מנהיגות אישית היא מרכיב מרכזי להצלחה בכל תחום. זוהי, למעשה, "מפת דרכים אישית" המנחה את חייכם ומתרגמת את האמונות, הערכים והעקרונות שעל פיהם אתם חיים ופועלים.

הגיע הזמן להרים את הראש: 6 הרגלים לפיתוח ביטחון עצמי עוצמתי
 
פיתוח מנהיגות אישית מתחיל כאשר אתם מקבלים את ההחלטה המודעת לקחת אחריות על כל היבטי החיים שלכם ולשנות אותם לטובה. באופן הזה, אתם שולטים בחייכם, במקום לתת לזמן ולהזדמנויות להכתיב את מסלול החיים שלכם.

חלק מצמיחה כאנשים שמנהיגים את החיים שלהם, הוא להיות תמיד מוכנים להרחיב את היכולות והחוזקות שלכם, ודווקא בימים האלה, זו יכולת שמאוד חשוב לפתח.

מנהיגות אישית מתפתחת מבפנים החוצה, והשפעותיה מורגשות לא רק אצלכם, אלא גם אצל האנשים הקרובים אליכם במשפחה, במקום העבודה ובקהילה. מנהיגים הופכים לגרסאות טובות יותר של עצמם באמצעות פיתוח הבנה של העדפותיהם ואופני הפעולה שלהם - והשפעתם הפוטנציאלית על אחרים.

מה צריך כדי לפתח מנהיגות אישית?

הנה 9 צעדים שאתם יכולים לפתח בעצמכם, כדי להשתמש בחוזקות ובכישרונות שלכם, ולהאיץ את התפתחות המנהיגות האישית שלכם:

1. חזון - חזון יוצר מוטיבציה אישית חזקה והוא חיוני כדי לפתח מנהיגות אישית טובה. חזון אישי משפיע על כל תחומי החיים, ועוזר לכם להשיל מעצמכם את כל הדברים שמעכבים אתכם. חשוב שבחזון האישי שלכם תהיינה כל המטרות ואיכויות המנהיגות שאתם רוצים לסגל לעצמכם.

2. מודעות עצמית – מנהיגות מגיעה מבפנים, ומודעות עצמית תעזור לכם להזניק את התהליך. חשוב שתפתחו מודעות עצמית כדי לעצב את תחושת הזהות שלכם, לחזק את המשמעות שלכם, לזהות משאבים וחוזקות הקיימים בכם, ולהגביר את יכולתכם להוביל את עצמכם ואת הסובבים אתכם בצורה חיובית.

3. יושרה - יושרה היא היכולת להיות נאמנים לעצמכם, בהתאם לערכים ולאמונות שלכם. לאדם בעל מנהיגות אישית יש ערכים ועקרונות איתנים ובלתי מעורערים.

4. כנות – כנות היא היכולת להיות מי שאתם מבלי להעמיד פנים. לחיות מתוך כנות וחיבור אל האמת הפנימית שלכם, זוהי אבן יסוד במנהיגות אישית. זה לא תמיד קל, אבל זו תמיד הדרך הנכונה.

5. אומץ - כדי לפתח מנהיגות אישית תצטרכו לפעמים לעשות פעולות הדורשות אומץ רב: אומץ להביע את דעתכם גם כשאתם לא בטוחים בעצמכם, אומץ לבקש עזרה, להגיד את האמת, להחליט החלטות קשות או להתמודד עם אתגרים.

6. חוסן - חוסן הוא היכולת להתמודד נפשית או רגשית עם משבר, או לחזור במהירות למצב שהייתם בו טרם המשבר. אנשים בעלי מנהיגות אישית מפותחת משתמשים בתהליכים והתנהגויות מנטליות אשר מגנים עליהם מפני השפעות שליליות פוטנציאליות של גורמי לחץ.

7. משמעת עצמית – משמעת עצמית היא פקטור חשוב מאוד להצלחה, והיא נמדדת ביכולת שלכם לתכנן ולבצע את הדברים שאתם רוצים. אנשים בעלי משמעת עצמית גבוהה יודעים להתגבר על פיתויים ולהתעלם מהסחות דעת והפרעות, ובכך הם מגבירים את מנהיגות האישית שלהם.

8. תקשורת פתוחה – תקשורת פתוחה מאפשרת לזהות את הצרכים האמיתיים, להבחין בין עיקר וטפל, ולדעת איפה לשים את תשומת הלב שלנו. היכולת לתקשר עם אחרים בצורה פתוחה וכנה היא מיומנות שיש לחדד ללא הרף.

9. לימוד עצמי - למדו את עצמכם אסטרטגיות לפיתוח מנהיגות אישית. קראו ספרים, צפו בסרטונים, האזינו לפודקאסטים, השתתפו בסמינרים או קחו שיעורים - צרכו את המידע הטוב ביותר שתוכלו למצוא כדי לסייע בצמיחה האישית שלכם.

פיתוח מנהיגות אישית הוא תהליך מתמשך הדורש רפלקציה והערכה עצמית קבועים. השאיפה להפוך למנהיגים היא התחייבות שאתם יכולים לקבל בכל שלב בחייכם. ככל שתפתחו את היכולות שלכם כמנהיגים, כך תחוו יותר הצלחה וסיפוק בחיים.

מירב דיין היא מאמנת אישית ועסקית, ומומחית להעלאת ביטחון עצמי ושינוי דפוסי חשיבה. לפרטים נוספים

מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)
מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)