האם שקד יכולה לעזור לנתניהו? יועץ אסטרטגי לתחום המשפטי בקמפיין הליכוד, עו"ד מיכאל דבורין, התייחס היום (שלישי) ב-103FM לפנייה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשרת המשפטים, איילת שקד, על מנת שתעזור לו להוכיח את חפותו בתיק 4000. דבורין הצביע על כך ש"אין שום הצדקה שלא לשחרר מכתבים שהם לא חלק מחומר החקירה. לטעון שזו התכתבות חסויה כשמדובר על רגע לפני העמדה של ראש ממשלה לדין זה קצת מצחיק. פנינו לשרת המשפטים איילת שקד ויש לה את כל הסמכות והזכות לדרוש את המסמכים האלה ולחשוף אותם".



למה לא פניתם ליועץ המשפטי לממשלה אלא לשרת המשפטים?


"מכיוון שאלו לא חומרי חקירה ומכיוון שאלו חומרים שנמצאים תחת החזקתו של משרד המשפטים יש לה את כל היכולת להסכים לזה. אני תוהה ממה יש לפחד? למה לא תת לציבור לדעת את האמת? גם אם יחליטו להאשים את נתניהו תנו לציבור להבין מה קורה כאן. זה לא בסדר".



תהיה עתירה לבג"ץ אם מדובר במסמך כה משמעותי?


"אנחנו בדקה ה-90 של הדבר הזה, היועץ המשפטי ואחרים מצוותו לא עושים דבר כדי לשתף פעולה עם אי פרסום הדברים עד לאחרי הבחירות. זו החלטה שיש לה משמעויות".



אתה אומר משהו מאוד עצוב. אנשים מזדהים עם זה וחושבים שהמשחק מכור.


"קיימת פסיקת בג"ץ בנוגע לצחי הנגבי בנושא הגשת כתב אישום. משנה לנשיא בית המשפט העליון אמר שייתכן וראוי לשקול אפשרות להימנע מהודעה על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע ולדחות אותה להכרזה לאחר שימוע. היום היועמ"ש ופרקליט המדינה מתעלמים מזה ובכל זאת יציגו את הדברים לפני הבחירות".



אקריא חלק מהדברים שנאמרו מפי שופט אליהו מצא בהחלטה שלא להעמיד לדין את שרון: 'העמדתו של ראש הממשלה תביא באופן מידי לשינויים בהסדרי השלטון במדינה. לכן עלולה להיות השפעה דרמטית על המדיניות הנוהגת. מטעם זה נדרש היועץ המשפטי להליכי בדיקה מיוחדים, מידות של זהירות והקפדה מוגברת בגיבוש החלטתו'. אני חושב שיש כאן קונספציה מוחלטת. אנחנו באמת מגיעים לישורת האחרונה במערכת בחירות גורלית למדינת ישראל.



"השאלה היא לא שאלה פלילית אלא חוקתית. למנדלבליט וניצן אין תקדים להסתמך עליהם - הם יוצרים את התקדים בעצמם, הם מסתכלים על מה שאומרים המשנה לנשיא ריבלין וזה לא נוגע אליהם וממתינים שבג"ץ ישבור את הראש".



אנחנו נמצאים חודש לפני הבחירות – אי אפשר לתקן. תאר לך שגנץ-לפיד ינצחו ויעלו לשלטון, נתניהו יגיע לשימוע והתיקים יוסרו. איך יתקנו את זה? איך יחזירו את המנדטים? יבקשו סליחה ויכו על חטא? אין פה טיפה אחריות וזה מצביע על רדיפה".