הגשם, הרוחות והקור כבר כאן וזה בדיוק הזמן להתכרבל מתחת לשמיכת פוך מפנקת. כיום קיימים שני סוגים של שמיכות: אלה העשויות פוך טבעי ואלה המורכבות מפוך סינתטי. בעוד הפוך בגרסתו הטבעית עשוי נוצות ופלומת אווז או ברווז, את הפוך הסינתטי נקבל עם סיבים כמו מיקרופייבר והולופייבר. חשוב להבין שכל סוג עונה על צרכים אחרים ושניהם יספקו מענה הולם לחימום בחורף.
את שמיכת הפוך הטבעי נקבל במילוי של נוצות או פלומה של אווז או ברווז ברמות מילוי שונות. הפלומה נחשבת חומר טבעי ומושלם למילוי שמיכות. בין שלל היתרונות: מדובר בחומר המבודד הטבעי הטוב ביותר, שמיכות הפלומה "נושמות" יותר ומאפשרות איזון טמפרטורות טוב יותר. הפלומה מעניקה נוחות מקסימלית במהלך השינה.
הנוצות, בניגוד לפלומה, מאובזרות בכושר בידוד נמוך יותר וזאת בשל המבנה השטוח שלהן. ככל שאחוז הנוצות בשמיכה גבוה יותר, השמיכה שתרכשו תהיה כבדה יותר. אם אתם לא חובבי הז'אנר הכבד, העדיפו מילוי בעל אחוזים גבוהים יותר של פלומה על פני נוצות.

לשמיכת הפוך הסינתטית יתרונות רבים. הסיבים הסינתטיים הם אנטי אלרגניים והפוך ממנו עשויה השמיכה נחשב לטבעוני. ככל שהסיבים בשמיכה דחוסים יותר, רמת הבידוד תהיה גבוהה יותר. הפוך הסינתטי יודע לחקות את מאפייני הסיב הטיבעי ובדומה לו, אוגר חום ומווסת טמפרטורה בצורה טובה. בניגוד לפוך הטבעי, זה הסינתטי לא אוגר ריחות לוואי שמגיעים במהלך השנים ויתרונו הגדול הוא האפשרות לכבס אותו. קהל היעד של הפוך הסינתטי: קשישים, ילדים, הסובלים מאלרגיות וטבעונים.
בין אם בחרתם בגרסה הטבעית או בגרסה הטבעונית, כדאי שתדעו שגם למעטפת תהיה השפעה מכרעת על איכות השמיכה שתבחרו. ככל שמעטפת הבד צפופה ואיכותית יותר, היא תשמור על המילוי טוב יותר ותחזיק מעמד לאורך זמן רב יותר. כעת מוצעות שמיכות פוך ברשתות השונות במחירים אטרקטיביים במיוחד וזה בדיוק הזמן להצטייד באחת ולהעביר איתה את הלילות הקרים.

שמיכת פוך סינתטי, כיתן (צילום: עדי גלעד)
שמיכת פוך סינתטי, כיתן (צילום: עדי גלעד)

בכיתן מוצעות שלל שמיכות פוך טבעי וסינתטי. בין השאר מוצעת גם שמיכת פוך סינתטית המהווה תחליף לאלו מכם שלא מעוניינים בפוך הטבעי. כאן תקבלו שמיכה עשויות סיבים סינטטיים בהם: מיקרופייבר והולופייבר. הפיתוחים החדשים מאפשרים לווסת את הטמפרטורה ולאגור חום. גם כאן מוצעות שמיכות הפוך השונות במחירים מיוחדים של 119.40-599.40 שקלים.
התכרבלנו: אל תטעו ושהמילה סינתטי לא תאיים פה על אף אחד. מדובר בשמיכה שנתנה עבודה. היא אמנם היתה קלה אך בעלת נוכחות. התחושה העוטפת והמחממת הגיעה די מהר ותוך לא מעט זמן היה נעים וחמים במידה. לא הופתענו לגלות שגם כאן השמיכה התאבזרה ברשרוש האופייני אבל זה לא מנע מאיתנו לישון טוב.

