פעמים רבות כשנרצה לשדרג את הבית נגלה שגם החלפת דלתות הפנים תעשה פלאים למראה החללים השונים. זאת בשל העובדה שבשנים האחרונות הפכו דלתות הפנים לפריט עיצובי המתכתב עם הקונספט הכללי של החלל בו הן מוצבות. בבתים, בדירות ובפרויקטים שונים מככבות כיום דלתות שפרט לתפקידן כחוצץ המפריד בין חדרי הבית השונים, הן גם יספקו טאצ' ייחודי ושפה עיצובית שונה ומסקרנת.

דלת פנים מקולקציית FRAMES, רב בריח. מחיר החל מ: 2,500 שקלים (צילום: תמי בר שי)
דלת פנים מקולקציית FRAMES, רב בריח. מחיר החל מ: 2,500 שקלים (צילום: תמי בר שי)

בבואנו לבחור דלתות עלינו לבחור אותן כך שישתלבו בהרמוניה בחלל. יש להתאים את חומר הגלם לחלל בו הן מוצבות. כיום ניתן למצוא דלתות מעץ, פלסטיק, פורמייקה, זכוכית, פולימר ומתכת. לצד דלתות במראה טבעי נגלה גם כאלה הכוללות ציפוי או הצבועות בשיטת שלייפלק – שיטת צביעה איכותית במיוחד המקנה לדלת הפנים מראה אטום ואחיד.

דלתות פנים מזכוכית בעיצוב פיירו ליסוני להביטאט (צילום: glas)
דלתות פנים מזכוכית בעיצוב פיירו ליסוני להביטאט (צילום: glas)

גם לבחירת הצבע המתאים יש לתת דגש. כך למשל, בדירה המעוצבת בגוונים מונוכרומטיים ובסגנון נקי נשלב דלתות בגוונים מאופקים וניטרליים. יחד עם זאת, אם ברצוננו לספק זריקת צבע באמצעות דלת הפנים, נוכל להסתייע בדגמי דלתות בעלי גוונים נועזים יותר דוגמת שחור, אדום וכחול. בחללים בהם נרצה לשמור על אלגנטיות מאופקת נוכל להסתייע במניפת צבעים רכה של קרם, ורוד פודרה ואפור.

דלת נסתרת בחלל. עיצוב פנים: דניאל מיכאלי (צילום: שרון צרפתי)
דלת נסתרת בחלל. עיצוב פנים: דניאל מיכאלי (צילום: שרון צרפתי)

אלה מכם המתחברים למראה אינטימי וחם, יוכלו לבחור בדלתות בעלות מראה טבעי וגוונים שיאפשרו לנו להכניס את הטבע הביתה. כאן יככב העץ הטבעי על גווניו והוא יספק לחלל לוק חמים וביתי וישתלב במראה כללי של החדר. חובבי הצבע הלבן, יוכלו להיות בטוחים שגם כאן הם יקבלו את מבוקשם במראה מעודן. 

דלת דגם פרלין, דלתות חמדיה. מחיר החל מ: 1,600 שקלים (צילום: יח''צ)
דלת דגם פרלין, דלתות חמדיה. מחיר החל מ: 1,600 שקלים (צילום: יח''צ)

כיום שולט טרנד הסתרת הדלת והפיכתה לחלק בלתי נפרד מהקיר. "המגמה היא להסתיר כמה שיותר את הדלת פנים, להפוך אותה לחלק מהקיר וליצור חלל אוורירי וגדול עם פתחים נסתרים שאינם בולטים". אומר מעצב הפנים דניאל מיכאלי. "בדרך כלל זו הדלת שבעצם מולבשת באותו הגוון וחומר הגלם של הקיר, כך שהיא שקופה ומתמזגת בחלל". חשוב להזכיר שגם לידיות ולמשקופים תהיה השפעה מכרעת על המראה הכללי של הדלת. כיום מוצעים משקופים נסתרים וגם שלל דגמים של ידיות בסגנונות שונים שיאפשרו לכם להשיג את המראה המבוקש.

פרט להיבטים העיצוביים של דלת הפנים עלינו לזכור את מטרתה העיקרית ולבחור אותה בהתאם. דלתות הפנים הן אלה שמספקות לנו אינטימיות בחדרים והפרדה בין חללים. בחרו דלת פנים הכוללת רכיבים היוצרים בידוד תרמי ואקוסטי שמסייעים לוויסות נכון של רעשים וקולות. חשוב לבחור בדלתות בעלות טריקה שקטה וכמו כן, הקפידו שהדלת גם תכלול רכיבי אטימות ממים ורטיבות. ודאו שאתם מקבלים תעודת אחריות בעת אספקת הדלת אותה רכשתם.