פסח הוא חג החירות. החג שבו בני ישראל עזבו את המוכר והידוע, ויצאו למדבר כדי לחפש ארץ חדשה. אפשר למצוא דמיון בין המסע של בני ישראל אל הארץ המובטחת, לבין המסע של כל אחד מאיתנו. כולנו נולדנו אל תוך החופש, ואנחנו רואים את עצמנו כאנשים חופשיים. אבל האם אנחנו באמת חופשיים? או אולי אנחנו עבדים למישהו או משהו אחר? האם אנחנו פורצי דרך? או אולי יש בתוכנו איזה פרעה קטן ומרושע שמנהל אותנו? והשאלה החשובה ביותר - האם אנחנו באמת חיים כמו שאנחנו רוצים לחיות?

המפתחות להצלחה: 10 טיפים שירימו את העסק שלכם למעלה

הסוד נחשף: כיצד אנשים מצליחים הופכים לכאלה ומה הם עושים אחרת מכם?

רגע לפני שמגיע ערב פסח, זה המקום שלנו להיזכר בבני ישראל. דורות שחונכו והתרגלו לחיות בעבדות ובקושי, וחיו כך שנים רבות. ואז הגיע אדם פורץ דרך, עם מחשבה שונה - מחשבה על חופש. אדם שהבין מה הייעוד שלו בחיים, לקח על עצמו את התפקיד של לגאול את העם הנבחר, והיה מוכן להנהיג את בני ישראל במשך ארבעים שנה במדבר, כדי להשיג את הייעוד הזה. האמונה שלו, ההתמדה והדבקות במטרה, הצליחו לסחוף אחריו עם שלם, כדי להגשים את החלום, ולהיות חופשיים. הגשמת ייעודו עמדה כל הזמן לנגד עיניו, גם ברגעי קושי או כישלון. ואתם? האם אתם מצליחים להנהיג את חייכם?

אם אתם זקוקים למעט עזרה, ריכזתי לכם 10 שיטות וטיפים שיעזרו לכם לצאת מעבדות לחירות:

1. התחילו לסלוח - סליחה לאדם אחר (או לעצמכם) תשחרר אתכם מרגשות שליליים.

2. תרגלו מדיטציה – תרגול מדיטציה עוזר לנקות ולשחרר את התודעה. אפילו תרגול של עשר דקות יכול להספיק כדי לשחרר את המוח שלכם ממחשבות לא רצויות.

3. עשו פעילות גופנית - פעילות גופנית משחררת אנדורפינים ומפחיתה קורטיזול, ובכך מביאה למצב רוח חיובי ושמח יותר.

4. שחררו את העבר – שחרור דברים מהעבר יעזור לכם להתמקד בכאן ועכשיו, ויאפשר לכם לבחור מחשבות מעצימות יותר.

5. הפסיקו להרגיש אשמה - אשמה היא רגש, שכאשר אינו מסופק, עלול להשאיר אתכם כלואים וחסרי אונים. מצאו דרכים לשחרר את הרגשות הללו.

לשים את רגשות האשם בצד (צילום: אינגאימג')
לשים את רגשות האשם בצד (צילום: אינגאימג')


6. צחקו - מחקרים מראים שכאשר אנשים צוחקים הם מיד מרגישים טוב יותר. המוח רושם את תנועות השרירים בפנים שלכם כשאתה צוחקים, ומשחרר הורמונים שגורמים לכם להרגיש טוב. 

7. דמיינו את עצמכם כמו האדם שאתם רוצים להיות - חשבו על האדם שאתם רוצים להיות, ודמיינו איך הוא היה מתמודד עם המחשבות שיש לכם? איך הוא היה פועל? על מה הוא היה חושב? האם הוא היה דואג מאותם דברים שאתם דואגים מהם כיום? 

8. תרגלו אהבה עצמית - כבדו את עצמכם ואת הבחירות שלכם, ושחררו את הביקורת והשיפוט העצמי.

9. היו אסירי תודה –הכרת תודה היא אחד הדברים העוצמתיים ביותר שאתם יכולים לסגל לעצמכם. זה מאפשר לכם להיות נוכחים בהווה, ולראות את הטוב שכבר קיים בחייכם. כשתכירו תודה על הדברים שיש לכם, גם על הקטנים ביותר, הדברים האלה יתרבו.

10. עשו את הצעד הראשון – הצעד הראשון הוא תמיד הכי קשה, מאחר והוא דורש אומץ, החלטיות ונחישות לעזוב את הנקודה שהייתם בה עד היום, ולהתחיל לנוע. אי אפשר לעבור מעבדות לחירות בלי אותו צעד ראשון. 

אנחנו נמצאים בפתחו של חג פסח, ושוב עומדת לפנינו האפשרות - האם אנחנו בוחרים בעבדות או בחירות? אני מאחלת לכם גם בתקופה מורכבת שכזו, לא להתפשר על שום דבר בחיים שלכם - ולבחור נכון. שיהיה לכולנו חג חירות שמח.

הכתבה בשיתוף מירב דיין, מאמנת אישית ועסקית ומומחית להעלאת ביטחון עצמי ושינוי דפוסי חשיבה. לפרטים נוספים

מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)
מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)