יש נשים שעבורן חופשה בחו"ל חייבת לכלול שלל פינוקים או לפחות רביצה במיטת שיזוף, אך אחרות לא מסוגלות לנוח לרגע וחייבות לשלב בחופשה פעילות גופנית. ולא, אנחנו לא מדברות על מסע שופינג שבסופו את לא מרגישה את הרגליים.



טרנד החיים הבריאים, השולט בעולם בשנים האחרונות, הביא איתו מודעות רבה לאופן שבו אנחנו מתנהלות במרוץ החיים המהיר. כחלק מהניסיון לחיות בריא, אנחנו מקפידים על פעילות גופנית, ולכן אך טבעי שלאחרונה צצו כל מיני טרנדים של כושר, והבולט בהם הוא כמובן הריצה.



ריצה הפכה בשנים האחרונות פופולרית מאוד, וכעת אפשר לראות נשים רבות שמשלבות ריצה כחלק משגרת האימונים שלהן, מצטרפות לקבוצות ריצה מודרכות ומסמנות לעצמן את היעד - הגביע הקדוש – מרוץ ריצה מקצועי. וכשיש טרנד כה פופולרי, הוא מביא, מטבע הדברים, לצמיחה בכל התחומים הנוגעים לו, בהם כלולה גם האופנה – ואם נדייק: אופנת ריצה. כי אנחנו רוצות להיראות מושלם גם כשאנחנו מזיעות בטירוף.



"בשנים האחרונות אנחנו עדים למגמת עלייה ניכרת במספר הישראליות שמשתתפות בפעילויות ריצה שונות, ומשנה לשנה מצטמצמים הפערים באחוזי ההשתתפות באירועי הריצה בין שני המינים", אומר אילן בניסטי - לשעבר נציג ישראל בתחרויות ריצה בעולם והיום מנכ"ל קבוצת ר.א.ן ספורט, יבואנית מותג הריצהBrooks - ומוסיף: “אנחנו אומנם עוד לא נמצאים במצב של ארה"ב, שם לנשים יש יתרון על פני הגברים בכל מה שקשור למדד המשתתפים במרתונים, אך אסור לשכוח שגם טרנד הריצה התחיל שם הרבה לפנינו, ואין סיבה שלא נגיע לאיזון בעתיד הקרוב. היקף ההשקעה בציוד ריצה של נשים אף הוא מודגש בשנים האחרונות, בעקבות המודעות ההולכת וגוברת להשפעות הבריאותיות ולחשיבות של ביגוד מותאם".



ואם יש לנו ביגוד מתאים וגם כיבוש הפארקים ליד הבית כבר מאחורינו, אפשר לדבר על היעד הבא: חופשות מרתון - טרנד חדש הפונה לפלח שוק שגדל כל הזמן - נשים וגברים הבוחרים את יעד החופשה שלהם לפי המרתון המתקיים בו.



כמעט בכל מדינה על פני הגלובוס מתקיים מרתון כזה או אחר לאורך השנה, מה שמשפיע על הבחירה לטוס אליה. אם בעבר היינו נוסעים לפריז מפני שהיא רומנטית ואחת מבירות האופנה העולמיות, כיום יש מי שיבחרו בה כי הם חולמים על ריצה בשאנז אליזה.



אם המחשבה על שילוב בין חופשה לפעילות גופנית לא מפחידה או מרתיעה אתכם, הנה טעימה מהמרתונים שהכי שווה לרוץ בהם בתקופה הקרובה.


סיור בפריז בריצה

למה לטוס עד פריז? Schneider Electric Marathon de Paris - מרתון פריז הוא אחד מהמרתונים הגדולים והנחשבים ביותר בעולם, הן מבחינת כמות המשתתפים בו והן מבחינת רמתם, והוא עובר בכל האתרים האיקוניים: קו הזינוק נמצא בשדרות שאנז אליזה. הרצים עוברים דרך רחוב ריבולי, מוזיאון הלובר, כיכרות מפורסמות, גדות נהר הסיין המרשים ומגדל אייפל ומסיימים את המסלול בשדרות פוש.



מחיר ההרשמה מתחיל מ-89 יורו לנרשמים שנה מראש ומגיע עד 280 יורו למי שנזכר רק לאחר ה-4 בדצמבר ורוצה להתפנק בחבילה הכוללת גם כניסה לאזור VIP להתארגנות, מסאז' אחרי המרוץ, אלבום תמונות, מדליה בעיצוב אישי עם השם והזמנים, חולצה, מזכרת ייחודית ונסיעות חופשיות בפריז ליומיים.


מתי: 14 באפריל
אתר: www.schneiderelectricparismarathon.com/en

פריז. צילומים: brooks studio/אינגאימג'

לרוץ עד לסוף העולם

למה לטוס עד לקוטב הצפוני? אין דרך טובה יותר להגדיר את ה־North Pole Marathon מאשר כמרוץ לסוף העולם. המרוץ, המוכר גם בתור המרתון הקר בעולם (-30 עד -60 מעלות), עובר כולו על פני המים הקפואים של אוקיינוס הקרח הצפוני, במסלול מעגלי של 4.2 קילומטרים, שאותו רצים עשר פעמים. הסכנה הגדולה ביותר היא כמובן הקור, מאחר שאפילו דובי הקוטב לרוב לא מגיעים עד שם, ומהם אין צורך לחשוש. מי שצריך להפשיר, יוכל לעשות זאת באוהל מוסק המיועד לכך.



