גם אתם מוצאים את עצמיכם תוקפים את המקרר בימים האחרונים ומחסלים כל פחמימה מנחמת אפשרית? הכל בסדר איתכם. אתם בני אנוש. רגע לפני שנפרט על המזונות שביכולתם לעזור לגוף להתחמם בחורף, כלומר כאלה שלא קוראים להם בורקס, חשוב לדעת שפעילות גופנית מעלה את ייצור החום הפנימי ואת תחושת האנרגיה ומצב הרוח. ולכן, גם מסיבה זאת מומלץ לאמץ פעילות ספורטיבית במיוחד בחורף. לא משנה במה תבחרו אימון בחדר כושר, או אימון בבית עם מספר תרגילים מגוונים, העיקר שתמצאו את הפעילות הגופנית המועדפת עליכם שתוכלו להתמיד בה. הנה גם כמה מזונות מומלצים, שיערו לגוף להתחמם, וגם ישביעו אתכם בעונה הקרה.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אילו מזונות כדאי לשלב במהלך תקופת החורף?

קטניות – שילוב של קטניות בתזונה שלנו מושלם לחורף חם. קטניות כמו גרגרי חומוס, שעועית, עדשים, אפונה ופול משתלבים נהדר במרקים, תבשילים ואפילו כחטיף מתובל בין הארוחות. צריכה נאותה של חלבונים מהחי ומהצומח חשובה כי אלו תורמים לשובע ובכך יכולים לתרום לשמירה על משקל.
דגנים מלאים – כמו חיטה מלאה, כוסמין מלא, תירס, גריסים וכו'. הסיבים התזונתיים בדגנים המלאים תורמים לתחושת שובע לאורך זמן.
ירקות בתנור – ירקות בתנור יעודדו אתכם להמשיך לאכול ירקות בחורף. שלבו ירקות חתוכים בצבעים שונים, מעט שמן זית, תיבול קל ולתנור. הירקות מספקים שפע של ערכים תזונתיים כמו ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים.
תבלינים מחממים – ישנם תבלינים הנחשבים כמזונות בעלי אפקט מחמם כמו:

פלפל צ'ילי, ג'ינג'ר וקינמון. תבלינים מחממים (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
פלפל צ'ילי, ג'ינג'ר וקינמון. תבלינים מחממים (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

ואיזה ארוחות יעשו לנו חורף חם ויחממו לנו את הבטן? 

שילוב של ארוחות מחממות בתפריט יתרמו לוויסות טמפרטורת הגוף, להעלאת האנרגיה ולהגברת תחושת השובע. ההצעות עלינו, ההכנה עליכם: 

שקשוקה חריפה – שקשוקה חמה עם נגיעה של חריפות אפשר להכין בכמה רגעים בשימוש של רוטב מוכן עם רכיבים איכותיים וללא חומר משמר. השקשוקה מכילה חלבון מהביצה, רוטב עשיר על בסיס עגבניות וניתן להוסיף גם כמה ירקות נוספים לחגיגה. זו מנה זריזה, משביעה, מזינה ומחממת. עגבניות מכילות נוגד חמצון בשם ליקופן אשר זמין יותר לגוף כאשר העגבניות מבושלות. לקיצור דרך ניתן להשתמש ברוטב השקשוקה החריפה של יד מרדכי. 
פשטידות על בסיס ירקות – פשטידות עשירות בירקות עם קמח דגן מלא (כמו חיטה מלאה, כוסמין מלא), ביצים, גבינות עד 5% ועשבי תיבול. פשטידות כאלו יכולות להשתלב בארוחת ערב מחממת שכל בני המשפחה יאהבו.
דייסת קוואקר – דייסה על בסיס שיבולת שועל עשירה בסיבים התזונתיים שתורמים לתחושת השובע. ניתן  גם להוסיף לדייסה מעט קינמון להגברת אפקט החימום ולטעם חורפי ומפנק.
מרקים – מרקים מכילים ירקות, קטניות, תבלינים והרבה מים – כל מה שצריך כדי להשאיר אותנו שבעים וחמימים בחורף. שני שדרוגים שיכולים לחמם אתכם עוד יותר: מרק ירקות כתומים עם ג'ינג'ר מגורד וגרעיני דלעת ומרקי קטניות מתובלים בכורכום וצ'ילי. 

דורית שאלתיאל היא דיאטנית בקבוצת שטראוס המלווה תהליכי פיתוח מוצרים

דורית שאלתיאל, דיאטנית בקבוצת שטראוס (צילום:  באדיבות המצולמת)
דורית שאלתיאל, דיאטנית בקבוצת שטראוס (צילום: באדיבות המצולמת)