טרנד הפריסינג הוא אחד הטרנדים החמים ביותר בעולם היופי בעשורים האחרונים והוא חוצה מגדרים וזהויות. שנת 2023 הביאה שינוי מפתיע דווקא במגזר החרדי ונשים דתיות רבות מגיעות לעשות פירסינג במכוני הפירסינג בארץ.

התורה לא אסרה על פירסינג ואם תחפרו קצת בתנ״ך תמצאו את הפירסינג הראשון המוזכר בו בהקשר של לא פחות מאשר רבקה אימנו בכבודה ובעצמה. לאחר שהיא משקה את גמלי אליעזר נכתב בספר בראשית "וַיְהִי, כַּאֲשֶׁר כִּלּוּ הַגְּמַלִּים לִשְׁתּוֹת, וַיִּקַּח הָאִישׁ נֶזֶם זָהָב, בֶּקַע מִשְׁקָלוֹ--וּשְׁנֵי צְמִידִים עַל-יָדֶיהָ, עֲשָׂרָה זָהָב מִשְׁקָלָם" (בראשית כ"ד, כ"ב) ובפסוק מ"ז באותו מקום: "וָאָשִׂם הַנֶּזֶם עַל אַפָּהּ, וְהַצְּמִידִים עַל-יָדֶיהָ".

עו״ד ברוריה פריד וזואי גבע (זושקה) בצילום משותף עם פירסינג (צילום: שירן פרץ Shiran PR)
עו״ד ברוריה פריד וזואי גבע (זושקה) בצילום משותף עם פירסינג (צילום: שירן פרץ Shiran PR)

בצילום: ברוריה פריד, חרדית מרעננה, נשואה ואמא ל-5 ילדים, עורכת דין פלילית שמקדמת בין היתר את תנועת me too במגזר החרדי לנשים. ממולה זואי גבע מתל אביב, חילונית, רווקה, ובעלים של סטודיו זושקה בתל אביב לפירסינג וקעקועים. כל אחת מהן גדלה במקום שונה, עם מנהגים שונים, אמונה שונה ובכל זאת המבט נפגש בעוצמה נשית ובאמירה זהה: כל אישה מחליטה על עצמה והבחירה שלה והגוף שלה.

עו״ד ברוריה פריד: ״יש לי 6 פירסינגים באוזן. זכות האישה על גופה, לא יהיה כדבר שבעל יחליט על אישתו, האישה צריכה לעשות מה שטוב לה ומה שנוח לה, אם זה לקצר שיער ועד לעשות פירסינג. לא עוד האישה הקטנה שמקומה רק במטבח, זכות האישה להשמיע את קולה ולהגיד על העולה על רוחה״

זואי גבע: ״פירסינג זו עוד אחת הדרכים שקיימות עבורי לבטא את עצמי. נולדתי עם גוף אחד, והוא שלי ורק שלי, אני היחידה שיכולה להחליט מה לעשות בו ובין היתר כיצד לקשט אותו. ההורים שלי גידלו אותי למציאות בה אני אינדיבידואל עצמאי ויש לי זכות בחירה מלאה על הגוף שלי, על ההחלטות שלי ועל כל מה שאבחר לעשות או לא לעשות״.

מה דעתכם?