גם בחגים הקרבים חלל המרפסת יהפוך לחלל מארח וזה הזמן לשדרג אותו. איך עושים את זה?
1. התחילו עם לוח נקי: לפני הצלילה לתהליך העיצוב, חיוני לנקות את המרפסת, להסיר פריטים שאינם בשימוש או שראו זמנים טובים יותר, לנקות כמובן אבק ופסולת ולהעניק למרפסת שלך התחלה חדשה. זה יעזור לך לדמיין את החלל בצורה טובה יותר ויקל על תכנון העיצוב שלך.

ZAGA MIX -ריהוט גן פונקציונלי (צילום: באדיבות המותג)
ZAGA MIX -ריהוט גן פונקציונלי (צילום: באדיבות המותג)

2. קבעו את המטרה: שקלו כיצד תרצו להשתמש במרפסת שלך. האם זה מקום למנוחה, גינון, אירוח אורחים או שילוב של אלה? הבנת מטרת המרפסת שלך תנחה את בחירות העיצוב. לדוגמה, אם תרצו פינת קריאה נעימה, תצטרכו פינת ישיבה נוחה ושולחן צד קטן.

3. בחרו ריהוט מתאים: השקיעו בריהוט למרפסת שמתאים לצרכים שלכם ומשלים את הסגנון הכללי של הבית שלכם. בחרו פריטים חוסכי מקום כמו כיסאות ושולחנות מתקפלים במידה והמרפסת קטנה. אם אין בעיית מקום, שקלו ספה חיצונית נוחה או פינת ישיבה גדולה יותר למפגשים אינטימיים. חפשו חומרים עמידים בפני מזג אוויר כדי להבטיח עמידות לזמן רב.

VARASCHIN-BELT, להשיג בפיטרו הכט (צילום: יח''צ)
VARASCHIN-BELT, להשיג בפיטרו הכט (צילום: יח''צ)

4. הוסיפו ירוק: הכניסו חיים למרפסת שלך על ידי הוספת צמחים ופרחים. בחרו צמחים המשגשגים באקלים שלכם ודורשים תחזוקה מינימלית. צמחים תלויים, עשבי תיבול בעציצים, גינות אנכיות, או אפילו עץ קטן יכולים להוסיף מגע של טבע וליצור אווירה שלווה. אם המקום מוגבל, שקלו אדניות גינה אנכית או מעקה למרפסת.

5. שימו לב לפרטיות: אם המרפסת שלכם חשופה לשכנים או לרחוב סואן, מומלץ לשקול הוספת תכונות פרטיות כגטו תריסים חיצוניים, מסכי במבוק או סבכות עם צמחים מטפסים כדי ליצור נווה מדבר פרטי. בנוסף, שימוש אסטרטגי בעציצים גבוהים יכול לספק פרטיות ויופי טבעי.

המותג נטריאל  (צילום: NATERIAL צרפת)
המותג נטריאל (צילום: NATERIAL צרפת)

6. הוסיפו תאורת אווירה: לתאורה יש תפקיד מכריע בקביעת מצב הרוח של כל חלל, כולל המרפסת שלך. שקלו לשלב אפשרויות תאורה רכות וחמימות כגון אורות פיות, פנסים או נרות לד כדי ליצור אווירה נעימה ומזמינה. ניתן גם להתקין גופי תאורה צמודי קיר או תלויים לתאורה פונקציונלית.

7. טקסטיל נוח מלא סטייל: הפכו את המרפסת למקום מפלט נוח ומסוגנן על ידי הוספת כריות, כיסויים ושטיחים. בחרו בדים עמידים בפני מזג אוויר וקלים לניקוי. התאימו צבעים ודפוסים עם הרהיטים ונושא העיצוב הכולל.

המותג נטריאל סדרת IDAHO  (צילום: NATERIAL צרפת)
המותג נטריאל סדרת IDAHO (צילום: NATERIAL צרפת)

8. התאימו אישית עם אביזרים: אבזור המרפסת יכול להוסיף מגע אישי ולגרום לה להרגיש כמו הרחבה של החלל הפנימי שלך. תלו יצירות אמנות, פעמוני רוח או מראות דקורטיביות כדי להוסיף עניין. הוסיפו שטיח חיצוני קטן, שולחן צד למשקאות, או ערסל וצרו את המרפסת שתמיד חלמתם עליה. 

ROCHE BOBOIS - TEMPS CALME, להשיג בפיטרו הכט (צילום: יח''צ)
ROCHE BOBOIS - TEMPS CALME, להשיג בפיטרו הכט (צילום: יח''צ)