שמיכת פוך טבעי, קסטרו הום (צילום: יח''צ)
שמיכת פוך טבעי, קסטרו הום (צילום: יח''צ)

בקסטרו הום יחכו שמיכות פוך טבעי וסינתטי. שמיכת הפוך הטבעי מגיעה בהרכב הכולל 50% פלומה ו- 50% נוצות קטנות. במסגרת חגיגת הנחות עד ה 1.2 המחירים משתלמים מתמיד ונעים בין 149.50-499.95 שקלים לשמיכות פוך סינתטי וטבעי יחיד וזוגית (בהתאמה). 
התכרבלנו: שמיכת הפוך של המותג כבדה מעט, רכה ועננית. התחממנו בתוכה במהירות שיא, תוך שניות והיה מאתגר לצאת ממנה. בגדול, השמיכה מעניקה תחושה נעימה ומלטפת. כיאה לשמיכות מהז'אנר היא כללה רשרושים אופייניים והסאונד המוכר של פוך טבעי נתן פה עבודה אבל היה שווה את זה.

שמיכת פוך סינתטי, ערד טקסטיל (צילום: עדי גלעד)
שמיכת פוך סינתטי, ערד טקסטיל (צילום: עדי גלעד)

ערד טקסטיל מציעה שמיכות מפוך טבעי וגם פוך סינתטי. שמיכת הפוך הסינתטית שדגמנו מגיעה כשהיא במעטפת 100% כותנה פרקל downproof ובמילוי סיבים סינתטיים חלולים היפו-אלרגניים. כעת במסגרת מחירי מבצע מחירי כל השמיכות מפוך סינתטי וטבעי נעים בין 125-999.50 שקלים. 
התכרבלנו: בשל העובדה שמדובר במילוי סינתטי הכנו את עצמנו לשמיכה מעיקה ומגושמת. בפועל קיבלנו שמיכה מאוד קלילה שמעניקה תחושת ריחוף של השמיכה מעל הגוף. היא מאופיינת בגמישות תודות לבד כותנה צפוף ואיכותי שעטף אותה. הטמפרטורה הרצויה והחמימות המתבקשים הורגשו תוך זמן קצר. התחושה הנעימה והמפנקת לא ויתרה גם כאן על הופעת אורח.

שמיכת פוך טבעי, גולף אנד קו (צילום: ערן סלם)
שמיכת פוך טבעי, גולף אנד קו (צילום: ערן סלם)

בגולף אנד קו תגלו שמיכות פוך בהן המילוי מורכב משילוב של פלומה ונוצות וגם שמיכות מהז'אנר הסינתטי. דגמנו שמיכה העשויה 50% פלומה, שנחשבת לחומר הטבעי המבודד ביותר. יתר מילוי השמיכה עשוי 50% נוצות. מחירן של שמיכות הפוך השונות כעת במבצע: 189-2,099 שקלים
התכרבלנו: מדובר בשמיכת הפוך הטבעי שהתגלתה כקלה למדי שהיה נעים להתכרבל בה. התחושה המחממת גם היא הגיעה במהירות. באופן לא מפתיע מוסיקת הרקע של רשרושי השמיכה המוכרים עלו למופע גם כאן אבל זה לא הפריע לנו לגנוב עוד כמה דקות בבוקר.

שמיכת פוך סינתטי, ורדינון (צילום: יח''צ)
שמיכת פוך סינתטי, ורדינון (צילום: יח''צ)

ורדינון מאפשרת לכם להתלבט בין שמיכות פוך טבעי וסינתטי. בין השאר מוצעת שמיכת פוך סינתטי עשוי 100% סיבי מיקרופייבר במעטפת בד פרקל, כותנה בצפיפות גבוהה. בד הפרקל מסייע במניעת הזעה ומקנה תחושת מגע נעימה ורכה. מחירי השמיכות השונות מוצעות במהלך ינואר ב- 50% הנחה. לדוגמא, שמיכות פוך סינתטי:  200-525. שמיכות פוך טבעי: 350-1,650 שקלים.
התכרבלנו: גם כאן תגלו שסינתטי היא לא מילה גסה. השמיכה היתה אמנם כבדה לסחיבה אבל על הגוף היא הפכה קלה ומרחפת. התחממנו תוך שניות ותחושת הכיף והחום הגיעו לארח לחברה די מהר. לשמחתנו לא היה בה חם מידי לאורך הלילה וההתכרבלות בה היתה מהנה.