כמה קלוריות יש בעוגת גבינה? ד"ר מאיה רוזמן עושה סדר בתוכניתה ב-103FM ומבהירה כמה קלוריות ואילו ערכים תזונתיים יש בכל סוג של עוגת גבינה.

תרופת-הסבתא לא עובדת? הנה שמונה דרכים יעילות להפסיק לשהק
החודש החם בהיסטוריה: כך גופנו מושפע מהחום - איך נשמור על עצמנו?

"עוגת גבינה אפויה היא אחד הנשנושים הכי טובים בזמן דיאטה", אמרה רוזמן. "היא מכילה מעט סוכר יחסית לעוגות אחרות, מכילה כמות גדולה מאוד של חלבון מהביצים והגבינה, כמות עצומה של סידן. אחוז השומן בה נמוך מאוד, וגם האינדקס הגליקמי שלה נמוך כי החלבון מעכב את ספיגת הסוכר, אז היא מתאימה אם יש נטייה לסוכרת. לא צריך להחליף את הסוכר בממתיק, זה בסדר גמור גם ככה. ברוב המתכונים פחות מחצי כוס סוכר לכל העוגה".

עוד הוסיפה ד"ר רוזמן, כי "יש בה מעט קלוריות – במתכונים שאני מעלה בקורס הדיאטה שלי בפייסבוק יש 120-80 קלוריות לפרוסה לכל היותר. אבל, לשים לב – כשמדובר בעוגת גבינה פירורים בבית קפה – הסיפור כבר אחר. העליתי תמונה עם חידון באנסטגרם ובפייסבוק כמה קלוריות יש להערכתם בפרוסה כזו – אז 44% בהחלט ניחשו שיש בה 700-500 קלוריות".

עוגת גבינה פירורים (צילום: אינגאימג')
עוגת גבינה פירורים (צילום: אינגאימג')

איך זה קורה? "הפירורים בעוגה כזו זה כבר כמעט 200 קלוריות, הגבינה שם מעורבבת עם שמנת מתוקה, וגם סירופ פירות מעל שמוסיף עוד קלוריות וסוכר". אז מה עדיף? "עוגת גבינה אפויה ללא תחתית וללא ציפוי, ולפי התגובות שאני מקבלת, זה טעים בדיוק באותה מידה".

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד