גופי תאורה נחשבים לפריט עיצובי המעניק לחלל בו הם מוצבים טאצ' ייחודי. לא פעם נגלה שמדובר ביצירות אמנות של ממש. בשנים האחרונות עברו לקדמת הבמה מעצבי תאורה ישראלים שלצד קריאטיביות מתפרצת וכשרון אין קץ, מביאים לנו הרבה כבוד בעולם, כשהם זוכים בפרסים בינלאומיים ויצירותיהם הופכות לשם דבר בכל רחבי תבל. 
לצד חובבי העיצוב נגלה שגם בקרב צרכנים רבים עלתה המודעות לבחירה בגופי תאורה איכותיים, מעוצבים ומותאמים אישית לחדרי הבית השונים. שיטות העבודה של המעצבים הולכות ומשתדרגות וגם השימוש הנרחב בחומרי גלם שונים דוגמת עץ, פליז, מתכת וזכוכית הופכים את גופי התאורה לפריט עיצובי שהוא חלק בלתי נפרד מהלוק הכללי אותו נרצה להעניק לחלל בו הם מוצבים.

מעצב התאורה אסף וינברום (צילום: איה ווינד)
מעצב התאורה אסף וינברום (צילום: איה ווינד)

אסף וינברום (41) נחשב לאחד ממעצבי התאורה המובילים בישראל, כשגופי התאורה שלו מארחים לחברה בבתים רבים בארץ ובעולם. וינברום בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר, פעיל כבר שנים בסצנת העיצוב המקומית והבינלאומית כשעבודותיו נעות על התפר בין עיצוב לאמנות: עיצוב גופי תאורה בעץ תוך שילוב טכניקות עבודה מסורתיות וטכנולוגיות בנות זמננו. הוא מוכר בקו המינימליסטי המאפיין את יצירותיו והחומר האהוב עליו הוא עץ. וינברום מוקסם מהכוח שיש לחיתוך הישר בחומר הטבעי.
בשואו רום החדש של וינברום בתל אביב תגלו חנות קונספט שהיא גם סטודיו וגם מעבדת ניסויים בסגנון merci בפריז- חוויה טוטאלית של מעצב. השואו רום ממוקם בקרבת הנגרייה ומפעל החשמל - קרבה המאפשרת חופש יצירתי מיוחד והתנסות מעניינת עם מגוון חומרים. במקום תגלו גופי תאורה בעיצוב מסקרן ושונה בנוף.

שואו רום אסף וינברום - בר יוחאי 20 תל אביב
שעות פתיחה: ימים ראשון- חמישי: 9:00-16:30

המעצב התעשייתי והאמן דור כרמון (צילום: גל גאון)
המעצב התעשייתי והאמן דור כרמון (צילום: גל גאון)

המעצב התעשייתי והאומן דור כרמון הוא בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי ב-HIT ופועל כבר קרוב ל- 15 שנה בתחום העיצוב התעשייתי. בשנת 2013 הקים סטודיו הנושא את שמו. כרמון מותח את גבולות השימוש בטכנולוגיות וחומרים שונים ומציע בנוסף לגופי תאורה גם מוצרים בייצור המוני ובמהדורות מוגבלות. בעבר עיצב סטודיו כרמון את ספת הווידויים בחדר האח הגדול, ספת העישון והאיים במטבח של הבית הכי מפורסם בטלוויזיה.

מאוורר תקרה LOTUS של swing מבית טכנולייט בעיצובו של המעצב דור כרמון (צילום: סטודיו דור כרמון)
מאוורר תקרה LOTUS של swing מבית טכנולייט בעיצובו של המעצב דור כרמון (צילום: סטודיו דור כרמון)

כרמון קיבל הכרה בינלאומית כשזכה בחודש מאי השנה יחד עם מותג מאווררי התקרה swing מבית טכנולייט בפרס iF DESIGN AWARD למצוינות בעיצוב בקטגורית Building technology, לצד מותגים בינלאומיים בולטים כמו Ring של חברת Amazon ו- Nest של חברת Google. המאורר המנצח בעיצובו של כרמון עוצב בהשראת פרח הלוטוס ומכאן גם שמו Lotus. הפרס בו זכה כרמון יחד עם טכנולייט נחשב לאחד מפרסי העיצוב החשובים בעולם, שמוענק מזה 70 שנה מטעם ארגון העיצוב העצמאי International Forum of Design.
ייחודו של מאוורר swing דגם לוטוס של טכנולייט וכרמון הוא במבנה גוף יצוק ביחידה אחת: להבים, מנוע ותאורה. באמצעות הזרקת פלסטיק יצר כרמון את מבנה ה-unibody המורכב מ- 6 ברגים בלבד. האווירודינמיקה שהושגה בזכות טכנולוגיה ייחודית זו אפשרה זרימת אוויר שקטה ויעילה. השלט והפונקציות החכמות מאפשרות שליטה במהירות ובאור לטובת פתרון קירור פונקציונלי ואסתטי.

מעצב המוצר דן יפת (צילום: BORIS HODONOU)
מעצב המוצר דן יפת (צילום: BORIS HODONOU)

המעצב דן יפת (49) למד עיצוב תעשייתי בבצלאל בירושלים והשלים את לימודיו באקדמיית ריטפלד באמסטרדם. בתום לימודיו הקים סטודיו עצמאי בעיר ההולנדית ובשנת 2005 עבר לפריז, שם הוא חי ועובד עד היום. עבודותיו של יפת מוצגות בגלריות ובמוזיאונים, והוא התפרסם בזכות גופי התאורה Baloons, Muffins ו- Shadows המשווקים בארץ בלעדית בהביטאט.

גוף תאורה Muffins של המעצב דן יפת להביטאט (צילום: מרטין שום)
גוף תאורה Muffins של המעצב דן יפת להביטאט (צילום: מרטין שום)

סדרת גופי התאורה Muffins בעיצוב דן יפת מזכירים בצורת האהיל התפוחה מאפינס בסקאלת גוונים שקופים של בגוונים נטרלי, אפור מעושן או צהבהב-חום. המנורות מיוצרות בניפוח זכוכית מסורתי ומונחות על בסיס עץ אלון טבעי. הן מגיעות בגרסה עומדת וכמנורת תקרה, ובתוכן צף רפלקטור. בתהליך העיצוב משולבות שיטות ייצור קלאסיות, דוגמת ניפוח הזכוכית לצד שיטות מתקדמות וטכנולוגיות חדשניות.