בקרוב תחזור למסכים דמותה האייקונית של שרה ג'סיקה פרקר, אחרי 15 שנים שהסדרה ירדה מהמסך וקארי בראדשו כבר אינה ניו יורקרית צעירה כל כך. השבוע חוגגת שרה ג'סיקה פרקר יום הולדת 56, ואין ספק שהגיל עושה את שלו, אבל היא נראית מדהים כתמיד. המראה של פרקר מעלה הרבה תהיות ברחבי העולם - האם מדובר בגנים טובים או ברופאים מוסמכים שדאגו למראה שלה?

בעבר, שרה ג'סיקה פרקר טענה בריאיון למגזין "ELLE" כי מעולם לא עברה הליך כירורגי לשיפור המראה שלה, בתירוץ שהיא תראה "כמו משוגעת", והשוותה את עצמה ל"פרחים שנובלים בסרטים כאשר עובר הזמן". החלטנו להעמיד אותה על דוכן המומחים ולבדוק אם היא דוברת אמת.

ד''ר סיון מרסר מומחית לרפואת עור, אסתטיקה ולייזר (צילום: פזית עוז, סטודיו BARE)
ד''ר סיון מרסר מומחית לרפואת עור, אסתטיקה ולייזר (צילום: פזית עוז, סטודיו BARE)

בוטוקס וחומרי מילוי

יש המשוכנעים שפרקר עברה מתחת לסכין בחייה,  בשנת 2018 לאחר אירוע האופנה הגדול, המט גאלה, ספגה פרקר תגובות אכזריות אודות המראה שלה בטענה שהיא נראית זקנה. אך אחרי כמה חודשים, גולשים ברשת שמו לב הקמטים באזור המצח והלחיים שצעדו על השטיח האדום – אינם. אחת הדרכים המקובלות והפופולריות ביותר לטיפול בקמטי הבעה היא הזרקת בוטוליניום טוקסין  (Botox, Dysport). ד"ר סיון מרסר, מומחית ברפואת העור, אסתטיקה ולייזר מסבירה: בוטולינום טוקסין - הוא חומר מן הטבע הידוע ביכולתו ליצור ניתוק במעבר בין עצב ושריר ובכך מונע את התכווצות השריר ואת היווצרות הקמט או החמרתו. במצב בו הקמט מופיע כחלק מהבעה ונעלם במצב מנוחה - הטיפול בבוטוקס יגרום להיעלמות מוחלטת של הקמטים הקיימים וימנע את הופעת החדשים. בשלבים מתקדמים, כאשר קמט קיים גם במצב מנוחה הבוטוקס יגרום לשיפור ניכר ומניעת ההחמרה בעומק הקמטים בעתיד".

עשתה או לא עשתה ? על אף שקשה להתרשם באופן וודאי מהתמונות שלה ברשת, השמועות ברחבי העולם דבקות בטענה שעשתה !  

ידיים

הכוכבת הניו-יורקית סובלת לא פעם מקטילות ברשת. אחת הקטילות המדוברות שחוותה פרקר היא על נראות כפות הידיים שלה. אחד מהמגזינים בחו"ל כינה את ידיה של פרקר "ידיי מכשפה", כדי להמחיש את המראה הזקן והלא-כל-כך אסתטי שהן משדרות.  ד"ר סיון מרסר מסבירה כי תהליכי ההזדקנות בעור גב הידיים נובעים מכמה סיבות מרכזיות ;  היעדר שגרת טיפוח בסיסית ושמירה על עור גב היד חשוף עלולים להוביל ליובש חריג בעור, היעדר חיוניות, כתמי שמש, כוויות קור שישאירו צלקות וסדקים כבר בגילאים צעירים. בשלבים מאוחרים יותר ובגילאים בוגרים יותר נוצר תהליך פיזיולוגי של התייבשות הריריות והעור, כחלק מתסמיני גיל המעבר בשל העובדה שגוף האישה מייצר פחות אסטרוגן. בגילאים מאוחרים יותר ולצד היעדר טיפולים נכונים, נוצר מצב של הידקקות העור ואיבוד הנפח ברקמה התת עורית- מרגע שהעור הופך דק, נטול שומן או שרירים כל מה שנמצא תחתיו הופך גלוי ובולט לעין- החל מגידים ורידים וסימני פיגמנט. ניתן לטפל בתופעה באמצעות חומר מילוי מבוסס סידן.

עשתה או לא עשתה? לא עשתה.

