לצד מחאות אינספור, אלו העוטפות את מגמת המראה הטבעי ואת הלוחמה בפוטושופ, עומדים מנגד הנתונים הבאים; משנה לשנה, גילאי המטופלים בהליכים אסתטיים יורד, הטכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת, הפיתוחים הופכים קלים ונוחים יותר, ולצד כל אלו הביקוש והדרישה לטיפולים בציבור עולה. בכתבה הבאה, תתקלו במושגים, חומרים וטכנולוגיות חדשים שחשוב להכיר בעולם האסתטיקה, לצד הטרנדים הכי חדשים שהגיעו כדי להישאר - ובעיקר מה המגמות החדשות שחשוב שנכיר? 

ד"ר אברי רווה, מומחה בינלאומי לכירורגיה פלסטית ובעל מרפאות בתל אביב, מסביר כי בשנים האחרונות החידושים בתחום הכירורגיה הפלסטית בכלל והרפואה האסתטית בפרט, מאפשר למטופלים להגיע למקסימום תוצאות במינימום התערבות פולשנית. 

ד''ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית (צילום: אורית פניני)
ד''ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית (צילום: אורית פניני)

"אכן, ישנה מגמה כללית חדשה של שילוב מכשור לייזר מתקדם שמטרתו חידוש העור ושיפור מרקם העור, יחד עם טיפולים אסתטיים מסוג הזרקות חומרי מילוי או לאחר ניתוחים – החיזוק בשילוב המכשור מדייק את התוצאה ומשפר את טווח הישארותה לאורך זמן. לדוגמא, ניתן לראות שכיום, להבדיל מלפני כמה שנים, כאשר מגיעים מטופלים לטיפול אסתטי, כמעט תמיד תהיה התערבות של מכשור לייזר או טכנולוגיה אחרת שתשפר משהו בתהליך", מספר ד"ר רווה, "למשל לאחר שנבצע מילוי נפח באמצעות חומר מבוסס סידן (רדיאס), נחזק ונמצק את העור, על מנת לשפר את מרקם העור באמצעות טכנולוגיית  ResurFX, ידית לייזר פרקציונלי הפועלת אך ורק בשכבות העמוקות של הדרמיס,  באורכי גל של  1565 ננומטר. היעוד העיקרי של ההליך הוא שיפור משמעותי של מרקם העור, ומראה חיוני מיד בתום המילוי". 

"צעד נוסף שנעשה בתחום למען חידוש העור באופן משמעותי, טוען ד"ר רווה, "הוא פיתוח חומר המשמש כביוסטימולטור חדש, סקולפטרה, המכיל מיקרו חלקיקים של (Poly-L-Lactic Acid) PLLA​ , והוא כיום בין החידושים הבולטים ביותר, המעודדים באופן מוגבר ייצור סיבי קולגן בעור ובכך ישפר את המראה ואת האיכות של העור".

חזה טבעי זה מאסט

בעולם ניתוחי החזה, נולדה מגמה בשנתיים האחרונות, להסיר שתלים ולחזור למראה גוף טבעי. הטרנד הזה התחיל בקרב ידועניות שהתחרטו על השתלים הקיימים, ואט אט זיהינו ביקוש בקרב מטופלו לקבוע ניתוח להסרה. אולם לצד הרצון הזה, נוצרה עליה בביקוש להחליפם באופן אטרקטיבי, בהזרקת שומן עצמי לשדיים, שיטה בעלת יתרונות רבים להגדלת החזה באופן טבעי שנספג בגוף ומעניק מראה טבעי ואמיתי לחלוטין ובנוסף מדובר בהליך קצר יותר ופחות מורכב. לפי נתוני שנה שעברה, בארגון ה-fda  מדווחים על למעלה מ- 25% מהנשים שעברו הגדלת חזה ובוחרות להסיר אותם. ד"ר רווה מסביר כי "הטרנד להסרת שתלים מגיע מכל מיני סיבות בעיקר בשל רצון המטופלות למראה טבעי, ותחושה טבעית של השד. 

ד''ר טל נחליאלי, מומחה בכירורגיה פלסטית (צילום: יח''צ)
ד''ר טל נחליאלי, מומחה בכירורגיה פלסטית (צילום: יח''צ)

ד"ר טל נחליאלי, מומחה בכירורגיה פלסטית, מעיד על מגמה חדשה באסתטיקה של העור שהולכת ומקבלת תהודה והיא שימת הדגש על יצירת קולגן בעור, עידודו וחיזוקו. ייצור הקולגן בגוף האדם מאט עד כדי עצירה מוחלטת בשלבי גיל ה30 – שנים רבות שמחקרים מעידים כי חלק נכבד מנראות תהליך הבשלות של העור, הוא הפסקת ייצור הקולגן בעור ועל כן קיימות עשרות שיטות להגביר את ייצורו בגוף ובעור. בנוסף, לפי הסטטיסטיקה של האיגוד האמריקאי ASAPS מהעשור האחרון  (2012 עד 21 )  נראתה עליה משמעותית של עשרות אחוזים במכשור מבוסס אנרגיה, חומרי מילוי, פילינגים ובעיקר ביו סמיולטורים  (חומרים המוזרקים ולא לטובת מילוי אלא ליצירת קולגן באופן עצמתי )".  

