זו לא כתבה שעוסקת בדמיון מודרך, אלא בעיצוב חלל מרכזי של הקומה התחתונה בבית פרטי בשוהם. יחד עם זאת, כדי להבין את רוח הדברים בכתבה, תחשבו על כלי נגינה השייך למשפחת כלי המיתר – תחשבו על נֵבֶל. 

וכעת, דמיינו בית (דו משפחתי), הבנוי בצורת נבל ורגע לפני שנסיים להשתעשע במשחקי דמיון, תארו לכם שאתם מעצבי פנים ומבקשים מכם לעצב ולהלביש חצי מהדו-משפחתי הזה, כלומר בית הבנוי בצורת חצי נבל (רוחבי). 

על שטח ארוך נבנו שני בתים צמודים וקיר החוצץ בין שני הבתים יוצר ציר אחד אלכסוני וארוך מתחילתו ועד סופו של החלל הציבורי היוצר אתגר בתכנון הפנים והעמדת הריהוט.

נתבקשנו לעצב ולהלביש את הקומה התחתונה של הבית שהיא ברובה חללים מרכזיים: מבואת כניסה, סלון, פינת קמין, פינת אוכל ומטבח. 

בחודש יולי 2020 בעיצומה של מגיפה משתוללת בעולם, הגענו לפגישת יעוץ בבית משפחת יעקב משוהם. דורית ודוידי הנפלאים פתחו לנו את ביתם ומיד כיבדו אותנו בדברים טובים: קפה, עוגות, פירות וקרקרים ממכרים שדורית מכינה בעצמה ויש אפילו מתכון. תוך כדי תנועה בחלל ערכנו פרוגרמה לאיתור הצרכים של המשפחה, לאורך כל הערב, האתגר היה כתוב על הקיר, תרתי משמע. וכבר הראש התחיל לעבוד ולחפש דרכים יצירתיות בכדי לטשטש את הקירות האלכסוניים. 

לאחר מספר פגישות ושיחות נוספות בבית יחד עם בני הזוג ואנשי מקצוע יצאנו לדרך עם תוכניות פעולה לביצוע ותוכנית הלבשה. הקונספט העיצובי התבסס על הרצון לפתור את הפוטנציאל הטמון במבנה החלל. הפסים האנכיים של הנישות במבואת הכניסה תורגמו לפסי אורך ורוחב באלמנטים העיצוביים שיצרנו.

היה לנו חשוב לשמור על האווירה החמה שמשדרת המשפחה, לכן פלטת הצבעים שנבחרה לחלל התבססה על גוונים חמים וטבעיים. תוכנית הפעולה כללה החלטה  להיפטר ממבנה הבטון שחצץ בין שני אזורים- פינת קמין ופינת האוכל. במקומו יצרנו מחיצה אוורירית פונקציונלית שהיא ללא ספק אלמנט עיצובי דומיננטי ותפקידה להפריד בין שני האזורים ולמנוע את התחושה של בית ארוך וחסר עניין . 

המחיצה יושבת על ארונית המשמשת אחסון אתה ניתן לפתוח משני הכיוונים וטלוויזיה המקובעת לציר מסתובב ומשמשת את בני הבית בזמן ישיבה סביב שולחן פינת האוכל וכשמתקבצים יחד סביב הקמין בימים קרים. 

בית משפחת יעקב עיצוב OVS (צילום: עידן גור)
בית משפחת יעקב עיצוב OVS (צילום: עידן גור)

במבואת הכניסה היו נישות עם פתחי "הצצה" לסלון, רק שבמקום לראות את  הסלון נראה החלק הפחות מחמיא של מסך הטלוויזיה. את המצב הזה פתרנו כשטיפלנו בו זמנית בשני צידי הקיר: במבואה וקיר הטלוויזיה: 

נישות המבואה נצבעו מכל כיוון בגוון מנטה-אפרפר, הפתחים ביניהן נחסמו ונצבעו גם הם באותו הגוון כך שהפכו את הקיר ליחידה אחת, בנוסף נקבעו מדפים בגבהים וברווחים שונים עליהם הנחנו פרטי נוי שונים.

הטיפול בקיר הטלוויזיה שבסלון - את צידו השני של קיר המבואה חיפינו בפסי עץ פורניר אלון שקובעו על לוח צבוע אפור גרפיט ובמרכזו נתלתה הטלוויזיה. קיר הלייסטים עוטף מזנון עשוי פורניר אלון.

המטבח הולבש מחדש: החזיתות המיושנות הוחלפו בחזיתות פורמייקה של אגר עם ידית אינטגרלית תואמת לגוון הפורמייקה, הוספנו יחידות מעל הכיריים ויצרנו מראה מודרני וחדיש למטבח המיושן, גם המקרר האדום התאים את עצמו למטבח החדש ועליו הודבקו חזיתות פורמייקה בגוון גרפיט של אגר. במרכז המטבח הצבנו שולחן עגול ומעכשיו המשפחה יושבת סביבו לארוחות משפחתיות יום יומיות.

 התאורה המלאכותית שהייתה חסרה כל כך בבית טופלה בקפידה, נבחרו גופים פונקציונליים לכל אזור בגוון ובצורה הנכונה שהכניסו אופי מודרני לבית. עבודת הנגרות הייתה משמעותית בפרויקט ובוצעה ברמה גבוהה ומדויקת.

הותאמו וילונות,  נקנה ריהוט חדש ונבחרו שטיחים המסייעים להגדרת החללים מכניסים חמימות ומותאמים לפלטת הצבעים שנבחרה לכל החלל.

בית משפחת יעקב עיצוב OVS (צילום: עידן גור)
בית משפחת יעקב עיצוב OVS (צילום: עידן גור)

תכנון ועיצוב פנים: 

O.V.S עיצוב פנים והום סטיילינג 

צלם: עידן גור 

תאורה: שקע ותקע 

ספה וכיסאות-אוכל: טולמנס 

שולחן עגול בפינת האוכל: קאזה

שטיחים: השטיח האדום 

וילונות: נאוה וילונות 

פוף: פלורליס 

שולחנות סלון: ד״ר קאוצ׳