הקורונה אמנם הופיעה בחיינו כמגבלה לא קלה שנכפתה עלינו, אבל מסתבר שהיא הייתה גם תירוץ מצוין, להתגבר על מחסומים  טכניים, ולא פחות חשוב - תודעתיים, ולהתקדם לצריכה של שירותים ב – On-Line ברוח התקופה.

והנה מסתבר שיש מגזרים שלמים שרק חיכו שנגיע לרגע הזה, ולא מדובר רק על מפתחי תוכנות לשיחות וידאו, חברות משלוחים ובוני חנויות אינטרנטיות, אלא גם על פיתוחים חכמים של בינה מלאכותית שמאפשרים לבצע אבחונים רפואיים וקוסמטיים מרחוק.  

כי מה שבטוח, דבר אחד שלא השתנה השנה, הוא שחשוב לנו להיות בריאים ולהראות טוב. ועוד דבר שלא השתנה הוא שהזמן עדיין ממשיך לעשות את שלו ולהשאיר את סימניו על העור שלנו. 
אלא שהיות ואנחנו לא תמיד יודעים איך נכון לטפל בבעיות העור ובפגעי ההזדקנות שלו, אנחנו מבזבזים הרבה מאוד זמן על בירורים וחיפושים, והרבה מאוד כסף על טיפולים ותכשירים שלא בהכרח נותנים לנו את התוצאות שרצינו. 

אז הכירו שתי חברות חלוציות בתחום הקוסמטיקה והאסתטיקה, שהבינו שהעתיד כבר כאן בזכות הבינה המלאכותית, ופיתחו אפליקציות שגם מאבחנות במדויק, זמן אמת ומרחוק, את מצב העור שלנו, וגם ממליצות לנו על הטיפולים המתאימים. 

לאחר השקעה של משאבים וכספים במחקר נרחב, שתי החברות משיקות בימים אלו אפליקציות ייחודיות שנראה שהולכות לשנות את תחום הביוטי בישראל. 

מתוך סרטון אפליצקיית FACE IT (צילום: יח''צ)
מתוך סרטון אפליצקיית FACE IT (צילום: יח''צ)

FACE IT – אבחון קוסמטי לפנים

יובש, שומניות, פיגמנטציה, קמטוטים ועוד. לכל עור, ולכל אזור בפנים, יש את הבעייתיות שלו. ואחרי שבשנה האחרונה גילינו עד כמה אנחנו מתגעגעים, שלא לומר תלויים, בקוסמטיקאיות שלנו, חברת SR COSMETICS, הפועלת בתחום הקוסמטיקה כבר 15 שנה, החליטה למנף את המומחיות והידע המקצועי שלה, כדי לקחת את הייעוץ הקוסמטי כמה צעדים קדימה.  

החברה חברה ל- 'אקסיומה', חברת טכנולוגיה צעירה ודינמית המפתחת תוכנה לבינה מלאכותית ואלגוריתמיקה מתקדמת למערכת הביטחון ולחברות אזרחיות במטרה לפתח אפליקציה חדשנית שתיתן 

אבחון מדויק לבעיות עור והמלצה לטיפול. בימים אלו שתי החברות משיקות את האפליקציה הידידותית והפשוטה לתפעול, שמאפשרת לתת מענה מידי והמלצה לטיפול בבעיות עור לאלפי אנשים, בכל שעה ומכל מקום בעולם 24/7.

אפליקציה IBSA (צילום: ibsa)
אפליקציה IBSA (צילום: ibsa)

הכול תלוי בטיב המילוי
עוד אפליקציה שתעזור לכם לבחור את הטיפול האסתטי שיביא לכם את התוצאות המיוחלות, היא פיתוח של חברת אלמה ישראל המייבאת בימים אלו את חומרי מילוי הפנים החדשים של חברת התרופות IBSA השוויצרית.

לאחר שהחברה בדקה וחקרה צילומים של מליארדי פרצופים, היא פיתחה אפליקציה המזהה על פי צילום הפנים – איזה חומר מילוי יהיה הטוב ביותר עבור הלקוח או הלקוחה.

מהמחקר הנרחב שערכה החברה, עלה כי ישנן שלוש צורות פנים עיקריות: משולש, עיגול וריבוע, ולכל סוג של מבנה פנים יש אזורים שונים של אור וצללים היוצרים בהתאמה את האותיות M Y V. כאשר יש שינוי בנפח באותם האזורים של ה'אותיות' על הפנים, האור והצללים הופכים להיות בולטים יותר.
האלגוריתם של האפליקציה יודע לבחון את תמונת הפנים שהמשתמשים מעלים, להגדיר את צורת הפנים של המשתמש ולמצוא בהתאמה את האות. ומכאן, הרופא ידע להתאים את חומר המילוי ואופן ההזרקה, שיביאו לתוצאה הטובה והמומלצת ביותר, להדגשת היופי הטבעי של אותן הפנים.