מאז שנת 2002 סיימו את המסלול רק 551 איש מ־55 מדינות, כך שהשלמת המסלול שמורה לחברי מועדון מצומצם בלבד. אגב, העלות היא 16,000 יורו, אבל תוכלו לחסוך 1,000 יורו אם תשלמו את הסכום במלואו בעת ההרשמה.


מתי: 9 באפריל
www.npmarathon.com
הקוטב הצפוני. צילומים: brooks studio/אינגאימג'.


המלוכה 

למה לטוס עד לונדון? אם תמיד חלמתם לראות את בני המלוכה, זה כנראה הסיכוי הטוב ביותר שלכם. מאז שנוסד המרוץ Virgin Money London Marathon, בני משפחת המלוכה הזניקו אותו שלוש פעמים. הראשונה הייתה הנסיכה דיאנה, ובשנה שעברה הייתה זו המלכה אליזבת השנייה שהתכבדה לפתוח את המרוץ. להפתעת הרצים, מי שהמתין להם בקו הסיום היה לא אחר מהנסיך הארי, שגם חילק את הפרסים.



בכל שנה המרתון מגייס סכומי עתק לתרומה לארגונים שונים, ואף זכה בפרס גינס על עריכת אירוע גיוס התרומות השנתי הגדול ביותר בשנת 2009, שבו נאספו יותר מ־47.2 מיליון פאונד.



המרוץ, העובר בכל האתרים המפורסמים, מוזנק בגריניץ' פארק, סמוך למצפה הכוכבים. משם ממשיכים למצודת לונדון, לגלגל הענק ולביג בן ומסיימים בארמון בקינגהאם.



ההרשמה למרתון פתוחה למשך חמישה ימים בלבד – כשנה לפני המרוץ. מאחר שנרשמים בממוצע פי עשרה אנשים מהכמות המקסימלית, המשתתפים נבחרים מאוחר יותר באקראיות ומתבשרים על כך רק בחודש אוקטובר, מה שמותיר להם חמישה חודשים להזמין כרטיס ולהתאמן.



מתי: 28 באפריל
www.virginmoneylondonmarathon.com/en-gb
לונדון. צילומים: brooks studio/אינגאימג'


פלא עולם ואלפי מדרגות

למה לטוס עד סין? מי שנמאס לו לפקוד אטרקציות תיירותיות, ישמח לשמוע שמדי שנה מתקיים ה־Great Wall Marathon - מרתון בחומת סין, הנכללת בשבעת פלאי התבל. עם זאת, גם האצנים המיומנים ביותר יתקשו בהשלמת המקצה, הנחשב לאחד הקשים בעולם. הוא כולל לא פחות מ־5,164 מדרגות, ובכל כמה דקות הגובה יכול להשתנות במאות מטרים.



נופים יוצאי דופן הופכים את העצירות להסדרת הנשימה למפתות.


מתי: 18 במאי
great-wall-marathon.com

סין. צילומים:brooks studio/אינגאימג'

לרוץ במסיבת רחוב

למה לטוס עד ליברפול? כי כבר 20 שנה מתקיים שם ה־Liverpool Rock 'N' Roll Marathon- מרתון שהוא חלום עבור חובבי הרוק והמוזיקה: המשתתפים חולפים בריצה על פני להקות שמנגנות רוק קלאסי ואלטרנטיבי, פאנק, בלוז ואפילו ג’אז. Dj's ומתופפים הופכים את הריצה למסיבת רחוב ענקית, עם קהל צופים אנרגטי שלא מפסיק לרקוד.



המסיבה מתחילה עוד לפני ההזנקה, שכן במרוצים רבים נערכות הופעות ענק חינמיות של להקות בעלות שם עולמי עבור האצנים והקהל. אין מקום מתאים לכך מליברפול – עיר הולדתם של הביטלס.



החזון שהוביל לפסטיבל המרתון הזה הוא לגרום לכמה שיותר אנשים ליהנות מריצה ולעודד עיסוק בספורט.



מתי: 25 במאי
www.runrocknroll.com/en/events/liverpoo
l


ליברפול.צילומים:brooks studio/אינגאימג'


לרוץ בין חיות טרף

למה לטוס עד דרום־אפריקה? Big Five Marathon - גרסת האקסטרים של חופשה בספארי באפריקה. האצנים רצים בלב הסוואנה, ואף גדר, מכשול או נהר לא מפרידים בינם לבין החיות. המסלול עובר באזורי המחיה של “חמשת הגדולים" – מונח המשמש ציידים ומכוון לבעלי החיים הגדולים והמסוכנים ביותר לציד - פילים, קרנפים, בפאלואים, אריות ונמרים. המסלול חוצה כבישי בוץ, גבעות, שבילים מאתגרים ואבנים חלקלקות, חול עמוק ואף מדרון תלול ביותר – בירידה, ולקראת הסוף גם בעלייה.



לאורך המסלול נפרשות תחנות “תדלוק" שבהן בננות, קולה ופרמדיקים.



מתי: 22 ביוני
www.big-five-marathon.com 

דרום אפריקה.צילומים:brooks studio/אינגאימג'