הסרת שומה

למרות שפרקר דבקה בטענה כי לא עברה שום הליך כירורגי – פלסטי, מוכח כי היא נכנסה מתחת לסכין. ב-2008 מעריצים שמו לב כי סימן ההיכר של הכוכבת נעלם. מהו? השומה כמובן. מקורב לפרקר טען כי שום דבר לא הוסר, אך שנתיים לאחר מכן התארחה שרה בריאיון אצל דיוויד לטרמן ושם חשפה כי גיסה שהינו מנתח פלסטי, היה אחראי על הליך הורדת השומה שלה. "שומות הן גידולי עור נפוצים שבדרך כלל אינם מסוכנים בדרך כלל הן מופיעות על פני העור הריריות הציפורניים" מסבירה ד"ר סיון מרסר. "אולם, יש להן השלכות בריאותיות משמעותיות ואסתטיות לא פחות. בטרם החליט על אופן הסרת הנגע, יש לערוך בדיקה דרמוסקופית ע"י רופא עור מומחה". לאחר שאובחן הנגע, מסבירה ד"ר מרסר, יתכנו שתי אפשרויות:

1.       הסרה מטעמים רפואיים – אפשרויות הסרה כירורגיות, ביופסיות חתך, שליחה לפתולוגיה.

2.       הסרה מטעמים אסתטיים / מצבי עור אחרים – בהתאם למבנה הנגע בבדיקה הדרמוסקופית, מותאמת שיטת ההסרה מטעמים אסתטיים כריתה ושליחה לפתולוגיה (גם אם אינו מסוכן), חנקן נוזלי, מחט (אלקטרוסיקציה) ולייזר.

עשתה או לא עשתה? עשתה.

דר רונן גלזינגר - מומחה בכירורגיה פלסטית (צילום: יח''צ)
דר רונן גלזינגר - מומחה בכירורגיה פלסטית (צילום: יח''צ)
 

ניתוח אף

תמונות שצולמו לפני שהפכה שרה ג'סיקה פרקר מפורסמת ועשירה, מצביעות על כך שיכול להיות שעברה שינויים כלשהם באף. התמונות האחרונות שלה חושפות אף מוגדר יותר מזה של פעם. השינוי במראה אפה עורר ביקורות מכל קצוות העולם. האף נראה דק יותר ממה שהיה בימיה הראשונים בעולם הבידור.

ד"ר רונן גלזינגר, מומחה בכירורגיה פלסטית מסביר : "ניתוח אף מאפשר עיצוב ועידון מראה האף. אין הבדל משמעותי ממבט כללי באפה של פרקר, לכן לא ניתן לעמוד בוודאות כי אכן עברה את הניתוח. ניתוח אף מתבצע בהרדמה כללית, דרך הנחיריים ללא פגיעה או חתך בעור החיצוני של האף ואורך בין שעה לשעה וחצי. המנותח יוצא מחדר ניתוח עם גבס הנשאר על האף למשך שבוע. תיתכן נפיחות לאחר הורדת הגבס  שתמשך למספר ימים. לאחר מכן חוזרים לשגרה רגילה. הצורה הסופית של האף מתעצבת במהלך שנה אך כמובן שהשינוי המשמעותי יראה לאחר הורדת הגבס".

עשתה או לא עשתה?  קשה לקבוע בוודאות על פי תמונות בלבד,  אולם  מדורי הרכילות בחו"ל מתעקשים שאכן נותחה.

הגדלת חזה:

ישנה אפשרות שכוכבת "סקס והעיר הגדולה" עברה ניתוח להגדלת חזה בכדי להעניק לו מראה גדול ומוגדר יותר ממה שהיה בעבר. מנגד, יש הטוענים כי גודל החזה של ג'סיקה הוא בגלל סוג החזייה שלה. בעבר התבטאה שרה ג'סיקה פרקר בנוגע לסוגיה ואמרה: "כשאת נולדת בלי כלום ושום דבר, ממש לא אכפת לך מה אומרים על הגדלת חזה", התבטאות שנחשבה כסוג של ווידוי. ד"ר רונן גלזינגר, מסביר כי כיום ישנן שתי שיטות עיקריות להגדלה, הראשונה כמובן היא שתלי הסיליקון בניתוח. השנייה, הזרקת שומן עצמי מהגוף היישר לשד. זמן ההחלמה – ניתן לחזור לשגרה לאחר שבעה ימים, ובמשך 6 שבועות ללכת עם חזייה תומכת.  

עשתה או לא עשתה? ככל הנראה עשתה.