מראת פנים מוסיפה נופך של אלגנטיות ואישיות לחדר שלך. כיום המראות זמינות במגוון רחב של סגנונות בכל חנות המציעה הום סטיילינג - מזול ועד יקר. איך בוחרים את המראה שתשלים את עיצוב החדר ותשפר את האווירה בו מבלי ללכת לאיבוד?

אורבניקה, מראה עם מסגרת מקרמה, 50 שקלים (צילום: חיים כהן)
אורבניקה, מראה עם מסגרת מקרמה, 50 שקלים (צילום: חיים כהן)

 
1. סגנון החדר:

בחני את הסגנון של החדר שלך. האם זה מודרני, מינימליסטי, כפרי, בוהמייני או מסורתי? זיהוי הסגנון השולט יעזור לך לצמצם את אפשרויות המראות המתאימות עם הנושא הכללי ומשתלבות עם העיצוב הקיים.

2. פרופורציות וגודל:

קחי בחשבון את גודל החדר ואת שטח הקיר הפנוי שבו את מתכוונת לתלות או למקם את המראה. מראה גדולה בחדר קטן יכולה ליצור תחושת מרווח, בעוד שמראה קטנה יותר בחדר גדול עלולה ללכת לאיבוד. שימי לב גם שגודל המראה בהרמוניה עם האלמנטים שמסביב- אם היא לבד על הקיר או עם עוד אלמנטים.

מראה במבוק, עצמל'ה, 79 שקלים (צילום: שחר פליישמן)
מראה במבוק, עצמל'ה, 79 שקלים (צילום: שחר פליישמן)

 
3. סגנון וחומר מסגרת:

מסגרת המראה ממלאת תפקיד משמעותי בקביעת הסגנון הכללי שלה. בחרי מסגרת המשלימה את הריהוט והגימורים הקיימים בחדר. לדוגמה, אם חדרך מעוצב בסטייל בוהו שיק- בחרי מראה עם מסגרת עץ או במבוק שתוסיף חמימות ואופי. לחלופין, מראה חלקה עם מסגרת מתכת תתאים לאסתטיקה מודרנית או תעשייתית.

4. צורה ועיצוב:

יש צורות שונות של מראה. העזי לגוון כדי להוסיף עניין ויזואלי ולשבור את המונוטוניות בחדר. מראות עגולות עובדות היטב בסגנונות שונים, כולל עכשווי ובוהמייני. מראות מרובעות או מלבניות מספקות מראה מובנה ורשמי יותר, אידיאלי לחדרים מסורתיים או מודרניים. צורות לא שגרתיות, כמו אליפסה או שמש, יכולות להוסיף מגע אקלקטי לחלל.

מראה, Flying Tiger Copenhagen, מחיר 60 שקלים (צילום: יח''צ)
מראה, Flying Tiger Copenhagen, מחיר 60 שקלים (צילום: יח''צ)

 
5. פונקציונליות:

למרות שהסגנון הוא קריטי, אל תשכחי לקחת בחשבון את הפונקציונליות של המראה. החליטי אם את צריכה אותה כמראת איפור פשוטה או מראה רב תכליתית עם אחסון או תאורה מובנית. מראה עם זוויות מתכווננות יכולה להיות שימושית לטיפוח או איפור או פשוט כאלמנט עיצובי.

6. החזר אור טבעי:

למראות יש את היכולת המדהימה לשקף אור טבעי ולהאיר את החדר. אם בחדר שלך חסר אור טבעי, בחרי להציב מראה אסטרטגית כדי ללכוד ולשקף מקורות אור זמינים. זה יכול ליצור אשליה של חלל גדול ומואר יותר.

מראה עם פרנזים, בעצמל'ה, 79 שקל (צילום: יח''צ)
מראה עם פרנזים, בעצמל'ה, 79 שקל (צילום: יח''צ)

 
7. נקודת מיקוד:

אם את רוצה שהמראה תהווה נקודת מוקד בחדר, בחרי מראה עם פרטים מורכבים או צורה ייחודית. זה מושך תשומת לב ומוסיף אלמנט דקורטיבי לחלל. עם זאת, אם את מעדיפה מראה עדין יותר, בחרי במראה שמתמזגת בצורה חלקה עם הסביבה.

8. העדפה אישית וביטחון עצמי:

בסופו של דבר, בחירת מראה פנים היא החלטה אישית. סמכי על האינסטינקטים שלך ובחרי במראה שמשקפת את הסגנון שלך. המראה שלך לא רק צריכה לשפר את האסתטיקה של החדר אלא גם לשקף את האישיות שלך.