זה לא שחסר דרמות בישראל ומאז המהפכה המשפטית, ישראל רותחת. גם מבחינה ביטחונית אנחנו הכי קרובים למלחמה מזה זמן רב, וגם בלעדיה לא שקט. אבל אוגוסט הולך להיות משמעותי במיוחד, ומביא את המתחים לידי התפוצצות. לא בהכרח שזה מה שאנחנו חושבים עליו, אירועים שונים יכולים לקרות בהפתעה. זו רעידת-אדמה, והיא יכולה להיות פיזית, אבל היא בטח מטאפורית. אז למה לצפות? הכוכבים עונים:

לתחזיות נוספות באתר של עמי גוטמן>>>

ונוס, הלא היא נוגה בעברית, נמצאת בנסיגה עוד מיולי. היא מעצימה את כל ענייני הרגש, והוא גואה לטוב ולרע. היא מייצרת הרבה רומנטיקה, אבל גם היא לא ממש הגיונית. לכן מערכות יחסים שרק נוצרו לאחרונה בציפייה גדולה, דינם לבעיות גדולות, ולרוב לפרידות. אהבת מוגזמות ואכזבות גדולות, הרגש בשיאו לאחרונה, ורבים חשים אומללות. זו אומללות במערכות יחסים קיימות, וזו גם אומללות מהנעשה במדינה. ונוס הנסוגה מחבלת גם ביחסים בין חלקי העם. בגלל הרגש רואים את הדברים קיצוני מדי, בלי פרופורציה, ולכן זה זמן רע מאד להחלטות תכליתיות ומעשיות. המתינו עם החלטות עד לחגים. דעתם ותפיסתכם את המצב עוד תשתנה (בכל נושא בו הרגש שולט).

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

המחאה בנתב''ג נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה בנתב''ג נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)

גם הרבה במדינה עוד ישתנה. עכשיו גם פוליטיקאים אומרים דברים בלי הרבה היגיון ומקצינים (משני הצדדים). בעיות במערכות יחסים הן גם בנעשה בתוך הקואליציה, בינה לבין עצמה. אבל כל זה מצטרף להרבה היבטי שמיים בעיתיים אחרים למפת המדינה, והם צפויים ממש בקרוב לייצר אירועים ללא שליטה. ברמה האישית התקופה הקרובה אימפולסיבית מאד, ויש נטייה להתפוצץ. ברמה הלאומית יתכנו פיצוצים מכל מיני סוגים, ודרמות מפתיעות. אנחנו כבר בימים דרמטיים, וגם הימים הקרובים יהיו כאלה. אך ב-16 באוגוסט מתרחש מולד ירח בנקודה קריטית למפת המדינה. הוא המפתח לאירועי החודש העברי כולו (עד ראש השנה), אך בעיקר דרמטי בימים סביבו.

אוגוסט בעל פוטנציאל לאירועים דרמטיים בישראל ברמה הפוליטית, כלכלית, וביטחונית. אלו אירועים שמשנים את כל התמונה, ובעקבותיהם צריך לשנות גישה או השקפה. ברמה הפוליטית רבים חשבו שכשנצא לפגרת הקיץ של הכנסת, הכל יירגע. אך זה לא המצב, וצפו עוד לביטול של הביטול של עילת הסבירות ע"י בג"ץ. בדרך יש לנו את הדיון על חוק בנבצרות של ראש-ממשלה. אין שקט במדינה, והיחסים הפנימיים רק בהחרפה. ראש הממשלה נותן הזדמנות לשיחות על החקיקה עד נובמבר. הוא רוצה להגיע עד אחרי הבחירות המוניציפליות באוקטובר, ולאחר מכן נגיע שוב לימים של שיאי קיטוב. לא צפויות הסכמות, ונחזור לחקיקה. יש בזה אלמנטים של מלחמת אחים, והיא תימשך שנים.

בג''ץ (צילום: מארק ישראל סלם)
בג''ץ (צילום: מארק ישראל סלם)

כלכלית נראה נסיגה בחודשים הקרובים, אבל לא צריך להתרגש ממנה יותר מדי. ישראל לא קורסת כלכלית, אם-כי כן נפגעת. בכלל זו תקופה לא יציבה פיננסית ברמה העולמית והאישית. היזהרו מקבלת החלטות כלכליות גורליות. רבים עושים עתה שטויות, ואצל רובנו זו סתם נטייה קצת לבזבזנות בקיץ הזה. אח"כ נתפלא איך אין לנו כסף. השבועות האחרונים הביאו מעט מאד משמעת עצמית, אם זה בהוצאות, בשמירת דיאטה, בעבודה, והרצון לפינוק עצמי וכן הלאה. אחרים חשים אומללים ממצבם הפיננסי.

ברמה הביטחונית ישראל נמצאת תחת קשיים מתמשכים. אבל צה"ל וחיל האוויר לא מאבדים את כשירותם בטווח הקצר. בהחלט יתכן שיהיה צורך בהם בזמן הקרוב, בין אם באוגוסט או בנובמבר (שנראה מתוח במדינה), אבל עוד לפני סיום השנה. אנחנו כן נראה רופאים שעוזבים, או שיש בעיה רצינית אחרת במערכת הבריאות בישראל. אולי עקב עומסים עליה. כלומר או שחסרים רופאים, או שהם ישנם, אבל יש הרבה יותר חולים ונפגעים. צה"ל מתמודד עם קשיים ביטחוניים משמעותיים, וזה לכל הפחות תקיפות בסוריה, לצד פיגועים ופעילות בשטחים, שממשיכים להעצים מאד. אבל אנחנו תחת פוטנציאל נפיץ גם מעבר לכך. במהלך 2024 נראה החלשה גדולה של הצבא, ויתכן שזה עקב המצב הנסיבתי, או עקב ירידה בכשירות שמחלחלת בסופו של דבר.

רפואה (צילום: רויטרס)
רפואה (צילום: רויטרס)

הכוכבים מראים לנו קשיים במישורים רבים במדינה, ואנחנו כאסטרולוגים מנסים להתאים את הסיפור המעשי בשטח, לאנרגיה של הכוכבים. אבל האנרגיה שלהם מסמלת גם הפתעות, ולכן אל תחשבו שאתם מבינים כיצד הכל יתפתח. פתאום האדמה רועדת מאיזה שהוא כיוון, ובאוגוסט זה יהיה נכון גם לרבים אישית. אין לנו שליטה על כל ההתפתחויות, אבל כן יש לנו שליטה כיצד נגיב למה שקורה. זכרו שבאוגוסט קשה יותר לשלוט על התגובות שלנו, ותזכרו לנשום. כשיודעים מה הכוכבים מסמנים, נוצרת מודעות שעוזרת להתכונן ולכוון את עצמנו נכון יותר.

ללמוד אסטרולוגיה עם עמי גוטמן>>>