האם תזונה לא נכונה יכולה לפגוע בזיכרון שלנו? ד"ר מאיה רוזמן התייחסה בתוכניתה ב-103FM לסוגייה ומנתה את המאכלים שמשפיעים לנו על הזיכרון.

"קודם כל צריך לזכור שהזיכרון שלנו, או יותר נכון השכחה, מושפעים מהרבה דברים שלא קשורים לתזונה - סטרס למשל, עודף מטלות, גיל, וכמובן שיש קשר לתזונה. תזונה לא נכונה בהחלט יכולה להפחית זיכרון", אמרה ד"ר רוזמן.

לאחר מכן מנתה את מרכיבי מזון שיכולים להשפיע על הזיכרון:

"לציטין: לזיכרון לטווח ארוך - חשוב לאכול כל יום ביצה, כי היא מכילה לציטין וכולין, שדרושים לתפקוד המוח.

אומגה 3: כדאי לשלב דגי ים פעמיים בשבוע כי יש בהם אומגה 3 שמשפרת את זרימת הדם למוח ואת הזיכרון. היא נמצאת גם באגוזי מלך, צ'יה ופשתן.

ויטמין A: לפי מחקרים, גזר אחד ליום יעזור לזיכרון כי ויטמין A  מגן על תאי המוח".

לאחר מכן התייחסה למיתוס שאומר שכדאי לאכול שוקולד לפני מבחן. "יש בשוקולד קפאין שגם הוא קצת מעורר אותנו. יש בו סוכר שנותן לנו אנרגיה זמינה למוח, ויש בו גם לציטין. אז זה נכון ששוקולד לפני מבחן עוזר לנו, אבל זה לזמן קצר יחסית. אם המבחן ארוך, עדיף לשלב גם פירות יבשים או כריך, בנוסף לשוקולד", הסבירה ד"ר רוזמן. 

ומה פוגע בזיכרון? "הרבה אלכוהול, חומרים משמרים וממתיקים מלאכותיים. כל אלה חומרים סינטטיים שלא אמורים להיכנס לגוף, הראו שהם קצת עלולים להשפיע על המוח", אמרה והוסיפה: "חסר שעלול לפגוע בזיכרון הוא חסר ב-B12 שגורם לבעיות זיכרון מאוד קשות, עד שאפילו שוכחים שמות של אנשים קרובים".

"מי שצמחוני או טבעוני, צריך מאוד לשים לב. הרבה פעמים גם B12 לא נספג טוב דרך הקיבה. מי שיש לו בעיות קיבה גם צריך לשים לב. איך יודעים אם חסר או לא? יש בדיקת דם מיוחדת ל־B12 שכדאי לבקש אותה, נותנים אותה פעם בשנתיים", סיכמה. 

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.