לא משנה כמה ננסה לשכוח את  הקורונה ולחשוב שדי מספיק אין מה להתעסק בה יותר, הנזקים או יותר נכון השינויים שהיא גרמה להם מבחינה מנטלית ופיזית הם פה להשאר ויצרו שינויים מטורפים בעולם האסתטיקה.

לחלק מהאנשים,  תקופת הקורונה הייתה תקופה בה הם התחילו מלהתאמן כי היה להם שפע של זמן פנוי ושפע של שיעורים אונליין אבל לחלק, ואני בינהם, שהייתה להם שיגרה של אימוני כושר בחוץ, הקורונה השביתה את הפעילות הפיזית לחלוטין ולא משנה כמה ניסיתי להתאמן לבד בבית עם פחיות שימורים או משקולות מאולתרות או ללכת בטווח הקילומטר המוכר. מאישה שהתאמנה ארבע חמש פעמים בשבוע הפכתי להיות אישה שמתאמנת בקושי פעם וחצי וגם זה עם פיג'מה ובעייפות.

השינוי בהרגלי האימון לצד השינוי בהרגלי התזונה יצרו שינויים דרמטיים במבנה הגוף שלי ושל עוד רבים ורבות שמצאו את עצמם אחרי הקורונה עם עודף משקל ובעיקר שינוי פיזי של הגוף והפנים מה שציר ביקוש היסטרי לטיפולי אסתטיקה שונים מטיפולי פנים, דרך טיפולי גוף. 

אחד מהטיפולים שתפסו תאוצה הוא ה- LPG שבא לעבוד על מערכת הלימפה ולעורר אותה מחדש
וכדי ללמוד קצת על הטיפול דיברנו עם אחת מהמומחיות הגדולות לנושא אסתטיקת הגוף וממובילות טיפולי הLPG בארץ- ד"ר מוניקה אלמן מנהלת מקצועית של ״מכבי אסתטיקה, דרמטולוגית בכירה במכבי, חוקרת בתחום הטכנולוגיות האסתטיות והמרפאות שלה נבחרו לא מעט  פעמים לבצע ניסויים קליניים וטיפולים באמצעות טכנולוגיה באישור ה-FDA  ואם זה לא מספיק לכם אז על הדרך היא כותבת ספרי רפואה

ד''ר מוניקה אלמן (צילום: סם יצחקוב)
ד''ר מוניקה אלמן (צילום: סם יצחקוב)
 

למה דווקא LPG
כי כששמעתי על הטיפול הזה ועל ההיסטוריה שלו זה סיקרן אותי ממש ורציתי לדעת עוד, לכן גם נסעתי ללמוד את הנושא בצרפת, במקביל פנו אלי לעשות בדיקות של המכשירים אצלנו במרפאות והתוצאות היו נהדרות 

מה עושה ה- Lpg
LPG היא חברה צרפתית שהוקמה כבר בראשית שנות השמונים ופיתחה מכשיר לעיסוי של צלקות כדי לרכך אותן. ממציא הטכנולוגיה, לואי פול גויטאי (שראשי התיבות של שמו הם שמה של החברה), שהיה גם מהנדס בהכשרתו, סבל מצלקות נרחבות על גופו ועבר טיפולי עיסוי רבים כדי לנסות ולשפר את מצבו. במשך הזמן לואי שם לב שאיכות העיסוי ללא אחידה כי המטפל מתעייף לאחר זמן מסויים ולכן חיפש לייצר מכשיר שיועל לספק את העיסוי והטיפול בצורה אחידה לזמן ארוך, הוא בנה מכשיר היוצר, בעזרת ואקום, שאיבה של העור ויצירת עיסוי עמוק של הרקמה בלי לפגוע לשכבה החיצונית המכשיר הוכתר כהצלחה והתחיל להימכר כדי להקל על צלקות. עם הזמן רופאים ומטפלים שמו לב ששיטת העיסוי העמוק מספקת עוד כמה שינויים פיזיים כגון צמצום בהיקף האיבר המטופל, שיפור נראות העור, עלייה בניקוז הלימפתי ובזרימת הדם באזורי הטיפול.

במשך השנים מכשירי ה-LPG השתכללו אבל הבסיס נשאר, והעיסוי הלימפטי לטווח ארוך מנקה את המערכות, מזרים את הדם ובעצם עוזר לעור להתחדש ולתופעת הצלוליט להתמתן.


חשוב להבין מה ההבדל בין צלוליט וצלוליטיס. צלוליט הוא אותו מצב של הצטברות שומן מתחת לתאים ופגיעה באספקת הדם לאזור, והטיפול בו הוא טיפול במרקם העור. צלוליטיס, לעומת זאת, היא מחלה זיהומית שלא קשורה לטיפולים אסתטיים של צלוליט

לפני ואחרי טיפול LPG (צילום: יחצ לימור כרסנטי)
לפני ואחרי טיפול LPG (צילום: יחצ לימור כרסנטי)

טיפול LPG הוא טיפול המתבצע באמצעות מכשור מיוחד, אשר מבצע עיסוי ויניקה עמוקים, המגיעים עד תת העור. כתוצאה מכך, הנוזל הבין-תאי זז ממקומו אל עבר צינורות הלימפה, ומשם נשלח לדם ומתנקז מהגוף. פעולה זה מורידה את הנפיחות וגורמת לעור להיראות אחיד, חלק ומהודק יותר. הטיפול נמשך כ-35 דקות ומורכב מסדרה בת 15 טיפולים וטיפולי תחזוקה, הנערכים לפי המלצת המטפלת. בשיטת ד"ר אלמן, הטיפול משולב לא פעם עם טיפולים נוספים, כמו למשל ואקום וגלי רדיו, על מנת למקסם את התוצאות.
הטיפול לא כואב, במהלכו המטופלת שותה 2 כוסות מים לפני ואחרי לזירוז ניקוי הלימפה וזהו.

חשוב להבין שלצלוליט אין פתרון קסם, זה חייב להיות משולב בהתמדה גם של טיפולים וגם של תזונה וספורט.
 מדובר בתופעה נפוצה יחסית, אשר מאפיינת בעיקר נשים בשל המבנה הגנטי שלהן, כמו גם בשל שינויים פיזיולוגיים כמו הריונות ולידות. למרבה הצער, לא ניתן למנוע היווצרות צלוליט, אך החדשות המשמחות הן שכיום קיימים טיפולים אשר מאפשרים לטפל בצלוליט ולשפר את המצב משמעותית. מי שמגיעה למרפאה שלנו עוברת בדיקה, צילום ובהתאם למצב שלה היא מקבלת המלצה על תוכנית טיפולים.

אני כן רואה שהנשים של היום מחפשות הצלחה מיידית, תוצאות מהירות אבל גם מצד שני ההבנה שאין פתרונות קסם ושעבודה לטווח ארוך והתמדה בטיפולים מספקת תוצאות טובות מתחילה לחלחל יותר ויותר ואני רואה את זה בכמות המטופלות והמטופלים שמגיעים ובתוצאות בשטח.

https://www.elman.co.il/