חג פורים, כיפי וצבעוני ככל שיהיה, היה אתגר לעור שלנו. החל ממי שבחרו באיפור פנים או גוף מלא, ומי שבחרו לשלב עם זה תוספות אפקטים על העור, כמו עוד עור או חומרים המדמים דם, וגם אלו שבחרו לא להשקיע בכלל ורק הניחו איזו מדבקת אבנים על המצח, סיכנו במעט את העור. ברוב הפעמים, יש בחג הזה שימוש בחומרי דבק ואיפור סמיך שקשה להסיר ביסודיות, וכל אלו שקשה לנקות באופן הולם ובריא, עלול לגרום לגירויים בעור ולפגוע בבריאות שלו. 
ואם בניקיון בריא ונכון עסקינן, הרי שאנו קרבים בצעדי ענק לחג היהודי שהכי מקדש ניקיון יסודי שלא לומר ניקיון כפול – הלוא הוא פסח. אז אין כמו  מדריך בריא ונכון לניקוי עור הפנים בימים אלו, ויפה חג אחד קודם. 
הטיפ העיקרי לשמירה על בריאות העור ולהסרה יעילה של כל האיפור בחג, מסבירה ליאת הלפרט פליסר, סמנכ"לית ההדרכה של דרמלוג'יקה, צריך להתבצע בשלושה שלבים:

שלב ראשון – שלב 0, בסיס לניקוי הפנים. 
זהו שלב שמומלץ לבצע בכל ימות השנה, הוא לא דורש מאמץ והתוצאות שלו מדהימות. בשלב זה נעסה את העור בתכשיר קדם ניקוי על בסיס שמנים, יש לבדוק שהשמנים הם צמחיים כאשר בסיום העיסוי נשטוף במים. תפקיד השמנים הוא לסייע ולהמיס את כל רכיבי האיפור שנדבקו ואטמו את פני העור. תכשיר קדם ניקוי כמו precleans oil של דרמלוג'יקה לדוגמה יעשה את העבודה מאחר ובזמן הפעולה על פני העור הקרם מתפרק והופך למעטפת של שמן צמחי עבה המסוגל להמיס את רכיבי האיפור המסיבי וה-SPF הקיימים. 
כאשר לא מתבצע ניקוי אפקטיבי, לעור אין יכולת לספוג את המרכיבים החיוניים בתכשירים שנועדו לנקות ולשפר את מרקם העור. כך, קשה לטפל בעור ולהביאו למצב הבריא ביותר שלו. תהליך הניקוי בתכשיר מאפשר חדירה עמוקה ויסודית של כל ניקוי או קרם טיפולי.

ספיישל קלינסינג ג'ל של דרמלוגיקה, מסיר איפור של אלונה שכטר ומסיר איפור של עדה לזורגן לדיל קוסמטיקס,  (צילום: אורי גרון, אלכס גבלב, יח''צ)
ספיישל קלינסינג ג'ל של דרמלוגיקה, מסיר איפור של אלונה שכטר ומסיר איפור של עדה לזורגן לדיל קוסמטיקס, (צילום: אורי גרון, אלכס גבלב, יח''צ)

שלב שני - ניקוי כפול של העור 
לא מומלץ לשימוש בסבונים ודטרגנטים אשר עוינים לעור ומייבשים אותו. הניקוי הראשון, רצוי שיהיה במקרם קרמי כמו: ultra calming cleanser, אשר יבטיח להסיר באופן מוחלט את עודפי האיפור שעוד נותרו ואת שאריות הפרקלינס ורק לאחר מכן נשתמש בתכשיר הניקוי הייעודי. דוגמא טובה לכך הוא תכשיר הניקוי, Daily Glycolic Cleanser - מבוסס חומצה גליקולית שמקורה בקנה סוכר, ומטרתה להבהיר ולהחליק את העור וביכולותיה להסיר שכבת תאים מתים ואת הלכלוך שהם צוברים על העור. ג'ל הניקוי מכיל גם שילוב של חומצה אלפא הידרוקסית פעילה באמצעותה נעשית הבהרה וניקוי של העור. המטרה היא לנקות את פנים ללא סבון ודטרגנטים גסים, וללא פעולת הקצפה, ולא לפגום במעטה ההגנה הטבעי של העור. גם סבון הפנים של פולה בליק עונה על הצורך הזה ומותיר את העור נקי מבלי לייבשו.

ultra calming cleanser ו- Daily Glycolic Cleanserשל דרמלוג'יקה, סבון פנים של פולה בליק (צילום: יח''צ)
ultra calming cleanser ו- Daily Glycolic Cleanserשל דרמלוג'יקה, סבון פנים של פולה בליק (צילום: יח''צ)

שלב שלישי – החזרת לחות לעור
כאשר תהליך הניקוי מסתיים, חשוב מאוד להחזיר לעור את הלחות החסרה ולכן יש לבחור תכשיר סופח לחות כלשהו. מולטי אקטיב טונר של דרמלוג'יקה, המעושר במרכיבים היגרוסקופים (הסופחים אליו לחות) ומעליו שימוש בקרם לחות יכול לעשות לכם את העבודה. 

שגרת הטיפוח לא תלויה בחגים או אירועים מיוחדים ולכן ההמלצה היא לשמור על עור בריא לאורך כל ימות השנה. כמובן שאין להתעלם מכך שאיפור כבד הוא עקשן ועמיד בדרך כלל. אך, אם ישנה הקפדה יום יומית על הטיפוח, פורים הוא לא מכשול עבורנו מבחינת הורדת האיפור וחג פסח הוא אינו איום על העור- להפך.