בהתחלה מתאהבים, עפים לשמיים, הכל ורוד ורומנטי, אהבה עיוורת. ככל שהקשר מתקדם עולות הבעיות, החסרונות אחד של השנייה, המציאות והשגרה שמתדפקות על הדלת. לעתים מצליחים להתגבר על המכשולים, הקשר מתחזק ומתגבר, אבל בפעמים אחרות נפרדים. רוב האנשים יחוו כמה וכמה פרידות עד שיגיעו לזוגיות טובה, מכבדת, מכילה וכמובן עם סקס מעולה. פרידה איננה נעימה לאף אחד, והיא יכולה להגיע מכיוון חד צדדי או להיות לגמרי מוסכמת על שני הצדדים, כך או כך יש שברון לב, תחושת אובדן אהבה והרגשה לא נעימה עד כדי קשה מאוד.

איך מתמודדים עם לב שבור אחרי פרידה? מה לעשות אם את לא יכולה להפסיק לחשוב עליו? שבע דרכים איך להתגבר על לב שבור ולהמשיך הלאה:

להיות ברגע
 
אשרי לעצמך לכאוב ותשהי בכאב. הוולידציה לרגשות הקשים, שאת חווה כעת, תעזור לך להכיל את הכאב ולהתקדם ממנו בצורה בריאה ושלמה יותר. שברון לב זה כואב נקודה, ואת אדם עם רגשות – אין שום דבר פסול בכך. התאבלי על הקשר – בכי, כעס, בלבול, זעם, תשישות, תחושת חוסר אונים – כל אלו לגיטימיים והגיוניים בעקבות אובדן מערכת יחסים אהובה. הראי לעצמך חמלה ותני לעצמך רגע להיות כאובה לפני שאת מחפשת איך להמשיך הלאה.

לגיטימי לכעוס, לבכות ולהתאבל על הקשר (צילום: אינגאימג')
לגיטימי לכעוס, לבכות ולהתאבל על הקשר (צילום: אינגאימג')

זיכרון מתעתע
 
ברגע שנפרדים, הלבד והדמעות מסתירים את כל הסיבות למה הייתם צריכים להיפרד. נסי להיזכר למה בעצם נפרדתם? מה היה כל כך רע? מה לא הסתדר בקשר? על איזה מכשולים לא הצלחתם להתגבר? מה היווה בעיה ואי אפשר היה להתפשר עליו? כל הסיבות האלה הן כנראה סיבות מספיק טובות שהביאו את אחד מכם או את שניכם למסקנה שעדיף לכם להיות בנפרד. בעזרת סיבות הגיוניות יהיה יותר קל להבין למה עדיף לך להיות בלעדיו, כך גם תוכלי להגדיר טוב יותר מה את מחפשת בזוגיות, או אולי את מעדיפה להיות קצת לבד.

BFF: חברות טובות
 
הקיפי את עצמך באנשים שמרימים אותך למעלה. זה הזמן להעלות בחכתך את כל החברות הכי טובות - החברות שמצחיקות אותך, שמפרגנות לך ושעושות לך טוב בנשמה. תפגשי עם חברות טובות ובני משפחה שמעלים לך את האנרגיה, גם אם רק בזמן המפגש תצחקי ותרגישי טוב לכמה רגעים קצרים זה יעזור לך בתהליך ההחלמה ובמצב הרוח הכללי.

הסחת הדעת
 
אחרי שנתת לעצמך כמה ימים להתאבל על הפרידה, הגיע הזמן להתקדם ודרך טובה לעשות את זה היא להסיח את הדעת עם דברים משמחים, או גם סתם דברים שבשגרה, העיקר לא לחשוב עליו. פתרון אחד כפי שכתבתי למעלה יכול להיות חברות טובות, בנוסף תוכלי לראות סרט, ללכת למסיבות, לעבוד שעות נוספות, הליכות או ספורט מסוג אחר – כל דבר שיסיח אותך מלחשוב עליו ועל הריח שלו ולחשוב יותר על כל דבר אחר שלא קשור אליו. בתור התחלה, כל דבר יזכיר אותו – שיר ברדיו, ריח של גבר אחר שיעבור מולך ברחוב, בגד שלו שתמצאי אצלך, תמונות בטלפון ועוד. ככל שתצליחי להסיר יותר דברים שקשורים אליו, כך תוכלי פחות להיזכר בו ויותר להתגבר עליו ולהמשיך הלאה.

בהתחלה כל דבר יזכיר לך אותו (צילום: אינגאימג')
בהתחלה כל דבר יזכיר לך אותו (צילום: אינגאימג')

אנפרנד בהול
 
הסחת הדעת הראשית בעת המודרנית היא הרשתות החברתיות – את חברה שלו בפייסבוק? את עוקבת אחריו באינסטגרם? – תעשי לעצמך טובה גדולה ותנתקי את כל החברויות האלה. את לא צריכה להכאיב לעצמך ולראות אותו ממשיך הלאה, מה גם שסביר להניח שהוא כאוב בדיוק כמוך, פשוט בפייסבוק הכל happy happy, אבל כולנו יודעים שמאחורי הקלעים יש את החיים האמיתיים וזה לא הכל חיוכים ואוכל טעים ופוטוגני. רצוי לעדכן גם חברות "טובות", שמספרות לך על כל צעד שלו, מה הוא עושה, מתי ועם מי – שאת עכשיו מתגברת עליו, ושכרגע את מעדיפה פשוט לא לשמוע עליו.

צ'אנקי מאנקי
 
גלידה ושוקולד! אין על אוכל מנחם וכמו שכבר כתבתי – תראי לעצמך חמלה. אם גלידת בצק עוגיות על עוגת שוקולד חמה מצופה בסירופ שוקולד וסוכריות צבעוניות זה מה שעושה לך עכשיו טוב – לכי על זה! חיים רק פעם אחת. .

"הזמן עושה את שלו"
 
הזמן לא עוזר להתגבר על הכאב ממש כאן ועכשיו, זה לא פתרון קסם, אבל חשוב לדעת שכל יום שיעבור פחות יכאב ויהיה קל יותר. חשוב לתת לזמן לעשות את שלו, ולדעת שזה יהיה קל יותר למחרת וכך ככל שהימים יעברו תתגברו והחיים ימשיכו הלאה. תגידי את זה לעצמך בקול: "מחר יהיה לי קל יותר!", "עוד שבוע אני כבר אהיה פחות כאובה", "מחרתיים יהיה פחות קשה".

שלך,

לימור

לימור בנדל, מורת דרך לענג, מלווה זוגות ויחידים ליצירת חשק מיני ותשוקה לאורך שנים. בואו לקבוצת הפייסבוק שלי מתעוררים ביחד לעוד פוסטים בנושא.