נפתח עם העבודה שהגוף שלך הוא רק שלך ואת צריכה להחליט מה נוח לך ומה עושה לך טוב. אף אחד אחר לא יחליט עבורך אם להשאיר את שיער הערווה בפות או לגלח אותו. 

בגין הפצת סרטון סקס וסחיטה באיומים: עמוס לוזון הגיש תלונה במשטרה
מבלים שעות רבות בנסיעה או בטיסה? מומחים מזהירים מפני סכנה לבריאותכם

למה נשים מסירות שיער ערווה?

נשים מסירות שיער ערווה ממגוון סיבות: ככה נוח להן, קיבלו החלטה משותפת עם בן הזוג, לשמור על אסתטיות, תרבות שהושרשה במשך שנים בסרטי פורנו, פרסומות ועוד. כן, יש נשים שמורידות בגלל תכתיבי החברה, אך לא כולן מסירות שיער ערווה בגלל שזה מה ש"חינכו" אותנו לעשות (ואני מאמינה שאפילו רובן) – תנו קצת קרדיט לאישה המודרנית!.

והגדת לבתך

אני שמחה לפתוח את הנושא הזה בצורה גלויה ומציעה שאם יש לך בת, נערה, תנהלי איתה שיח פתוח בנושא, שמציג את היתרונות והחסרונות של הסרת שיער ערווה ומאפשר לכל אחת להחליט אם היא רוצה או לא רוצה להסיר את שיער ערוותה.

היתרונות בהסרת שיער ערווה

אסתטיקה: מבחינה אסתטית יש מי שהשיער מפריע לה ומרגישה יותר היגיינית ונקייה, על אף שחובה לציין שזו היא תחושה בלבד, שכן אין צורך בריאותי אמיתי להסיר את שיער הערווה.

מין אוראלי: אף אחת לא רוצה שתתקע לפרטנר שערה בפה תוך כדי שהוא יורד לה.

קושי בוויסות חושי: יש נשים עם רגישות תחושתית, שמרגישות שהשיער בפות מציק להן, כמו פתקית מבגד, ואין סיבה לסבול, כשאפשר להסיר אותו. במיוחד היום כשיש טריליון דרכים לעשות את זה, שלא כמו פעם שאפשר היה להסיר רק בשעווה כואבת וגילוח שגורם לצמיחה מגרדת בטירוף (ובטח לנשים עם קושי בוויסות חושי).

ריח טוב: שיער לעתים כולא את ריח הזיעה וגורם לריח לא נעים בפות.

מדוע לא להסיר שיער ערווה?

בריאות: בניגוד למחשבה הרווחת, אין כל עניין בריאותי בהסרת שיער ערווה. יש האומרים ששיער הערווה הוא סוג של מאבטח, כשהוא פועל כמעין מחסום לחיידקים וחלקיקים זרים ומונע מהם כניסה לאיבר המין. כמו כן, שיער הערווה מווסת את הלחות וכך מונע זיהומים ופטריות באזור. בקיצור, ככה אלוהים ברא אותנו וזה לגמרי בסדר להשאיר אותו כמו שהוא תוך שמירה על היגיינה וניקיון כמובן. עם זאת, לא הוכח כי הסרת שיער הערווה גורמת ליותר זיהומים או מחלות באזור.

העצמה תחושתית: יש מומחים הטוענים ששיער גוף יכול למלא תפקיד בהגברת ההנאה המינית באמצעות תחושה, כאשר כל זקיק שיער מכיל קצוות עצביים, וכשנוגעים בו, הוא שולח תחושה דרך העצב. יכול להיות שזו גם הבעיה עבור נשים עם קושי בוויסות חושי, אבל בשביל מי שאין לה בעיה זו, השיער יכול דווקא להעצים את התחושות.

גירוד וגירוי העור: הסרה בגילוח או בחוסר מקצועיות עלולה לגרום לגירוי וגרד מציק בעור. לכן, במידה ואתן כן מסירות שיער חשוב לשמור על היגיינה והסרה נכונה, כדי להימנע מאי נעימות או זיהום.

צמיחת שיער עבה יותר: הסרת שיער שאינה לצמיתות בגילוח או שעווה גורמת לצמיחה מהירה יותר של שיער עבה יותר. אז אם המטרה היא לקבל מראה אסתטי יותר, זו אליה וקוץ בה.

זה לא הכל או כלום

חשוב לזכור, שהסרת שיער ערווה זה לא הכל או כלום. אפשר להסיר רק חלק למראה אסתטי יותר, אפשר להסיר מדי פעם (רק כשמתחשק לך), אפשר לא להסיר בכלל או להסיר את הכל לצמיתות – ההחלטה בידיים שלך.

מה לעשות אם בן הזוג רוצה שאסיר שיער מהפות?

במידה והחלטת שלא נעים לך להוריד שיער ערווה, גם אם בן זוגך רוצה ומפנטז על פות חלקה זו לא סיבה להסיר. דברי איתו על זה, הסבירי לו למה מפריע לך להסיר את השיער, הקשיבי להסבר שלו למה חשוב לו שאת כן תסירי את השיער ואולי תצליחו להגיע לפשרה. בכל מקרה, הגוף שלך הוא רק שלך וההחלטה היא שלך!.

בשורה התחתונה, להסיר או לא להסיר?

אם את מרגישה סקסית יותר, נעים לך יותר או בא לך להסיר שיער מהפות מכל סיבה שהיא – תסירי!. יש כל כך הרבה דרכים להסרת שיער היום ואין סיבה להשאיר אותו אם מתחשק לך. אם השיער גורם לך להרגיש טוב יותר, מוגנת יותר, אם הוא לא מציק לך ואת לא רוצה להסיר אותו מכל סיבה שהיא – תשאירי אותו!. את מחליטה ויודעת מה נעים לך ומה טוב לך. כמובן שאני מעודדת אותך לעשות שיחה פתוחה עם הפרטנר שלך, לברר את עמדתו ולהסביר את עמדתך ועוד יותר חשוב לעשות שיחה פתוחה עם הבת שלך בגיל המתאים.

שלך,

לימור בנדל

לימור בנדל, מורת דרך לענג, מלווה זוגות ויחידים ליצירת חשק מיני ותשוקה לאורך שנים. כנסו לקבוצת הפייסבוק מתעוררים ביחד לעוד פוסטים בנושא.