זו לא פעם ראשונה שהחלקות שיער הן נושא שנוי במחלוקת. אני בעצמי נמצאת בהתלבטות תמידית אם לעשות החלקה וזהו, או להמשיך להאריך את השיער הגלי שלי, שיודע ימים יפים יותר ויפים פחות. אני לא כאן להגיד לכם מה יותר יפה ומה יותר בריא, חלק או מתולתל. מה שבטוח הוא ש"יום שיער רע" הוא מנת חלקן של כולן, מתולתלות ומוחלקות כאחד, ושיופי ובריאות בהחלט הולכים יחד, אבל הם לא נמצאים בסוג השיער. בואו נתקדם.

בינואר 2023 הורה משרד הבריאות לאסור שימוש בתמרוקים המכילים את החומצה הגליאוקסילית הנפוצה בחומרים שנועדו להחלקות שיער. המוצרים ירדו מהמדפים והם אסורים לשיווק. החלטה זו התקבלה לאחר שנמצא קשר נסיבתי בין השימוש בהם לבין כשל כלייתי. זאת בעקבות יותר מ-20 מקרים שדווחו למשרד הבריאות בשנתיים האחרונות, המעידים על תופעות לוואי קשות שהתרחשו סמוך לשימוש בתמרוקים. 

אוריין פז וחברות הקהילה My Curly Way (צילום: ענת גבע שרון)
אוריין פז וחברות הקהילה My Curly Way (צילום: ענת גבע שרון)

שלושה עשורים לקחו לאוריין פז להחליט שהיא רוצה להפסיק עם ההחלקות שיער ולהשלים עם התלתלים שלה. היא הקימה לפני 8 שנים את קהילת "מתולתלות" אשר כיום מונה כ-100 אלף מתולתלות, ומהווה קהילה מובילה בתחום הלייף סטייל בישראל. לפני כחמש שנים עזבה קריירה מבטיחה בחברת הייטק, הקימה מותג עצמאי ופיתחה את my curly way מוצרים לתלתלים במטרה לגרום להם להיות מוגדרים, מלאי ברק ונעימים למגע לאורך זמן. חברות וחברי קהילת מתולתלות הן הפרזנטוריות של המותג הנמכר באתר. לכבוד יום התלתלים עד 30% הנחה על כל המוצרים. 

REBORN מותג הטיפוח והקוסמטיקה הישראלי-בינלאומי, המתמחה במוצרים לשיער, לגוף ולפנים, מציע באתר המותג מארז ייעודי לשיער מתולתל הכולל שמפו לחות, שמן קיק, סרום לשיער, מסכה לשיער וקרם לחות לעיצוב תלתלים. 299 שקלים. להשיג באתר. משלוח חינם עד הבית. 

REBORN מארז טיפוח לשיער מתולתל, ללא מלחים, מועשרים בשמן אגוזים וקיק. 299 שקלים (צילום: יחצ)
REBORN מארז טיפוח לשיער מתולתל, ללא מלחים, מועשרים בשמן אגוזים וקיק. 299 שקלים (צילום: יחצ)

ecoLove מותג הטיפוח האורגני מציג סדרת מוצרי טיפוח לתלתלים מהקולקציה הכתומה הכוללת: שמפו, מרכך, קרם שיער ומסכת שיער. המוצרים מכילים תמציות ירקות אורגניים כתומים: גזר, דלעת ובטטה, המסייעים לשיער לחזור לחיוניותו הטבעית ומעניקים ברק וגמישות עם מגע רך. הם עשירים בבטא קרוטן וויטמין A הידועים כאנטיאוקסידנטים ואנטי אייג’ינג. ללא SLS, ללא פראבנים וללא רכיבים פטרוכימיקלים. לא נוסו על בעלי חיים ומאושרים vegan friendly. מחירים: 32.90-44.90 שקלים. להשיג באתר, בפארמים וברשתות הטבע.

אלביב לוריאל פריז מותג טיפוח השיער העולמי, השיק את סדרת דרים לונג תלתלים DREAM LONG CURLS הייעודית לשיער מתולתל הכוללת מסיכת לחות במארז ענק ( 49.90 שקלים ל-680 מ"ל) שנולדה מצורך השיער המתולתל לשימוש בכמות חומר נדיבה יותר מהרגיל. למסיכה 3 שימושים אפשריים: בחפיפה בשילוב עם שמפו, כמסכה משקמת או כקרם לחות ללא שטיפה. היא מתאימה לשיער גלי עד מתולתל ומועשרת בגליצרין ושמן קיק. עוד בסדרה קרם לחות קליל לתלתלים (29.90 שקלים ל-200 מ"ל) היוצר אפקט רכות. להשיג ברשתות השיווק והפארמים.

סדרת קרל מניפסטו של קרסטס כוללת 8 מוצרים המותאמים אישית לכל צורות התלתלים ומכילים דבש מאנוקה מניו זילנד וגליצרין ללחות טבעית, ריכוך והגנה. מחירים 155-310 שקלים. להשיג במספרות המורשות.

