"נשים עושות שתי טעויות עיקריות כשהן מתאפרות", אומר אדוארדו פריירה, ראש מחלקת איפור והדרכה בבובי בראון אירופה, אפריקה והמזרח התיכון. "הטעות הראשונה היא להסתכל על הפנים שלך ולהתמקד במה שאת לא אוהבת. לומר: 'יש לי עיניים קטנות', לראות רק את זה, בעוד השפתיים שלך יפות כל כך. או שנשים אומרות לי: 'אתה רואה, יש לי קמט פה', ואני עונה: 'את היחידה שרואה את הקמט הזה'. נשים נוטות להתמקד במה שלא בסדר, במקום לנסות למצוא את מה שיפה בהן. הטעות השנייה היא שהן חושבות שכשיתאפרו הן ייראו אחרת. מייק־אפ הוא לא פוטושופ. כשאת מתאפרת, המטרה היא שתיראי כמו עצמך. את צריכה להיות בטוחה במה שיש לך. אם הייתי אישה, לא הייתי שמח שהיו אומרים לי:'אני אוהב את המייק־אפ שלך'. המחמאה צריכה להיות: 'איזה יפה נראה העור שלך'. הביטחון העצמי שלך הוא היופי האמיתי".



בובי בראון foundationstick, צילום: יח"צ



מותג האיפור בובי בראון קרוי על שם המייסדת שלו, יהודייה אמריקאית שנכנסה לראשונה לתחום היופי ב־1991. היום מציע המותג יותר מ־900 מוצרי איפור וטיפוח. פריירה (55) נולד בוונצואלה וגדל בפורטוגל. כיום הוא גר בליסבון, אבל את רוב זמנו מבלה בטיסות למטרות עבודה. אנחנו נפגשים בעת ביקורו בארץ. במהלך השיחה הוא מביט לצדדים ומסביר שאת ההשראות שלו הוא מקבל מהרחוב, משדות תעופה, ממטוסים, מאנשים. "אני מסתכל המון על אנשים", הוא מספר, "מסתכל גם במגזינים, באינסטגרם, ביוטיוב. לפעמים אני רואה גם מראות שהם לא בדיוק הסטייל שלי, אבל אנשים אוהבים את זה. ואז אני חושב איך אני יכול לעשות זאת שיקי ופשוט, כדי שתיראי יפה ובטוחה בעצמך".



עד כמה אתה נצמד לטרנדים?


"כשעוסקים באופנה וביופי, חייבים להיות מודעים לטרנדים. אבל החוכמה היא למצוא בטרנד את מה שמתאים לך ושהוא לא ישתלט על האישיות שלך. כמו באופנה, כך גם באיפור - לא צריכים להיות קורבנות של טרנדים".


טרנדים הם עניין מתעתע. למשל בעונת האביב הנוכחית פופולרי מראה הסופר־מאט ומצד שני מראה הסופר־שיינינג. "כולם רוצים להיראות טוב, ומבחינתי הטרנד הגדול הוא ביטחון. להיות את, להיות ייחודית, זה חלק מהטרנד", מסביר פריירה.


טרנד נוסף, שלא לומר משאת לבה של כל אישה, הוא עור פנים נטול פגמים. "זה בולט במיוחד בעידן האינסטגרם", הוא מבהיר. "המטרה היא שהעור שלך ייראה מדהים גם ללא פילטרים. לא לכולן יש עור מושלם, אבל אפשר ליצור כזה".



איך עושים זאת?


"זה כמובן מתחיל מטיפוח העור. אל תחשבי רק על המייק־אפ. רבות חושבות שאם ישימו מייק־אפ, זה יספיק, אבל זה לא כך. ואילו לגבי המייק־אפים, המרקמים שלהם צריכים להיטמע בעור ולהיות עמידים מאוד".



איך בוחרים את הגוון המתאים של המייק־אפ?


