רשימת הסלבס והפאשניסטות העולות לרגל למותג הזה ארוכה מדי כדי לכתוב אותה במלואה; נועה קירל, חן אמסלם, קים אור אזולאי, יעל בר זוהר, סנדרה רינגלר, מלי לוי, בר זומר, יערה בנבנישתי, דנה זרמון, עדן פינס ועמית פרקש הן רק קומץ. בשקט־בשקט הפך המותג "ברנדה" של בר מרום לדבר החם ביותר בעולם האופנה. כל מי שמחפשת בגד עם טוויסט יודעת שזה בדיוק המקום בשבילה. החנות, שהתחילה מבלוג שבו בר העלתה בגדים שהיא קונה ומכרה אותם כיד שנייה, הפכה לשם הכי חם בתעשייה. היא משלבת יבוא לצד עיצוב וייצור כחול לבן, "כי עסק כיום לא יכול להסתמך 100% על ייצור בארץ. זה לוקח זמן וגם יקר מאוד, ואני מקפידה שבכל יום יגיעו דגמים חדשים", היא חורצת. כיום אפשר למצוא בחנות תמהיל של יבוא (בעיקר מאירופה) ושל עיצוביה של מרום. "בקיץ הכל כמעט עיצוב וייצור שלי, ובחורף יש קצת יותר יבוא, פשוט כי קשה למצוא בארץ בדים מתאימים, אבל זה נע ומשתנה כל הזמן לפי הסחורות של הספקים ולפי מה שאפשר למצוא".



מרום (28), שנבחרה ב־2011 למלכת החן של ישראל, השיקה את הבלוג לפני חמש שנים, ובעקבות הפניות הרבות התחילה לייבא ולערוך מכירות ביתיות ופופ־אפים. ככל שהביקוש גדל, היא השיקה אתר אינטרנט, קידמה אותו ברשתות החברתיות ופתחה את חנות חלומותיה במרכז תל אביב. "גדלתי בבית שכולם סביבי עסקו באופנה. סבתא תופרת, סבא מצד אחד היה חייט והסבא השני בעל חנות נעליים. נשמתי אופנה מגיל אפס, אז לא הרגשתי שאני צריכה ללכת ללימודים מסודרים. למדתי מהעשייה ובהדרגה, והיום אני יכולה להגיד שאני מבינה את התחום ומכירה אותו", היא מתוודה, ומוסיפה: "למדתי מינהל עסקים וכלכלה וגם צילום אופנה". על השם "ברנדה" היא צוחקת. "ככה בעלי (אמיר אביטן – ג"ר) קרא לי כשהכרנו. הוא טען שאני נראית כמו ברנדה מבוורלי הילס, שאני קצת חיה בסרט ומתלבשת מגניב".



בר מרום, צילום: ירדן בייקר


קלאסיות עם טוויסט ולא טרנדים

“אנחנו מציעים דגמים מקוריים מאוד, ויש מבחר גדול אבל ייחודי. הכמות מכל פריט לא גדולה, שזה יתרון. את הבגדים שיש אצלנו אין בשום מקום, והקו הוא קלאסי מאוד, עם נגיעה אדג’ית, ולא טרנדי”. די בהצצה קטנה באינסטגרם כדי להפריח את הטענה שלה, אבל אין ספק שהעושר של המגוון, הפרינטים והצבעוניות שדי מאגדת בתוכה כל סגנון אפשרי, יוצרים תמהיל שמאפשר לכל אחת למצוא את הסטייל שלה.


כשאני שואלת אותה מה דעתה על התלונות של המעצבים והרשתות שטוענים שהקניות אונליין פוגעות בהם, היא אדישה וכאילו לא מבינה מה אני רוצה ממנה. “אנחנו רושמים גידול בכל רבעון. בכל התעשיות בעולם יש עליות וירידות ויש תנודתיות. אני לא חושבת שהאינטרנט פוגע בחנויות אוף ליין, אני חושבת שזה הולך איתן יד ביד. עובדה שלכל אתר כמעט יש חנות. לדעתי, האינטרנט לא בא במקום שוק אחר. אנחנו עובדים בצורה קצת אחרת, ואולי בגלל זה אנחנו לא מרגישים את זה. מדי יום יש דגמים חדשים, לא משנה אם מהיבוא או מהמתפרה, כך שהלקוחה שלנו יודעת שכדאי לה לבוא, וגם אם היא הייתה ביום שני - למחרת כבר יגיעו דברים שהיא עוד לא ראתה.


“בגדול אנחנו מכוונים להתרחבות בנקודות מכירה בארץ ובחו”ל, אבל לא פוסלים ולא שוללים שום אופציה. כל מה שיקרה, יקרה בהדרגה, כמו שפעלנו עד היום. החלום שלי הוא להמשיך לגדול בקצב בריא עם העסק ולממש את הפוטנציאל שלו, לערוך שיתופי פעולה מעניינים עם חברות גדולות, להתפתח בחו”ל וכמובן להגדיל את קהל הלקוחות. אין ספק שיש לנו לקוחות נאמנות. גם בזמן ששיפצו את כיכר דיזנגוף והיה פה כאוס ברחוב, הן המשיכו להגיע ולפרגן”.


ומובן שאי אפשר בלי טיפ לסיום, לטובת כל מי שחולמת להיות מעצבת ולהקים מותג מצליח משלה: “חשוב להיות זהירות מאוד ולעשות תוכנית מסודרת ולא ישר לקפוץ ראש למים. לעשות פיילוט אחד מוגדר בתקציב ובזמן וללכת עם זה. לעשות את הדברים בהדרגתיות ובצורה מחושבת ולחשוב טוב על הכל. לפעמים דברים נראים מאוד פשוטים ולא חושבים על כל המסביב, שזו התעסקות גדולה מאוד. כמובן יש להתייעץ עם אנשים שמבינים וחוו את זה”.



“ברנדה”, דיזנגוף 89 תל אביב


טווח המחירים 300־1,500 שקלים


טווח מידות: XS־L, 34־42. פריטים רבים הם וואן סייז.