החורף כבר ממש בסיומו, השעון כבר התחלף ואנחנו עוד רואים טיפות אחרונות של גשם. וכשהקיץ עוד שנייה מגיע, העור שלנו צריך להתכונן. כדי לשמור על עור הפנים שלנו  צריך לטפל בנזקי החורף ולהכין את העור לעוד קיץ ישראלי.

"הדעה הרווחת בקרב האוכלוסייה היא כי עור הפנים נפגע יותר בעונת הקיץ, אך אין הדבר בהכרח נכון", מסבירה לנו פולה בליק דיין, מומחית לקוסמטיקה מתקדמת ולרפואה טבעית. "הכל שאלה של הרגלים. כך שאם אתם משתמשים למשל במכשירי חימום או עושים אמבטיות מלאות אדים העור שלכם יהיה יותר יבש וחוסר ברק. הלחות הנמוכה באויר אף היא מאיצה את התהליך ואנשים הסובלים ממחלות עור כרוניות כמו סבוריאה ואטופיק דרמטיטיס מרגישים זאת על העור. 

פולה בליק דיין. להתגבר על נזקי החורף (צילום: אור גפן)
פולה בליק דיין. להתגבר על נזקי החורף (צילום: אור גפן)

"אם זה לא מספיק, מאכלים 'מחממים' (סליחה מראש לכל אוהבי החמין) או מנחמים פוגעים בקולגן. פגיעה בקולגן משמעותה ירידה בגמישות ובמרקם העור. לכל זה יש להוסיף את הקור שגורם לפגיעה בתפקוד בלוטות החלב והידלדלות שכבת השומן. לכן עור הפנים זועק להזנה על ידי החדרת לחויות והחזרת האלסטיות והברק המעידים על מראה בריא ומאוזן של העור.  

בניגוד לחורף הקריר וחסר הלחות, הקיץ הישראלי ידוע בטמפרטורות הגבוהות ואחוזי הלחות הגבוהים ולכן עור הפנים חשוף למספר סיכונים, הבולטים שבינהם, האחד נזקי השמש (כתמים, פיגמנטציה, אדמומיות); והשני, הפרשות של זיעה הגורמות לחומציות מוגברת - היכולים לגרום להופעת פצעים (חצקונים),הגברת אקנה, זיהומים ואדמומיות. 

לכן, פולה מוסיפה, שינוי בעונות דורש הסתכלות מחודשת על מלאי הקרמים הנמצאים בבית ובדיקה מודקדקת של רמות הגנה (SPF). חשוב לבדוק האם ישנם תכשירים עם חומרי הבהרה (בקיץ אסור להשתמש ואנשים הסובלים מכתמים חייבים לשים כובע), מוצרי האיפור (יותר קלים ופחות דחוסים ואוטמים), רבים נוטים לחשוב כי יש למרוח שפתון רק בחורף אך מומלץ גם בקיץ על מנת למנוע סדקים וכתמים 

חן רחמים ביטון קוסמטיקאית פרא רפואית, מחדדת כי בנוסף  יש להכניס לשגרה שימוש בפילנגים להורדת הצטברות של לכלוך. לדבריה כדאי אחת לשבוע להשתמש במסכה מזינה ומשקמת, לאכול מזונות עשירים באנטיאוקסידנטים (ירוקים, דגים, פירות יער) שבעלי יכולת חיזור גבוהות ועשירים בנוגדי חמצון, וכמובן לשתות מים ברמה המותרת על מנת להעניק מראה בריא ולחץ. 

יפה מקסימוב. לא לשכוח מקדם הגנה (צילום: אופיר הראל)
יפה מקסימוב. לא לשכוח מקדם הגנה (צילום: אופיר הראל)

אבל הדבר הכי חשוב לשמירה על עור הפנים לכל אורך השנה, מזכירה לנו יפה מקסימוב בעלים ומנכל"ית רשת קליניקות ביוטי טק, הוא להשתמש במקדם הגנה של 30SPF ומעלה כל בוקר לפני שיוצאים מהבית. בכל שהות ממושכת בשמש חובה לחדש את המריחה פעם בשעתיים לפחות.

טיפים של פולה בליק דיין לטיפול ושמירה על עור מאוזן : 

שטיפת הפנים - בקיץ אנו נוטים לשטוף את הפנים יותר מהרגיל, אך לא יודעים שזה גורם לגירויים ואדמומיות. אין צורך לשטוף את הפנים יותר מפעמיים ביום - בוקר וערב.
ניגוב הפנים – הטיפ שלי הוא להרתיח ליטר מים עם כף פרחי קמומיל. ממתינים שהמים יגיעו לטמפרטורת החדר, טובלים בצמר גפן ומנגבים בעדינות את העור. ההרתחה משחררת את השמנים של הקמומיל, ואלו מרגיעים ומחטאים. החליטה גם מרגיעה את העור ומטפלת בדלקות. 
מסכה ביתית - הנה לכם שימוש נוסף בקמומיל: את הפרחים המורתחים נסנן לקערה קטנה ונוסיף כפית דבש, כפית שמן זית וחלבון ביצה. התוצאה - יש לנו מסכה מעולה, אשר תשאיר את העור מבריק ורענן.
וזה לא הסוף, אפשר ליצור פילינג קמומיל ביתי - פשוט לקחת כפית פרחי קמומיל טריים/יבשים, לערבב עם כף קוואקר טחון, להוסיף מעט שמן זית ולמרוח על הפנים. את הפילינג יש להשאיר 10 דקות ולשטוף בעדינות.