כניסת השמש והאביב שמחכה מעבר לפינה, גורמים להתעוררות ניכרת בביקוש לטיפולים אסתטיים וניתוחי פנים, בעיקר בשל הרצון להתחדשות ולהגעה אל חגי האביב עם לוק מנצח. הניתוחים המבוקשים בתקופה זו הם בעיקר ניתוחים פלסטיים, מהסוג שדורש החלמה ממושכת, משום שעדיין יש זמן עד החג להחלים מהניתוח. על פי נתוני האיגוד האמריקאי לכירורגיה פלסטית, ממוקם ניתוח מתיחת פנים במקום ה-9 בפופולריות שלו ברחבי העולם כולו. 

ניתוח מתיחת פנים מתאים לשלב הזה שהפנים מרגישות נפולות, העור רפוי, ואם נגיד את האמת, זה מצב שרבים מתקשים לקבל אותו. לא מעט אנשים שמגיעים לשלב הזה בחיים, מסתכלים במראה ותוהים אותו הדבר כל יום – האם זה הזמן לניתוח מתיחת פנים? ובכן ההחלטה לבצע את הניתוח ואת השינוי היא מורכבת, כי רוב המטופלים לא מעוניינים בשינוי דרמטי של מראה הפנים, אלא שיפור משמעותי ותוצאות טבעיות. אז חשוב לדעת שניתוח מתיחת פנים (פייסליפט) הוא אחד הניתוחים הפופולריים בעולם האסתטיקה והוא יכול להיות מוצלח מאוד, אך עם מחויבות לא קטנה. כדי להבין למה לצפות, ד"ר אברי רווה, מומחה בכירורגיה פלסטית מסביר מהם הדברים שחשוב מאוד לדעת לפני שעושים ניתוח מתיחת פנים: 

לפני ואחרי. חשוב להיות מוקף בסביבה אוהבת (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של ד''ר אברי רווה)
לפני ואחרי. חשוב להיות מוקף בסביבה אוהבת (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של ד''ר אברי רווה)

1. אסור לעשן לפני ניתוח מתיחת פנים – במהלך ניתוח פייסליפט, מפרידים הרבה כל דם ואספקת הדם לפנים נפגעת. בקרב אנשים מעשנים, תאי הדם מאוד קטנים ואינם מתפקדים טוב לעומת אנשים שאינם מעשנים. כיוון שאספקת הדם לפנים נפגעת במהלך הניתוח, לאנשים מעשנים עלולה להיווצר הפרעה באספקת הדם עד למצב של היווצרות נמקים. לכן, חובה להפסיק לעשן לפחות חודש לפני הניתוח, ובנוסף יש לשקול טיפולים בתא לחץ על מנת לשפר את זרימת הדם לפנים.

2. הקלה ושיפור תוצאות הניתוח – הכנה לניתוח – קיימות פעולות מסוימות בהן ניתן לנקוט טרם הניתוח:
נטילת ארניקה כשבוע וחצי לפני וכחודש אחרי. ארניקה מורידה את הבצקות ושטפי הדם.
נטילת מוצרים או טיפולים שמחזקים ומייצרים קולגן – טיפול באמצעות סקולפטרה אשר נועד למצק את העור ולשמור עליו חיוני. סקולפטרה מעודדת ייצור קולגן לעור באופן מוגבר ובכך משפר את מראה ואיכות העור ומשמרת את תוצאות מתיחת הפנים לאורך זמן יותר. 

מיני ליפט. לשמור על מראה טבעי (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של ד''ר אברי רווה)
מיני ליפט. לשמור על מראה טבעי (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של ד''ר אברי רווה)

3. תקופת החלמה היא תקופה קשה, בעיקר נפשית – יותר מ-50% ממי שעובר ניתוח מתיחת פנים חווה איזשהו שינוי במצב הרוח ועלול לחוות דכדוך או ירידה במצב הרוח. שינויים אלה עוברים עם הזמן, אבל חשוב להיות מוקף בסביבה אוהבת, מכילה ותומכת בהליך. "לא משנה מה הסיבה, זכרו שהמפתח להיות מאושר בהחלטה על ניתוח מתיחת פנים הוא לעשות את זה בשביל עצמך, לא בגלל לחץ מבן זוג, חברים או תחושת תחרותיות עם הסובבים אותך", אומר ד"ר אברי רווה, מומחה לכירורגיה פלסטית.

4. מומלץ לא לבחון את עצמך במראה במהלך תקופת ההחלמה - פייסליפט דורש החלמה יחסית ארוכה של שבועיים וחצי כאשר בסופם אין החלמה מלאה, אבל כן אפשר כבר להסתובב בציבור ללא חשש. תוצאה סופית של מיני ליפט תגיע לאחר כמה חודשים. יש מקרים בהם כירורגים פלסטיים מסיימים את מלאכתם, אך זו לא הסתיימה כלל. תוצאות הניתוח לא נראות באופן מיידי. לכן, עד לתוצאה הסופית הפנים יכולות להיראות נפוחות, לא סימטריות, מתוחות מדיי או שצלקות יראו לא טוב. לאחר כמה חודשים ההחלמה תגיע לסופה וכך גם המלאכה תגיע לשלמותה.

ד''ר אברי רווה, מומחה לכירורגיה פלסטית (צילום: באדיבות המצולם)
ד''ר אברי רווה, מומחה לכירורגיה פלסטית (צילום: באדיבות המצולם)

5. חוסר תחושה באזור הפנים – מהניתוח ועד כשנה לאחריו, מרבית המטופלים יחוו חוסר תחושה באזור הפנים. זוהי תופעה טבעית לאחר ניתוח פייסליפט, ולוקח כשנה עד שהוא שהתחושה חוזרת.  

6. מתכננים דיאטה והפחתת משקל?  בצעו את הניתוח רק לאחר מכן!  במקרים בהם המטופל רוצה להוריד במשקל גופו, יש לתכנן את הניתוח רק לאחר סיום תהליך הירידה במשקל. הסיבה לך:  כשמאבדים משקל גוף, הפנים מרזות אף הן ואז העור עלול להיראות רפוי ונפול.

מארק גייקובס אחרי מתיחת פנים (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של ד''ר אברי רווה)
מארק גייקובס אחרי מתיחת פנים (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של ד''ר אברי רווה)

7. פייסליפט - לא לכל החיים – גם לאחר ניתוח מתיחת פנים, תהליך ההזדקנות שלנו ממשיך להתרחש, וכדי לשמור על התוצאה המקסימלית לאורך זמן, מומלץ החל מבערך כשנה אחרי הניתוח, לעשות טיפולים תומכים לשמירה על תוצאות הניתוח. מתיחת פנים לא פוטרת מהמשך טיפולים אסתטיים. רצוי וכדאי לשפר את המראה ולשמור על תוצאות הניתוח בעזרת טיפולים שונים כמו הזרקת בוטוקס או חומצה היאלורונית, לצד טיפולים במכשור אסתטי המעודדים ייצור קולגן ואלסטין.