"בחירת הגוון הנכון היא אכן לא פשוטה לנשים רבות. הטעות השכיחה היא למרוח את הצבע על היד שלך ולנסות להתאים בצורה כזאת. הצבע של היד הוא לא הצבע של עור הפנים. המייק־אפ הנכון הוא זה שאת לא רואה, הוא צריך להיות בול הצבע של עורך. יש לנו 44 גוונים של מייק־אפים, המחולקים לכמה משפחות של רמות כהות - מבהיר לכהה - ובתוך המשפחות האלה יש גוונים חמים, ניטרליים וקרים. ברגע שמוצאים את המשפחה, מתחילים לחפש את הגוון בתוכה. המייק־אפ צריך להיות בלתי נראה. נסי למצוא כמה גוונים שנראים לך הכי דומים לעור הפנים שלך. זה שנעלם, שאינך רואה, הוא הנכון".



סומק במירקם קרם של בובי בראון, צילום: יח"צ


בדגש על העיניים

פריירה הוא חלק מעולם הקוסמטיקה כבר 20 שנה, והוא מאפר בכל העולם כבר כ־14 שנה. לדבריו, בעבר היה הבדל גדול בין נשים שונות באופן ההתאפרות, אבל היום זה כבר לא ככה, שכן היום הכל גלובלי והאיפור תלוי בייחודיות, באינדיווידואליות ובביטחון של כל אחת ואחת.



האם קיים הבדל בין איפור של נשים אירופיות לישראליות?


"כולן מחפשות אחר העור המושלם. בישראל יש כמובן ניואנסים של מזג אוויר, ולכן חשובה העמידות של המייק־אפ. נשים ישראליות אוהבות גם להדגיש את העיניים שלהן, לעומת הרוסיות שלרוב מבליטות מאוד את השפתיים והגבות, ואילו העיניים אצלן טבעיות יותר. אבל אלו ניואנסים קטנים. בסופו של דבר, מבחינת מראות האיפור ברחבי העולם, הם די זהים היום".



לשיטתו של פריירה, אין להקל ראש באיפור הגבות. "כשאני מאפר, הדבר הראשון שאני עושה הוא ליצור עור מושלם, והצעד הבא הוא תמיד גבות", הוא מגלה. "גבות בשבילי הן כמו שיער שעושה מסגרת לפנים. איפור גבות מעצב לך את העיניים, את המראה. אם יש לך מייק־אפ מושלם אבל את לא מדגישה את הגבות, משהו חסר. איפור גבה מרים את הפנים שלך, עושה ליפטינג".



באיזה גוון כדאי לאפר את הגבה?


"הגוון צריך להיות זהה לשיער הטבעי שלך, לא הצבוע. מרלין מונרו, מדונה, הן לא בלונדיוניות טבעיות והגבות שלהן כהות. היוצא מהכלל הוא בלונדינית שצבעה לצבע כהה יותר. היא תצטרך להכהות מעט את הגבה".



פריירה גם מדגיש את החשיבות ביצירת מראה מאוזן. "כשיש לך עיניים מודגשות מדי ושפתיים מודגשות מדי - זה יותר מדי", הוא מסביר. "שימי מייק־אפ, תדגישי גבות, ואז תחליטי איפה האיפור יהיה דומיננטי. אם העיניים דומיננטיות, השפתיים רגועות יותר, לא באדום זועק".



רבות מאיתנו הן קרייריסטיות, שמתחילות את היום מוקדם ומסיימות אותו בשעות הערב המאוחרות. לא פעם, בסוף היום, דווקא לפני פגישה חשובה, האיפור כבר מתחיל להיראות עייף, בערך כמונו. "בתיק שלך חייבים להיות כמה מוצרים שיסייעו לך בדיוק במקרים האלה", חורץ פריירה. "הייתי ממליץ על קונסילר ומייק־אפ סטיק, שאיתו את יכולה לעשות טאץ'־אפים. הוא לא דורש אפילו פודרה. כדאי שגם יהיו איתך מסקרה ושפתון שמתאים לשפתיים וגם כברק ללחיים. אל תשכחי קופסית קטנה שיש בה קרם לחות. שימי קצת קרם לחות על האיפור שלך, תקני מעט את האיפור באמצעות הקונסילר והסטיק ואת מסודרת".