EmbraceRF Morpheus8 FaceTite_Side (צילום: יח''צ)
EmbraceRF Morpheus8 FaceTite_Side (צילום: יח''צ)

"טכנולוגיה חדשה קיימת כיום בשוק האסתטיקה והיא גורמת ליצירת קולגן כפול. פלטפורמה ייחודית, ה- MORPHEUS8 -  RF (אנרגיית תדרי רדיו) המשלבת מיקרו מחטים ייחודיות  החודרות באופן מינימלי לעור ומעודדות חידוש ויצירת קולגן  בשכבות העמוקות יותר של העור- היא הבשורה התורנית לשנה זו", מסביר ד"ר נחליאלי.   " בין היתרונות הבולטים של הפלטפורמה הם הידוק העור (סקין טייטניג) ריענון וחידוש העור תוך כדי חימום הרקמה והשריר מבפנים. ז כאשר נטפל באמצעותו מיד לאחר טיפולי הזרקה- עידוד יצירת הקולגן יהיה כפול והעור יזכה במתיחה". עוד מציין הד"ר כי  "הפלטפורמה החדשה מהווה צעד משמעותי נוסף אל עבר התוצאה הקרובה ביותר לזו של ניתוח פלסטי, באמצעות טיפול מרפאתי. אין ספק שמדובר בעליית מדרגה, שממשיך את המגמה שהתפתחה בשני העשורים האחרונים של שימוש בטכנולוגיות לדחייה או מניעת הצורך בניתוחים, לקבלת תוצאה מרבית והימנעות מהרדמה כללית וסיבוכים המאפיינים כל ניתוח באשר הוא".    

"לפני חמש עד עשר שנים, מסביר נחליאלי, "טכניקות ההזרקה של חומרי מילוי היו, מה שמוגדר כיום, תסמונת הזרקת יתר, ועל כן, חומרי מילוי היו מזוהים עם פרצופים מלאים יתר על המידה, רחוקים מהמראה הטבעי של המטופל ולא בהכרח מלא בהבעות פנים. "כיום, הגישה המקובלת היא גישת "less is more" – כלומר נזריק הרבה פחות ונראה הרבה יותר ( טוב) . גם השיטה הזו מחזקת את הגישה לייצר יותר קולגן בעור ולהזריק הרבה פחות ווליום של חומר" מחזק ד"ר נחליאלי.  

"בנוסף,"  מחדש ד"ר נחליאלי, "השנה נכנס שחקן חדש מסוג בוטוליניום טוקסין, או בשמו הגנרי: בוטוקס, רעלן שמהותו  להרפות את השרירים ולהקנות מראה עור חלק עם קמטי הבעה מופחתים, בשם קסיאומין.  הרעלן החדש מבטיח להיות חומר טוב יותר מקודמיו בשוק, מכיל רק את הרעלן מסוג A, והמשמעות של זה  היא פחות סיכון של דחייה כנגד החומר המוזרק לעומת רעלנים אחרים.  הוא היחיד ללא צורך בשמירה בקירור ועל כן אין סיכון לפגיעה במהלך שרשרת ההובלה, הוא נשאר יציב ובטוח, בנוסף הוא נושא בגאון את כל אישורי ה- FDA  האמריקאי, CE  האירופאי, וכמובן את משרד הבריאות הישראלי. הוא כבר נמכר ב 25 מדינות, והשנה הגיע לישראל וכצפוי, הציף וכבש את תחום ההזרקות בשל התכונות הייחודיות שלו. גם מבחינת האפקטיביות, הביצועים שלו הוכחו כיעילים, אפקטיביים והוכחו קלינית.  הוא מיוצר על ידי חברת תרופות מוכרת בשם מרץ (Merz)  האחראית גם לבשורה האחרונה בעולם חומרי המילוי, רדיאס, חומר מילוי ייחודי מבוסס סידן, הנמכר בכל העולם כבר שנים רבות כבחירה מוצלחת של רופאים".

"לאחרונה הגישה בקרב כל טיפולי הקליניקה, החל מניתוחים, שתלים, מילוי נפחים מתיחות פנים ומכשור למיצוק – היא אחת: 'אנדר קורקשן' אומר ד"ר רווה. "מדובר בגישה שמטרתה לשדרג ולייפות את המראה הטבעי תוך כדי העדר מקסום של הטיפול. למשל בניתוחי מתיחת פנים, נמליץ לא להגיע למתיחה המקסימלית האפשרית, כדי לא לגרום לנזקים מיותרים ואולי בלתי הפיכים. בכל הקשור למילוי נפחים, נשמור על נפח אופטימלי ונחלק את טיפולי המילוי לכמה שלבים על מנת שלא נמלא יתר על המידה והתוצאה לא תשביע רצון". 

לצד רופאים ומומחים בתחום, גם חברות אסתטיקה בינלאומיות נקראות לדגל אל מול הדרישה של התחום להתקדם ועל כן מפתחות מייצרות ומייבאות את החומרים החדשים בשוק וממש לקראת סוף 2021 הושק מוצר שעונה על דרישת המטופלות בשם סטליאג' ליפ פלוס-  סטילאג' ליפ פלוס הוא חומר מילוי מסוג חומצה היאלרונית חדש מסדרת חומרי המילוי של המותג, וייחודיותו היא  בכך שהוא מכיל אנטי אוקסידנט טבעי- מניטול (חומר נוגד חמצון) להאטת תהליכי הזדקנות ולתוספת לחות לשפתיים למראה זוהר. המוצר הזה פותח בכדי לתת מענה לצורך של נשים בנפח משמעותי יותר מהנראות הרגילה המתקבלת בהזרקות חומצות לשפתיים. כיום, לצד ההתעסקות במראה השפתיים – חשוב למטופלות ולרופאים שהמראה הסופי יהיה מראה שפתיים מלאות, תוך שמירה על עקרון המראה הטבעי.  כך נוצר מוצר המותאם למבנה השפתיים שעשויות ריריות, נטמע היטב בשפתיים ומשאיר תוצאה הומוגנית ואסתטית, שנשמרת כשנה.