בשנים האחרונות, הפופולריות של שילוב עציצים בעיצוב הבית הולכת ופורחת, מה שהתחיל במיוחד בזמן סגרי הקורונה ותפס מאז תאוצה. חלפו הימים שבהם צמח יוקה בודד או דקל תפס פינה בסלון.

כעת שפע של צמחים ומגוון גדול בהרבה של מינים ממלאים את הבתים עד לאפקט בוהמי ואקזוטי - ממפלצת ה'מונסטרה דליסיוסה' הקלאסית, הידועה בכינויה צמח הגבינה השוויצרית, ועד קקטוסים מטורפים. הבאנו לכם שבעה טיפים לשדרוג עיצוב הבית באמצעות צמחים.

1.צמחים צבעוניים: צמחים מגוונים, בעלי עלים בשני צבעים או יותר, הם אחד הטרנדים הגדולים ביותר כעת. כיום הם זמינים במבחר הולך ומתרחב של צבעים וניתן לשלב אותם עם ערכת הצבעים של כל חדר. הביקוש לצמחי בית הרקיע שחקים במהלך הקורונה. אנשים חיפשו באינטרנט צמחים יוצאי דופן יותר, שבמקור רק אספנים רציניים של צמחים התעניינו בהם. מגוון הצמחים גדל כל הזמן בעוד שגוון לבן-ירוק עדיין נחשב הכי נפוץ.

2.קירות כהים - צמחים בולטים: אחת מעצות הסטיילינג האהובות על מעצבי פנים, היא להציג מגוון רחב של צמחים על קירות בצבעים כהים ומאט, כמו כחול או ירוק, מה שגורם לצורות ולמרקמים השונים של הצמחים לבלוט יותר, ולצבעים שלהם להיראות יותר. אלה עשויים לכלול את ה'מונסטרה דליסיוסה' האופנתית, צמח בעל עלים מבריקים בהירים ומחוררים, אשר היה מאוד פופולריים בשנות ה-70, וכעת עושים קאמבק.

3. טרריומים: טרנד נוסף הוא גידול צמחים בטרריומים - זהו מעין דלי תחזוקה מיוחד, המשמש כם כגורם אסתטי המושך את העין.גידול בטרריומים דורש טיפול מועט ומאפשר להשאיר את הצמחים ללא טיפול במשך תקופה ארוכה. זו עצה טובה למי שמטייל או לא נמצא בבית הרבה. 

4. הארת צמחים: צמחים זקוקים לאור טבעי כדי לפרוח, אבל בחלק מהחללים, כמו פינות חשוכות יותר, הדבר עלול להוות בעיה. פיתרון לכך הוא לגדל נורות, אשר מפצות על אור יום טבעי ומעוררות פוטוסינתזה .הן זמינות בחנויות תאורה וניתן להשתמש בהם גם כאביזרי תאורה רגילים, המאפשרים להציב צמחים בכל מקום.

5. אדניות דמיוניות: ככל שהרפרטואר של צמחי הבית מתרחב בבתים רבים, כך אנו עדים למבחר גדול בהרבה של כלי עציצים שיכילו אותם, המעניקים גם טוויסט אסתטי. שילוב אדניות במגוון סגנונות, מאדניות קרמיקה לבנות פשוטות ועד למיכלי חימר אורגניים העשויים בטכניקת החרס היפני. עם זאת, חשוב לזכור שפעמים רבות יש להתאים את סוג הצמח לכלי בו הוא מוחזק. קקטוסים, למשל, דורשים מכלים נקבוביים עשויים בטון, חימר או טרקוטה כדי שהאדמה תוכל להתייבש במהירות לאחר השקיה. צמחים אחרים מאושרים יותר באדניות קרמיקה או מזוגגות ששומרות על לחות.

6. צמחים מסתובבים חופשי: אם במשך שנים התרגלנו לכך שצמחים טיפסו באופן מסורתי על קירות חיצוניים של בניינים, אין שום סיבה שהם לא יוכלו לטפס על קירות פנימיים בבית. זוהי אפשרות טובה עבור מי שמבקש להכניס מעט רוח אמנותית לביתו. 

7. קשטו את השולחן: כשמסעדות יוקרה רבות משלבות עציצים של עשבי תיבול בעיצוב השולחן, לא מפתיע לשמוע שסידורי פרחים רשמיים באגרטלים המשמשים כחלק מרכזי, מוחלפים על ידי חלופות ארוכות טווח, כמו עצי לימון הגדלים בעציצים. שילוב צמחים על שולחן האוכל, כמו קבוצה של סוקולנטים, יוסיף נופך של ירוק ויאפשר לשיחות לזרום בקלות מבלי לחסום את הנוף של אף אחד מהסועדים.