DREAM LONG CURLS לוריאל פריז. הסדרה הכתומה לתלתלים של ecoLove (צילום: עדי גלעד,יחצ חול)
DREAM LONG CURLS לוריאל פריז. הסדרה הכתומה לתלתלים של ecoLove (צילום: עדי גלעד,יחצ חול)
 
קרסטס קרל מנפיסיטו סדרה מקצועית לתלתלים (צילום: יחצ חול)
קרסטס קרל מנפיסיטו סדרה מקצועית לתלתלים (צילום: יחצ חול)

סדרת OLAS של מותג הטיפוח היוקרתי MIMAS הכוללת שלושה מוצרים, קרם לחות לתלתלים, גלייז לפיסול תלתלים, וכן קרם גלייז 20:80 לעיצוב תלתלים (20% גלייז ו- 80% קרם), מיועדת לעיצוב שיער גלי ומתולתל. מוצרי הסדרה מעניקים מענה אולטימטיבי לעיצוב קל ונוח של תלתלים, תוך הזנתם בקרטין טהור וחומצה היאלורונית, שני רכיבים הנחשבים למובילים וחדשניים בשוק טיפוח השיער העולמי. 180 שקלים לפריט. להשיג באתר MIMAS ובאתר דיל קוסמטיקס.

סדרת ה-Curl של Moroccanoil כוללת שמפו ומרכך לשיער מתולתל, קרם הזנה ומוס לעיצוב תלתלים (95 שקלים כל אחד) וקרם לבניית תלתלים (129 שקלים). באמצעות שימוש נכון במוצרי הסדרה ניתן להשיג מראה שיער מתולתל נעים ורך, מוגדר וללא קרזול. כל המוצרים מועשרים בשמן ארגן, המעניק רכות, מרקם רך ותחושה טבעית בשיער, ויש להם את הריח הכי טוב בעולם. נקודה. להשיג במספרות ובחנויות מורשות ברחבי הארץ ובאתר החברה.

סדרת PERFECT CURLS של ד"ר פישר מסייעת בעיצוב שיער מתולתל, מקורזל, ספירלה, תלתלים פתוחים ועוד. הנוסחה משלבת רכיב חדשני וייחודי המסייעת בהפחתת פריזיות וחשמל סטטי. תכשירי הסדרה מועשרים ברכיבי לחות, בפרו ויטמין B5 ובויטמין E להזנה ולסיוע בריכוך השיער ובשמירה על גמישותו. לתלתלים מושלמים ולמראה שיער רך, בריא ומלא ברק. הסדרה כוללת שמפו, מרכך ומסכת הזנה. ניתן להשיג ברשתות הפארם והשיווק השונות. 29-39.90 שקלים.

OLAS מבית מותג הפרימיום MIMAS, שמפו ומרכך Moroccanoil, סדרת הפרופשנל של ד''ר פישר (צילום: תמוז רחמן,יעל האן,יחצ חול)
OLAS מבית מותג הפרימיום MIMAS, שמפו ומרכך Moroccanoil, סדרת הפרופשנל של ד''ר פישר (צילום: תמוז רחמן,יעל האן,יחצ חול)

תלתלים רכים ומושלמים במראה טבעי

  • שימוש בדיפיוזר הינו הכרחי לבעלות שיער מתולתל. הוא מאפשר ייבוש ועיצוב של התלתלים מבלי לפגוע בהם. השימוש בדיפיוזר מזרז את תהליך ייבוש השיער, מוריד את ה'פריז' ומפריד כל תלתל ותלתל. השיניים הארוכות מאפשרות לעצב יותר שיער בצורה יותר מדויקת ולהגיע עמוק יותר לשיער ומסייע בהשגת מראה תלתלים מלא וטבעי.
  • לאחר חפיפת השיער ולפני השימוש בדיפיוזר מומלץ למרוח תכשיר לעיצוב תלתלים המועדף עלייך ומתאים לסוג שיערך. לאחר מכן,  במידה ורוצים ליצור נפח מהשורש, הטי את ראשך מטה וכאשר השיער נופל ייבשי אותו היטב באמצעות הדיפיוזר, תוך כיווץ התלתלים. כך תקבלי מראה טבעי ומסודר.
  • בכדי ליצור מראה רך יותר ולא עשוי מדי של התלתלים – לאחר פעולת הייבוש באמצעות הדיפיוזר וכשהשיער יבש, אחזי בתלתלים באמצעות כיווץ ולחיצות מה שמסייע בהשגת מראה של תלתלים רכים ובריאים. 
  • בכדי ליצור מראה תלתלים טבעי ורך יותר מומלץ להפריד את התלתלים וליצור מרווחים ביניהם. חברי למכשיר את המסרק עם השיניים הרחבות אשר תוכנן במיוחד עבור שיער מתולתל, מסולסל וגלי, המסייע ביצירת נפח וצורה.

הטיפים באדיבות שי בוטא, מעצב שיער ושגריר מוצרי טיפוח השיער של Dyson

Dyson אביזר דיפיוזר לייבוש ועיצוב תלתלים  (צילום: יחצ חול)
Dyson אביזר דיפיוזר לייבוש ועיצוב תלתלים (צילום: יחצ חול)