נשירת שיער היא אחד הדברים שרבים מאיתנו סובלים ממנו, אבל לא תמיד אנחנו יודעים מה לעשות כדי למנוע אותה. ד"ר מאיה רוזמן הסבירה בתוכניתה ממה נובעת התופעה ואיך התזונה יכולה לסייע להשאיר את השיער על ראשנו

רוצים שיער מלא יותר? אלה הדברים שאסור לכם לעשות
גברים - מפחדים להקריח? אל תשתו את המשקאות האלו

"נשירת שיער יכולה לנבוע מגנטיקה, מעונת השנה, מסטרס", ציינה המומחית, ואז פירטה מה במזון שאנחנו אוכלים יכול לגרום לנו לאבד את השיער שלנו. 

1. "חוסר בחלבונים בתפריט: השיער נבנה מחלבון, וצומח ומתארך כל יום מהחלבון שאנו אוכלים. כשלא אוכלים מספיק חלבון (כמעט גרם חלבון לכל ק"ג משקל גוף) הדבר גורם לנשירת שיער".

2. "חוסר בברזל בתזונה - גם הוא גורם לנשירת שיער. במקרים של צמחונות לפעמים שוכחים למצוא תחליפים לבשר ולדגים, ומגיעים למצב של אנמיה מחוסר ברזל".

3. "חוסר בוויטמין B12 - ויטמין זה נמצא רק במוצרים מן החי - ביצה, בשר ודגים, מוצרי חלב. לפעמים גם כשאוכלים מספיק, הוויטמין לא נספג, כי לספיגתו דרוש גורם מיוחד שנמצא בקיבה. אם יש חומציות יתר או הליקובקטר פילורי או כיבים עלולה להיות בעיה בספיגתו, וכשנוצר מחסור בוויטמין זה יש נשירת שיער רצינית, בעיות זיכרון, מצב רוח לא טוב, חולשה ושינה לא טובה. מי שצמחוני או טבעוני או סובל מבעיות קיבה, יכול לקחת תוסף של ויטמין B12, יש בכדורים למציצה מתחת ללשון, הכמות שם ענקית אבל זה לא נספג, וגם אם כן - עודף ויטמין B12 מופרש החוצה בשתן ואינו מזיק".