מרגישים שזה הזמן לחפש זוגיות, אך לא יודעים איך להתחיל? אילנית קורן, מטפלת ומאמנת להצלחה בדייטינג ובמציאת אהבה בריאה, קיבצה בדיוק בשבילכם חמישה עקרונות מעשיים למציאת אהבה.

"זו ממש פוסט טראומה": כך תמצאו זוגיות טובה אחרי קשר רעיל

1. לבוא ממקום של סקרנות: קורן מסבירה כי "אותה סקרנות יכולה ליצור סיטואציות חדשות ודברים חדשים שלא ניסינו, ואנחנו יכולים לגלות דברים חדשים שלא ידענו על קיומם, ובעצם לחקור את אותו מקום שאנחנו לא מכירים. כשאנחנו באים ממקום של סקרנות ומכירים אדם חדש, חשוב לא לבוא עם אג'נדה מסוימת או מטרה ברורה (להשיג מיד טלפון למשל). הצד השני צריך להרגיש שאנחנו באמת סקרנים להכיר אותו לעומק ולהבין באמת מי הוא".

2. לצאת מאזור הנוחות: "אנחנו רגילים לעשות את מה שאנחנו מכירים, ונח לנו במקומות האלה", מסבירה קורן, שמוסיפה: "הרבה רווקים ורווקות רוצים ליצור קשר, אבל אזור הנוחות שלהם הוא הרבה פעמים להישאר לבד בבית, או לא ללכת למקומות חדשים לבד. מומלץ להעז ולנסות לעשות דברים חדשים שלא הכרתם. תהיו בטוחים שכך תכירו אנשים חדשים ותוכלו לייצר הזדמנויות חדשות". 

3. להרים את הראש ולחייך: "הגיע הזמן להרים את הראש ולהסתכל לאנשים בגובה העיניים", היא מדגישה. "יש אנשים שזה מאוד קשה להם לעשות את זה. אם אפשר לעשות את הצעד הנוסף ולחייך מדי פעם, זה כבר יפתח אינטראקציות חדשות, כי לאנשים הרבה יותר קל לגשת אליכם כשאתם מתנהגים ככה. זה טיפ קטן, אבל משנה חיים". 

4. להיות אדם חברותי יותר: לדברי קורן, "רובנו שמענו שאסור לדבר עם אנשים זרים בילדות, אבל כשפונים אלינו אנחנו תמיד אומרים לעצמנו 'איזה אדם חביב וחברותי'. בואו נהפוך אנחנו לאדם הזה ונגרום לצד השני לומר את זה עלינו. זו לא חוצפה להעז להצטרף לשיחה של אחרים אם יש לכם משהו מעניין להוסיף, הם תמיד ישמחו לשמוע אתכם". 

5. לקדם את השיחה לצעד הבא: "במילים אחרות, הכוונה היא 'לסגור עסקה'", אומרת קורן. "אם אתם נמצאים למשל בסיטואציה שבה אתם מדברים עם הצד השני על תחום משותף מסוים, אל תשכחו לבקש את הטלפון לפני שכל אחד מכם ממשיך לדבר הבא". 

אילנית קורן היא מטפלת ומאמנת להצלחה בדייטינג ובמציאת אהבה בריאה. לפרטים נוספים