תזונה, דיאטות והעור שלנו: הקיץ בפתח ואחת הבעיות בו היא הנזקים שנגרמים בעונה החמה לעור שלנו. אבל מסתבר שאפשר להגן על העור שלנו בעזרת תזונה נכונה. ד"ר מאיה רוזמן הסבירה מה קורה לעור שלנו בזמן הדיאטה וחשפה כיצד נוכל לשמור עליו מתנאי מזג האוויר הקשים בקיץ, יחד עם תפריט הירידה במשקל. "מים, מלח, ויטמינים ומינרלים - מה הכי חשוב? לקראת הקיץ הנה על העור שלנו בזמן הדיאטה".

הכיני פניך לקיץ: כך נטפל בעור הפנים לקראת העונה החמה
רעבים בלילה? הנשנוש שישביע אתכם ולא יוסיף קלוריות

מים: "כאשר לעור חסרה לחות, הפתרון הנכון אינו למרוח קרם לחות, אלא לספק את הנוזלים החסרים לעור ולגוף כולו בשתייה מרובה. הגוף צריך כמות מינימלית של נוזלים על מנת לייצר את השתן, דרכו מפרישים את הפסולת ותוצרי הפירוק של כל הפעילות המטבולית במשך היום. כאשר חסרים נוזלים, הגוף 'מעדיף' לפגוע בעור, ולא באיברים פנימיים אשר תפקודם חשוב".

מלח: "מייבש את העור, וגם - החטיפים המלוחים והבוטנים מכילים, פרט למלח, חומרים נוספים שדווקא הם עלולים לגרום להיווצרות הפצעונים - כמות גדולה של שומן טרנס או מטוגן".

דיאטה: "דיאטות כסאח לירידה מהירה במשקל גורמות לפירוק שומן גם בעור, ולמראה נפול וחסר חיות. דיאטות שמכילות כל מה שהגוף צריך - לא גורמות לפירוק רקמת שומן או חלבון בעור בצורה יוצאת דופן. יש כמובן ירידה באחוז השומן בכל השכבה התת עורית בכל הגוף וזה קורה במידה קטנה גם בפנים ואת זה אין אפשרות למנוע, אבל לא בצורה יוצאת דופן כמו שקורה בדיאטות כסאח ותפריטים לא מאוזנים".

עוד ציינה כי "מצד אחד דווקא ירידה באחוז השומן בפנים יכולה לתרום לעור יותר מתוח ופחות קמטי נפילה, מצד שני, העור נהיה יותר דק ולפעמים פחות מבריק. טיפול חיצוני נכון - קרמים נכונים שמכילים חומצות להתחדשות העור - יכול לתרום פלאים".

בהמשך מנתה את הוויטמינים החשובים ביותר וציינה כי חלק גדול מהם שומרים על השכבה החיצונית של העור שמגנה עליו, עוזרים לתקן את נזקי השמש ובכך מונעים פיגמנטציה מיותרת.

ויטמין A - נמצא בירקות כתומים והכי הרבה בגזר.

ויטמין C - בכמות גדולה בפלפל אדום, גוייאבה,קיווי, או תפוז - ויטמין C דרוש לייצור הקולגן בעור שלנו, וגם עוזר בהפחתת כתמי שמש.

ויטמין E - נמצא באגוזים ושקדים, דרוש לאלסטיות של העור ומונע יובש בעור.

ויטמין B2 - נמצא בבשר, ביצים ומוצרי חלב עוזר באופן מיוחד כנגד קשקשים או סבוריאה. עוזר בשיפור בזרימת הדם ותמיכה בפעילות מערכת החיסון, נגד פצעונים.

לאחר מכן, חשפה את המינרלים החשובים ביותר לתשומת לב: "אבץ הוא מינרל הנמצא במזונות כגון גרעינים, אגוזים, ביצים, לחם מחיטה מלאה (וגם לחם קל). הוא מפחית מצבי דלקת שונים, בעיקר דלקות עור".

עוד אמרה: "מאחר שפצעוני-אקנה הם בעצם דלקת חיידקית, האבץ יכול לעזור להילחם בדלקת זו. האבץ גם משפיע על המאזן ההורמונלי בגוף, ובכך מונע יצירת חומרים הגורמים לעור להיות שומני. סלניום, ידוע כמינרל נוגד חמצון שעל פי המחקרים מונע הזדקנות מוקדמת של העור, הוא נמצא למשל באגוזי ברזיל בכמות גדולה".