלישי באחוזת צהלה ופולג