שאלה: "את אשתי אני מכיר שנתיים ומתוכן אנחנו נשואים חצי שנה. לפני שבוע לא צלחנו הריון וממש בהתחלה היא עברה הפלה טבעית. עשיתי טעות ולפני כמה ימים בשיא הטיפשות שאלתי אותה שאלה לא בזמן הנכון, מי הגבר שהיה הסקס הכי טוב שלה עד היום, התשובה הייתה איזה סטוץ מזדמן הרבה לפני שהכרנו אחד את השניה".

בחנו את רמת המשכל שלכם: גלו מה לא תקין בתמונה הזו
מה קורה לפרי שנשאר חתוך במקרר? | מאיה רוזמן עושה סדר

"מאז משהו בתחושה שלי השתנה, אני מרגיש חסר ביטחון מולה. היא אמרה שהוא לא עשה משהו מיוחד וזה עוד יותר מקשה עליי, הרי אני משתדל לעשות דברים מיוחדים ולא זכיתי בתואר הזה. בכללי אני הכי לא חסר ביטחון, הכי מלא באמונה ומודעות עצמית ויודע עם עצמי שאני הכי טוב בכל ד-ב-ר שהיא אי פעם תשיג לעצמה ועדיין משהו בתחושה שלי השתנה. לימור, אשמח לדעת איך להתגבר על ההרגשה הזאת".

לימור עונה: "ראשית כל, צר לי על איבוד ההריון שנוצר. אני בטוחה שהאובדן לא פשוט עבור שניכם וממליצה שתשבו לשוחח ביניכם עליו. לעתים חלקנו מסתירים רגשות על עצב, ייאוש, תסכול זה מזו כאילו זה 'לא בסדר' לשתף את בני הזוג שלנו כשרע לנו כי אין לגיטימציה לחוש רגשות כאלה. חלקנו חווים כישלון של ממש ובגידה של הגוף בעת הפלה ולכן חשוב לעבד יחד את החוויה הקשה הזו. עצם זה שפתחת את השאלה שלך בנתון הזה, משמע שהיה לאירוע הזה השפעה עליך וייתכן והשאלה ששאלת את אשתך בזמן הזה דווקא הגיעה מרצון לחזק את הקשר ביניכם אחרי המשבר הזה כדי לייצר ביטחון, משהו שלא ממש צלח כי חווית פגיעה באמון במקום זה".

"עכשיו בוא נתבונן על התחושה הפנימית שלך בעקבות התשובה שלה שאתה לא 'הסקס הכי טוב' שהיה לה. לפי התגובה שלך שאתה חווה חוסר ביטחון מולה כי אתה לא 'הכי טוב' שהיה לה וכשאתה אומר לעצמך 'יודע עם עצמי שאני הכי טוב בכל ד-ב-ר שהיא אי פעם תשיג לעצמה', אני מבינה מהכתוב שיש בך חוויה פנימית של תחרותיות. מידת ההשוואתיות בינך לבין גברים אחרים". 

"בתחרות כזו על 'הסקס הכי טוב' יש מנצח ומפסיד = יותר ופחות ולכן השינוי בביטחון שלך מולה הוא שינוי - בערך העצמי שלך. ערכך ירד בעיניך בעקבות השיחה שהיא שיתפה אותך שאתה לא ה'הכי טוב' שהיה לה בעוד בעיניך אתה יודע שאתה כן. פתאום אתה בעצם חווה עצמך כ'פחות' טוב עבורה ולכן נוצר השינוי בתחושה מולה. חשוב לי שתבין שביקורת עצמית יכולה להיות מאוד הרסנית ולא מקדמת, בטח לא ביחסים". 

בני זוג עושים סקס (צילום: אינגאימג')
בני זוג עושים סקס (צילום: אינגאימג')

"בוא נתחיל בפרשנות. 'הסקס הכי טוב שלה עד היום' - האם ישבת ופתחת עם בת הזוג שלך מה הופך את הסקס הזה ל'הכי טוב'? מה היה שם כל כך טוב? תשאל אותה ותן לה לשתף. תנשום, תקשיב ותלמד. אולי זה לא קשור אליו? אולי זה קשור דווקא אליה? תשאל איך היא הרגישה, מה היא אפשרה לעצמה להיות, מה היה שונה. מי יודע, אולי אתה יכול ללמוד משהו חדש שהוא לאו דווקא 'מיוחד' כמו שאתה מחפש. אחד הדברים הכי מדהימים שלמדתי על עצמי זה ללמוד מ'טובות יותר ממני' כי בעצם 'מכל מלמדי השכלתי'".

"התובנה הנפלאה ביותר שיצאה לי לחוות במסע שלי זו התובנה שאני תלמידה של החיים. תמיד יש לי מה ללמוד מאחרים, תמיד יש לי מה לגלות, אני באה לחיים ואומרת 'תנו לי עוד'! בא לי לדעת עוד, אני רוצה לחוות עוד ממה שיש לחיים בכלל ולמיניות בפרט ללמד אותי. לימור ה'לא יודעת' מגיעה למקומות מטורפים וחדשים כל יום. כן, גם בגיל 46 אני תלמידה נצחית ואוהבת את זה".

"לסיום רציתי לפרגן לך. זה מקסים בעיניי שאתה מחפש להיות "הכי טוב" בלענג אותה ושאפו ענק על זה! כזה גבר הייתי רוצה שיהיה איתי. אבל כשאתה עסוק ב'אגו' מי יותר טוב ממי אתה מפספס את המהות של מיניות - אינטימיות, קירבה, לענג ולהתענג. המתנה הכי גדולה של זוגיות ארוכת שנים זו היכולת להביא את המיניות לעומקים שלעולם לא תתאפשר בסטוץ של לילה אחד".

"תבין, אתה שונה ממנו. הוא זה לא אתה. לא 'יותר' או 'פחות' טוב. אתה אחר ממנו במי שאתה, בגישה שלך, בדברים המיוחדים שאתה מביא למרחב המיני. אני רוצה שתתבונן לטובה על הגבר הנפלא שאתה ותתמקד בטוב ובחיובי שבחיבור ביניכם ופחות בתחרותיות מול מישהו שבכלל לא קיים בחיים שלה כרגע. אתם המקור לחיבור מטורף במיניות. חוויתם כרגע משבר משותף של אובדן ילד - תתמקד באהבה, חיבור ורגשיות ופחות בסקס, אגו מי יותר או פחות. חפש לייצר ביטחון בתוך הקשר. זה ייתן לשניכם המון".

מוזמנים לקבוצת הפייסבוק שלי "מתעוררים ביחד" לקבל רעיונות וטיפים לחיזוק הקשר

יולי שמח ומענג,

לימור בנדל

לימור בנדל היא מורה, מנחה ומלווה זוגות אוהבים להעצמת החשק והתשוקה