הרבה פעמים כשאני מדברת עם אנשים על חיים באנרגיה גבוהה אין להם מושג איך לעשות זאת, ולהכניס העקרון הזה לתוך המציאות שלהם. האמת? אני מבינה אותם. במשך הרבה מאוד שנים גם אני לא ידעתי איך לחיות באנרגיה גבוהה. הסתכלתי על כל אותם אנשים שנמצאים בפול אנרגיה, ולא הבנתי איך אפשר לחיות ככה. למעשה, גם לא האמנתי להם. 

הסוד נחשף: כיצד אנשים מצליחים הופכים לכאלה ומה הם עושים אחרת מכם?

לא האמנתי שאפשר לצחוק כל היום, ליהנות, להתעורר ב-5 בבוקר, לעשות פעילות גופנית (למי יש זמן לזה?), להחליט החלטות מוזרות ולעמוד בהן. הייתי צינית וסקפטית, ובגדול די שנאתי את כל העולם. כל זאת, עד שהצלחתי לשנות את התדר האנרגטי שלי, או ליתר דיוק - הצלחתי לשנות את עצמי ואת המציאות שלי.

אז איך עשיתי זאת? האמת היא שמדובר במכלול של דברים שקרו יחד, ושהייתי מספיק חכמה כדי לתת להם הזדמנות לעבוד עבורי. אני רוצה להציע לכם תרגיל שמאוד עזר לי לשנות את דפוסי המחשבה שלי, ולחיות בתדר אנרגטי גבוה. התרגיל מבוסס על שלושה דברים: תודה, סליחה ונתינה.

לפני שנתחיל, שימו לעצמכם פנקס או מחברת ליד המיטה.

1. תודה: בכל ערב לפני השינה רישמו לעצמכם דבר אחד (לפחות) שאתם מכירים עליו תודה. כשמכירים תודה באופן קבוע, אז מכוונים את התודעה ל"יש". לדברים הטובים שקיימים בחיים שלכם. זה מעלה את התדר האנרגטי, וגורם לתודעה לחפש עוד מאותו דבר.

2. סליחה: בכל ערב שאלו את עצמכם מי האדם שאתם רוצים לבקש ממנו סליחה היום? כלפי מי לא הייתם בסדר?  בפני מי אתם רוצים להתנצל? ואז עשו מעשה - ובקשו סליחה. אם ממש קשה לכם ואתם לא מסוגלים, בקשו סליחה בלב כלפי אותו בן אדם. הסליחה מנקה אותנו מבפנים, וגורמת לצד השני להרגיש טוב יותר.

3. נתינה: בכל ערב תשאלו את עצמכם מה נתתם היום? נתתם ברמה של נתינה אמיתית, נתינה לא כדי לקבל בחזרה. זכרו שברגע שאנחנו לומדים להיות בהוויה מסוימת, זה מכתיב את העשייה שלנו. העשייה הזאת מכתיבה את התוצאות שלנו - ולתוצאות שלנו יש השפעה גדולה על התדר האנרגטי שלנו.

בחרו נכון. פעלו נכון.

הכתבה בשיתוף מירב דיין, מאמנת אישית ועסקית ומומחית להעלאת ביטחון עצמי ושינוי דפוסי חשיבה. לפרטים נוספים

מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)
מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)