בעיצוב פנים, שולחנות צד הם הגיבורים הבלתי מוכרים של כל חלל. לעתים קרובות מתעלמים מהחלקים הקטנים האלה היכולים להשפיע רבות על הסטייל והפרקטיות של החדר. בעוד שתפקידם העיקרי הוא לספק משטח עבור הדברים החיוניים, הם גם משמשים כאלמנטים עיצוביים שיכולים לחבר יחד את כל סכמת העיצוב בחלל, להוסיף המון אישיות לחלל ועם להשתלב ולשדרג את חוויית היום-יום בבית. איך לשדרג את החלל שלך עם שולחנות צד כמו בתמונות מגזינים ואינסטגרם תוך שילוב פרקטיות? שימו לב:

קולקציית פיקסל, studiocheha.co.il  (צילום: דרור סיתהכל)
קולקציית פיקסל, studiocheha.co.il (צילום: דרור סיתהכל)

1. אמצו את הרבגוניות:

חלפו הימים שבהם שולחנות צד היו רק משהו שקונים אחרי שבחרנו את כל שאר הרהיטים. כיום, הם אלמנטים עיצוביים מגוונים שיכולים להעניק אישיות לחלל. בחרו בשולחנות צד רב תכליתיים המציעים פתרונות אחסון או גבהים מתכווננים. שולחן צד עם מתלה מגזינים מובנה או מגירה נסתרת יכול להעניק אקסטרה אחסון ולאפשר לך לשמור על עיצוב חלל נקי תוך הוספת עניין ויזואלי. 

2. שחקו עם פרופורציות:

כשזה מגיע לבחירת שולחנות צד לחללים ראויים לתמונת אינסטגרם, משחק עם פרופורציות יכול להשפיע משמעותית. שלבו גבהים וצורות שונות בכדי ליצור עניין. חברו שולחן צד גבוה ודק עם ספה נמוכה כדי להוסיף עומק לחדר. לחלופין, הציבו שולחן צד גיאומטרי עבה עם מקומות ישיבה עדינים לניגודיות בולטת. על ידי יצירת משחקי פרופורציות, אפשר ליצור קומפוזיציה דינמית מעניינת וייחודית.

שולחן סלון דלתא בשני גבהים (צילום: סטודיו זגה ZAGAMIX)
שולחן סלון דלתא בשני גבהים (צילום: סטודיו זגה ZAGAMIX)

3. התמקדו במרקם ובפרטים:

מרקם הוא המרכיב הסודי שיכול לשדרג את הסטייל של שולחנות הצד שלך ולגרום להם לבלוט בתמונות. שלבו אלמנטים למישוש כמו ראטן ארוג, מתכת מרוקעת או עץ מגולף בצורה מורכבת כדי להוסיף עומק ועניין ויזואלי. שימו לב לפרטים קטנים כמו חומר, שיבוצים או עיצובי רגליים ייחודיים שמוסיפים אופי ליצירה. הקישוטים העדינים האלה משפרים את האסתטיקה הכללית ומעניקים לחלל מראה יוקרתי יותר. 

4. רתמו את כוחו של הסטיילינג:

סטיילינג הוא המפתח להצגת היופי והפונקציונליות של שולחנות הצד. שילוב של מרקמים, גבהים וצורות על ידי שילוב חפצים דקורטיביים כמו נרות, אגרטלים, ספרים, מנורות או פסלים. שחקו עם סימטריה ואסימטריה כדי להגיע לאיזון המושלם בין סדר וספונטניות, שלא יראה מוזיאון מנוקר אלא מעוצב בסטייל. עם זאת, אל תעמיסו מדי כדי לאפשר לעיצוב לנשום ולמנוע עומס ויזואלי.

שולחן, CASTRO HOME (צילום: מידן מור אלון)
שולחן, CASTRO HOME (צילום: מידן מור אלון)

5. תעדיפו נוחות ופרקטיות:

בעוד שאסתטיקה חיונית, לעולם אל תתפשרו על נוחות ופרקטיות בעת עיצוב שולחנות צד. ודאו שהגובה והפרופורציות ארגונומיים ומתאימים לשימוש יומיומי. קחו בחשבון גורמים כמו נגישות, יציבות וקלות תחזוקה בעת בחירת חומרים וגימורים. בחרו במשטחים עמידים וקלים לניקוי, במיוחד אם שולחן הצד יהיה נתון לשימוש תכוף. על ידי מתן עדיפות לנוחות ופרקטיות, אפשר ליצור חלל שלא רק נראה יפה אלא גם מתפקד בצורה חלקה בחיי היום יום שלך.