אלפי בני נוער צפויים לעבוד במהלך החופש הגדול ובימים אלו אף יוזמות רשויות מקומיות ירידי תעסוקה לנוער. דני טל, מומחה לפעילות גופנית בשירותי בריאות כללית, מפרט שורת המלצות בריאותיות לבני נוער, אשר עובדים בחופשת הקיץ.

אל תוותרו על שעות שינה: אולי קצת קשה להתרגל לרעיון שצריכים לקום מוקדם בבוקר לעבודה, בזמן שחברים אחרים שקועים עדיין בשינה עמוקה אחרי שבילו כל הלילה, אבל  גם לעצמאות יש מחיר. בלי שבע-שמונה שעות שינה בלילה יהיה קשה מאד לתפקד במשך היום בעבודה.

שימרו על הגב שלכם: אם העבודה כוללת הרמת משאות כבדים, להשתדל להימנע מלכופף את הגב לכיוון חפץ כבד שצריכים להרים. במקום זה, לכופף את הברכיים ולנצל את כוח הרגליים כמנוף להרמתו.  

שמרו על כושר גם בעבודה: אולי זה לא כל כך מסתדר, אבל מתברר שגם בעבודה משרדית אפשר לעשות קצת כושר. איך? פשוט מאד: אם עובדים בבניין משרדים וצריכים להגיע מדי פעם למשרד בקומה אחרת, למה שלא לנצל את המדרגות הרגילות לעליה ברגל במקום להשתמש תמיד במעלית או במדרגות נעות? ככה גם משפרים את הכושר האירובי וגם שורפים כמה קלוריות עודפות, דבר שיעזור לשמור על משקל תקין. 

זכרו: עלייה במדרגות (שלוש קומות) גורמת לגופנו הוצאה אנרגטית הגדולה פי ארבע מזו המתרחשת בעליה במעלית.

אל תדלגו על ארוחת בוקר אם עובדים בישיבה כל היום ובוודאי אם מועסקים בעבודה פיזית, ארוחת הבוקר היא זריקת המרץ. היא תאפשר לשמור על רעננות, ריכוז ואנרגיה בחלק הראשון של היום לפחות.

נצלו את ההפסקות הקצרות בעבודה להתרעננות הכוללת כמה תרגילי מתיחה לאזור הגב והשכמות, אכילת חטיף (מומלץ פרי) ושתייה (מומלץ לא ממותקת).

השתדלו להפחית באכילת מזון מהיר: זלילה מוגזמת של  פיצות, המבורגרים צ'יפס וכדומה בארוחות הצהריים או הערב עלולה "לתרום" כמה קילוגרמים מיותרים במהלך הקיץ וגם לגרום כבדות ועייפות בשעות העבודה ואחריה.  ארוחה מבושלת הכוללת בשר עוף, דגים, סלטים וכד' בריאה , מרעננת ולכן עדיפה בהרבה.

הגנו על עצמכם מפני השמש אם מבלים את רוב שעות היום תחת כיפת השמים בעבודות כמו גננות, חלוקת דואר, קטיף וכד',  ובוודאי אם  מדריכים בקייטנות בים או בבריכה, מומלץ לחבוש כובע ולהתמרח בקרם הגנה על חלקי הגוף החשופים. בכל מקרה, להשתדל לשהות עד כמה שאפשר במקום מוצל. גם הקפידו לשתות הרבה (רצוי מים) במהלך היום, על אחת כמה אם מועסקים בעבודה פיזית.