אומרים שמחשבה מייצרת מציאות. אז, על מה אתם חושבים עכשיו?

כידוע, לכולנו יש דפוסי חשיבה רבים ומגוונים, שיוצרים חוויות טובות וחיוביות, אך גם חוויות לא נעימות ולא מספקות. אין ספק שכולנו רוצים חיים טובים ושמחים, ולכן חשוב לזכור שכל מה שאתם מוציאים החוצה - מחשבה, משפט או מילה - חוזר אליכם באותה צורה. בכל רגע אתם משדרים מחשבות חיוביות או שליליות, ועצם היותכם חיוביים או שליליים יקבע מה תקבלו בחזרה אל תוך החיים שלכם.

הגיע הזמן להרים את הראש: 6 הרגלים לפיתוח ביטחון עצמי עוצמתי

איך זה קורה?

אם אתם חושבים את אותן מחשבות שוב ושוב ומייחסים להן אמת, הן הופכות לאמונות שלכם. האמונות הללו יוצרות עדשה קוגניטיבית שדרכה אתם מפרשים את האירועים שקורים לכם, והעדשה הזאת משמשת כמסנן שדרכו אתה מסננים את הסביבה ורואים רק מה שאתם מאמינים שהוא נכון.

כלומר, מה שאתם משדרים זה בדיוק מה שאתם מקבלים בחזרה. אם תשדרו חיוביות, תקבלו לחייכם שפע של דברים חיוביים, אבל אם תשדרו שליליות, תקבלו לחייכם דברים שליליים רבים. זה מאוד פשוט ואין כאן מקריות, מאחר ואתם מקבלים כל דבר בהתאם למה שנתתם.

הרבה פעמים שואלים אותי אם אפשר לנהל מחשבות? אם באמת אפשר לשלוט במה שמתחולל בתוכנו? התשובה שלי היא תמיד - כן. הנה תרגיל קטן שעוזר לשלוט במחשבות שלנו, ואני מציעה לעשות אותו כל יום במשך שבוע שלם:

1. שימו לב למילים ולמשפטים שאתם אומרים.

2. אם אתם שומעים את עצמכם אומרים משהו שלוש פעמים, רשמו אותו. זה אומר שהוא הפך לדפוס מחשבה עבורכם.

3. אחרי שבוע, הסתכלו ברשימה, ובדקו האם המשפטים שאמרתם באופן קבוע, מתאימים לחוויות שלכם במהלך אותו שבוע.

4. אם מצאתם משפטים לא מקדמים, היו מוכנים לשנות אותם, ולהפוך אותם לחיוביים.

תזכרו שיש בכם הרבה יותר כוחות או יכולות מכפי שאתם רגילים לחשוב. אם יש משהו שאתם באמת רוצים, פשוט מקדו את תשומת הלב שלכם בדבר הזה, ודברו אל עצמכם בראש באופן חיובי, מעצים ומקדם, וממש תנו לעצמכם להרגיש כאילו כבר השגתם את הדבר הזה.

השיטה לשלוט בחיים שלנו היא לשלוט בבחירת המילים, המשפטים והמחשבות שלנו. חשוב לזכור שזה לא משנה כמה זמן היו לנו דפוסי מחשבה לא מקדמים. המחשבות שחשבנו והמילים שבהן השתמשנו, יצרו את החיים שלנו עד לנקודת הזמן הנוכחית.

מה שאתם בוחרים לחשוב ולומר היום, ייצור את המחר, ואת החיים שלאחריו. העתיד הוא הנכס שלכם, לכן החליטו מה אתם רוצים, האמינו בזה ולכו אחרי זה.

הכתבה בשיתוף מירב דיין, מאמנת אישית ועסקית, ומומחית להעלאת ביטחון עצמי ושינוי דפוסי חשיבה. לפרטים נוספים

מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)
מירב דיין (צילום: שלומי יוסף)